افزایش موارد ابتلای خانوادگی کرونا و شمار بیماران بدحال در تهران

60669a3f21c98_2021-04-02_08-44 معاون درمان ستاد کرونا استان تهران، با بیان اینکه دید و بازدید نوروزی عامل موثری در افزایش ابتلای خانوادگی به کرونا بوده است،‌ گفت: از طرفی بروز موج چهارم کرونا وابسته به حجم سفرهای صورت گرفته است. همچنان نگران هستیم اما اگر با شرایط خوبی از هفته سوم و چهارم فروردین گذر کنیم شرایط مساعدتر خواهد شد.

دکتر نادر توکلی در گفت‌وگویی با اشاره به افزایش بار مراجعه بیماران مبتلا به کرونا به بیمارستان‌ها در هفته اول فرودین ماه، گفت: در هفته دوم اوضاع اندکی آرام تر بود اما اکنون نسبت به هفته سوم فروردین ماه نگران هستیم زیرا برگشت مسافران نوروزی را هم داریم. این شرایط در حالی است که میزان تعداد مراجعه بیماران سرپایی به بیمارستان‌های استان تهران افزایش یافته است. همچنین میزان مرگ و میرها در هفته اول فروردین ماه نیز نسبت به هفته دوم و سوم اسفند افزایشی شد که بخشی از علت آن را می‌توان در شلوغی‌ها و افزایش تردد در نیمه دوم اسفند جست.

وی با تاکید بر اینکه بیمارانی که درحال حاضر به بیمارستان‌های تهران مراجعه می‌کنند بدحال‌تر هستند، اظهار کرد: فاصله زمانی ابتلا و بدحال‌تر شدن بیماران کاهش یافته است و لازم است اگر تست افراد مثبت شد و علائم گسترده‌ای از بیماری را داشتند به مراکز درمانی مراجعه کنند تا خدمات لازم بر اساس مرحله بیماری توسط پزشک به آنها ارائه شود.

معاون درمان ستاد کرونا استان تهران با بیان اینکه به نظر می رسد سوش غالب ویروس کرونا در کشور تغییر کرده باشد، تصریح کرد: البته مطالعه کاملی نداریم اما به نظر می رسد بیماران بدحال تر شده‌اند و درگیری در اطفال نیز افزایش یافته است البته خوشبختانه مرگ و میر در کودکان به همان نسبت افزایش نیافته است؛ در شرایط فعلی کودکان معمولا علائم گوارشی بیشتری را تجربه می‌کنند و اسهال مقاوم به درمان و تب‌های بالا در اطفال غالب است.

به گفته وی هنوز مطالعه ثابت شده‌ مبنی بر ورود انواع دیگر ویروس جهش یافته کرونا به کشور نداریم.

توکلی بروز موج چهارم کرونا را وابسته به حجم سفرهای صورت گرفته دانست و ادامه داد: نگرانی‌های ما به قوت خود باقی است اما اگر با شرایط خوبی از هفته سوم و چهارم فروردین گذر کنیم شرایط مساعدتر خواهد شد یعنی به مرحله‌ای می رسیم که نگرانی‌ها کاهش می یابد زیرا به موازات شرایط موجود واکسیناسیون هم گسترش می‌یابد و می‌توان به ایمنی جمعی امیدوارتر بود.

وی با اشاره به اینکه فعلا نگرانی برای تجهیزات بیمارستانی وجود ندارد، افزود: بیشتر نگران پر شدن ظرفیت تخت‌های بخش های ویژه هستیم. از هفته آینده بیمارستان‌ها زیر بار بیماران الکتیو و غیر کووید هم خواهند رفت و همین موضوع باعث نگرانی ما است.

وی با اشاره به تاثیر دید و بازدیدهای نوروزی، گفت: الان در دو هفته اخیر تقریبا اکثر بستری‌های ما در بیمارستان به شکل خانوادگی بوده است که این وضعیت شرایط را برای افراد سالمند خانواده و افراد دارای بیماری زمینه‌ای پرخطر می‌کند.

وی با بیان اینکه درمجموع محدودیت‌های تردد شبانه در تهران تاثیرات خوبی داشته است،‌ تاکید کرد: گرچه این موضوع در اسفندماه به درستی رعایت نشد اما این فرهنگسازی صورت گرفت که مردم پس از ساعت ۹ شب کمتر به تردد غیر ضروری بپردازند تا از احتمال انتقال کرونا به سایرین کاسته شود. با توجه به وضعیت بیماری در استان پس از تعطیلات نوروز ممکن است در ستاد استانی به این سمت برویم که برای اداره‌ها و رفت و آمد درون شهری پیشنهادات ویژه‌ای مطرح کنیم که هنوز در دست بررسی است.

معاون درمان ستاد کرونا استان تهران با اشاره به نزدیکی به ماه مبارک رمضان، بیان کرد: قاعدتا مراسمی به اشکال رسمی و بزرگ برگزار نمی‌شود و ما هم پیش‌بینی می‌کنیم امسال هم مانند سال قبل باهمکاری و همراهی مردم ماه رمضان آرامی را سپری کنیم.

پست بعدی

سَرِ هرکول کجاست؟

ج آوریل 2 , 2021
مجسمه هرکول بازمانده‌ای از دوران حکومت اشکانیان و سلوکیان بر ایران است که سال ۱۳۳۷ خورشیدی در یک پروژه عمرانی نزدیک کوه بیستون کرمانشاه کشف شد؛ مجسمه‌ای که سر آن دو بار دزدیده شده است. باستان‌شناسان قدمت این مجسمه هرکول را به حدود سال ۱۵۰ پیش از میلاد نسبت داده‌اند؛ […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000