واکنش ذوالنور به سخنان روحانی: با رفراندوم و توجه به غرب مشکلی حل نمی شود

6065d90631445_6065d90631447 نماینده مردم قم در مجلس گفت: بعضی می‌گویند ۱۲ فروردین یک رفراندوم بود و امروز هم حل مهم‌ترین مشکلات کشور نیاز به اجرای اصل ۵۹ قانون اساسی و رفراندوم دارد. اما در این شرایط رفراندوم مشکلی را حل نمی‌کند.

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور امروز در جمع خبرنگاران با گرامیداشت 12 فرودین روز جمهوری اسلامی و سالگرد حماسه بزرگ رای آری 98.2 درصد مردم ایران اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب، مدل‌های متعددی برای حکومت طرح می‌شد و برخی مدل‌های غربی را و برخی به تأثیر حکومت‌های شرقی و کمونیستی، حکومت مردمی و سوسیالیستی را مطرح می‌کردند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی افزود: امام(ره) فرمودند جمهوری اسلامی و نه یک کلمه بیشتر و نه کمتر و سپس فرمودند من به جمهوری اسلامی رای می‌دهم.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های مختلف استکباری فعال بودند تا مردم را وادار کنند رای کمی به جمهوری اسلامی بدهند و یا مدل‌های جایگزین را بیاورند، لذا مردم پیام امام(ره) را گرفتند و با آرزوی دیرینه‌ای که در حاکمیت دینی داشتند در انتخابات شرکت کردند.

ذوالنور بیان کرد: ملت ایران در مبارزات انقلابی همواره شعار جمهوری اسلامی را سر‌می‌دادند و در مناسبت‌های مذهبی نیز بیشترین جمعیت را در مبارزات داشتیم، اما عده‌ای می‌گویند مردم نمی‌دانستند به چه رای می‌دهند، درحالی‌که ملت خوب می‌دانستند و به جمهوری اسلامی رای دادند.

وی عنوان کرد: امروز اگر مشکلاتی در کشور داریم از جمهوری اسلامی نیست، مشکل از جریانی است که در گذشته و امروز در تلاش برای جلوگیری از تحقق جمهوری اسلامی بوده است.

نماینده مردم قم در مجلس تصریح کرد: هر جا شکوفایی، عزت، ترقی، پیشرفت، سربلندی و رشد داریم در حوزه‌ای است که شعارها و مبانی و روح و آرمان‌های انقلاب در آن راه پیداکرده و هر حوزه‌ای مشکل‌داریم حوزه‌ای است که نگذاشتند تفکر و روح انقلاب و جمهوری اسلامی در آنجا نهادینه شود و راه پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر موارد را تجربه و تحلیل و بررسی کنیم این ادعا قابل‌اثبات است که هر جا روح انقلاب اسلامی راه پیداکرده جایی است که باافتخار سر را بالا بگیریم و حرفی برای گفتن داشته باشیم و اگر کاستی‌هایی است به دلیل تلاش مقابله با جمهوری اسلامی است.

بریدگی و عبور از آرمان‌های انقلاب عامل بدبختی در کشور است

ذوالنور گفت: رفتارهای دوگانه مسئولان وادادگی و بریدگی و عبور از آرمان‌های انقلاب عامل بدبختی در کشور است، بعضی می‌گویند 12 فروردین یک رفراندوم بود و امروز هم حل مهم‌ترین مشکلات کشور نیاز به اجرای اصل 59 قانون اساسی و رفراندوم دارد.

وی افزود: در این شرایط رفراندوم مشکلی را حل نمی‌کند، چراکه هرسال رفراندوم داریم و این تجلی اراده مردم در منطقه است، اما نتیجه رفراندوم را باید ارزیابی کنیم، اگر با سوء مدیریت و ناکارآمدی و سستی و وادادگی از آرمان‌های انقلاب عبور کردیم و روح انقلاب را نادیده گرفتیم و اگر استقلال را ندیدیم و توجه به غرب داریم، مشکلی حل نمی‌شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی افزود: عمل به آرمان‌های انقلاب و بازگشت به اهداف اولیه، راهکار حل مشکلات است، اگر آرمان‌های انقلاب را موردتوجه قرار دهیم و ارزش‌ها انقلاب اسلامی ملاک باشد مشکل غیرقابل‌حلی در کشور باقی نمی‌ماند، ما باید این میراث بزرگ را پاس بداریم.

وی تصریح کرد: یکی از شعارهای مهم انقلاب، استقلال و یکی از شاخصه‌های مهم در موفقیت کشور، استقلال مالی و اقتصادی است، اما استقلال اقتصادی به این معنا نیست که همه‌چیز را خودمان تولید کنیم، ما در سطح کشور واردات و صادرات نیز داریم.

ذوالنور بیان کرد: استقلال اقتصادی این است که به حد توان از تولید و تراز اقتصادی و تجاری دست‌یابیم که نتوانند ما را در تنگنا قرار دهند و با تحریم فلج کنند، باید بر تولید تکیه کنیم و صادرات محور باشیم و از تک‌محصولی بودن خارج شویم.

وی اظهار داشت: در مسیر توسعه، نباید اتکا به نفت داشته باشیم تا با تحریم، وضعیت اقتصاد کشور به هم بریزد، تولید این است که حتی در نفت نیز خودکفا باشیم و از خام فروشی پرهیز شود و با سرمایه‌گذاری و ارزش‌افزوده به توسعه صنایع بالادستی و پایین‌دستی بپردازیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی عنوان کرد: اگر بنزین و فرآورده نفتی تولید کنیم، همه دنیا مصرف‌کننده است، این به معنای شکستن تحریم است، متأسفانه تولید همچنان در کشور مظلوم است، هرچند تلاش‌های زیادی شده اما در مقایسه با سال‌های قبل رشد زیادی داشتیم و توانمندی‌های بالای پیدا کردیم.

وی تصریح کرد: ما در داخل کشور، مشکل کمبود نداریم، اما افزایش قیمت‌ها به دلیل سوء مدیریت، آزاردهنده شده است، رهبری در سال‌های مختلف با تأکید بر تولید و مسائل اقتصادی، درصدد رفع مشکلات هستند و اگر امسال نیز سال تولید نام‌گذاری شد به علت عدم تحقق در سال قبل بود.

ما در داخل کشور، مشکل کمبود نداریم، اما افزایش قیمت‌ها به دلیل سوء مدیریت، آزاردهنده شده است، رهبری در سال‌های مختلف با تأکید بر تولید و مسائل اقتصادی، درصدد رفع مشکلات هستند و اگر امسال نیز سال تولید نام‌گذاری شد به علت عدم تحقق در سال قبل بود

موانع را از پای تولیدکننده برداریم واز آن‌ها حمایت کنیم

ذوالنور گفت: باید موانع را از پای تولیدکننده برداریم واز آن‌ها حمایت کنیم، موانع همان بروکراسی دشوار است و باید هفت‌خوان رستم را بپیمایند، امروز در فرآیند احداث واحدهای تولیدی شرایط نفس‌گیری وجود دارد، درحالی‌که در برخی از کشورها 24 ساعته مجوز می‌دهند.

وی افزود: در سطح جهان وام با بهره صفر و یا سه درصد، تولید را به رشد می‌رساند اما در اینجا برای احداث واحد، وامی با بهره سنگین و بازپرداخت در کمترین زمان در نظر گرفته می‌شود و بسیاری از تولیدکنندگان توان پرداخت ندارند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بیان کرد: سرمایه در گردش با بهره 12 تا 18 درصد و در برخی از شرایط بانکی تا 24 درصد است و مگر تولید تا چه میزان سود دارد که 24 درصد بهره باید پرداخت شود.

وی اظهار داشت:علاوه بر مشکلات سرمایه در گردش، انواع بیمه و مالیات نیز تعیین می‌شود، در سطح جهان، مالیات بر ارزش‌افزوده صرفاً از مصرف‌کننده اخذ می‌شود، اما در اینجا از تولیدکننده و عمده‌فروش و مصرف‌کننده می‌گیریم، البته مجلس کارهایی را انجام داده است.

ذوالنور تصریح کرد: رقیب خارجی تولیدکننده کسی است که وام با بهره صفر می‌گیرد اما در اینجا مواد اولیه با ارز گران وارد می‌شود و افزایش قیمت به وجود می‌آید.

وی بیان کرد: تولیدکننده در ترکیه و چین با تسهیلات بالایی حمایت می‌شود و کالاهای خود را ارزان‌تر از کشور ما وارد می‌کند و این امر قدرت رقابت را می‌گیرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خاطرنشان کرد: قاچاق یکی از دغدغه‌های جدی است و در مجلس دهم با 5 سؤال، رئیس‌جمهور را به مجلس آوردیم که یکی از موضوعات آن قاچاق بود.

وی عنوان کرد: ما این موضوع را ادعا کردیم مدرک نیز داشتیم، سالانه 22 میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور می‌شود هرچند رئیس‌جمهور گفت به 16 میلیارد دلار رسانده‌ایم، درصورتی‌که در سال 99 کل بودجه کشور برای کالاهای اساسی و واردات و دارو 14 میلیارد دلار بوده است.

ذوالنور گفت: ورود کالای قاچاق مبادی رسمی یکی از دغدغه‌های جدی بود و ریاست قوه قضائیه در بازدید متوجه شد بندر ماهشهر از 8 درب خروجی فقط یک مورد کالاها کنترل و از 7 درب قاچاق وارد می‌شد.

اگر قاچاق کنترل نشود، تولیدکننده نمی‌تواند روی پای خود باشد

وی افزود: اگر قاچاق کنترل نشود، تولیدکننده نمی‌تواند روی پای خود باشد و باید از تولید حمایت کنیم و تسهیلات را فراهم آوریم، مشکلات اساسی از سیستم بانکی است که مانند غول‌هایی در مقابل تولیدکننده ایستاده‌اند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد: بانک نباید کار بنگاه‌داری کند و ساختمان‌های سر به فلک کشیده و هلدینگ‌ ایجاد کند، بانک حق ورود به کارهای بنگاه‌داری ندارد و فقط باید سرویس‌دهنده به تولید باشد، نه اینکه با بخش خصوصی رقابت کند.

وی بیان کرد: امیدواریم امسال شعار سال تحقق یابد هرچند بشارت می‌دهیم بر اساس پیش‌بینی‌ها و تمهیدات، سال 1400، سال گشایش‌های اقتصادی و معیشتی برای مردم است.

سایت با دوربین
سایت خبری اخبار آزاد
منبع : خبرفوری

پست بعدی

والیبال بازی کردن محمدرضا گلزار و روبرتو کارلوس/ ویدئو

پ آوریل 1 , 2021
فرهنگی/ سینما و تئاتر محمدرضا گلزار، بازیگر سینمای ایران و روبرتو کارلوس، ستاره سابق تیم فوتبال رئال مادرید و تیم ملی برزیل در دبی امارات با یکدیگر دیدار کردند. محمدرضا گلزار که هفته‌هاست به دبی سفر کرده، روز گذشته ویدئوهایی از خود و روبرتو کارلوس منتشر کرد. در یکی از […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000