امروز و فردا جاده ای یکطرفه نخواهد شد/ ۴ علت اصلی تصادفات نوروزی

6065d3bc72a87_2021-04-01_18-37 رئیس پلیس راهور ناجا گفت: تحلیل تصادفات چند روز گذشته نشان دهنده آن بوده که سرعت غیرمجاز، رانندگی در حالت خستگی و خواب‌آلودگی، سبقت غیرمجاز و عدم توجه به جلو حین رانندگی علل عمده تصادفات در جاده‌های کشور بوده است.

سردار سید کمال هادیانفر ضمن تبریک روز جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: بسیار مهم است که هموطنان توجه ویژه ای به حوزه عبور و مرور، ترددهای درون‌شهری و به خصوص برون‌شهری داشتند باشند چرا که این نکات در ارتباط مستقیم با ایمنی و سلامت شهروندان در حوزه است.

بیشترین دلیل تصادفات رانندگی طی روز های گذشته

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: تحلیل تصادفات چند روز گذشته نشان دهنده آن بوده که چهار عامل سرعت غیرمجاز، رانندگی در حالت خستگی و خواب‌آلودگی، سبقت غیرمجاز و عدم توجه به جلو حین رانندگی علت عمده تصادفات در جاده‌های کشور بوده است. بر همین اساس توصیه می‌شود رانندگان قوانین راهنمایی و رانندگی را به همراه این چهار عامل در نظر گیرند.

سردار هادیانفر با بیان اینکه در جاده‌های خلوت احتمال افزایش تصادفات در اثر سرعت‌های غیرمجاز امکان پذیر است گفت: بر همین اساس به کلیه همکاران توصیه و تأکید شده که با تخلف سرعت و سبقت غیرمجاز بدون اغماض برخورد کنند چرا که حفظ سلامتی و آرامش هموطنان از اجزء اصلی اهداف پلیس راهور در اجرای مأموریت ذاتی خود است.

وی با تاکید بر تاثیر نقش سرنشینان وسایل نقلیه شخصی و عمومی در پیشگیری از سوانح و تصادفات رانندگی اظهار کرد: سرنشینان نیز باید به رفتارهای ترافیکی راننده با نگاه پیشگیری از تخلفات رانندگی نظارت دقیقی داشته باشند تا با کمک آن‌ها تصادفات به حداقل ممکن برسد.

امروز و فردا جاده ای یکطرفه نخواهند شد

رئیس پلیس راهور ناجا افزود: طی امروز ۱۲ فروردین ماه و فردا هیچ یک از جاده های کشور یکطرفه نخواهد شد، بنابراین مدیریت زمان در این شرایط از طرف رانندگان بسیار مهم و در پیشگیری از اتلاف زمان و هزینه‌ها مؤثر خواهد بود.

سردار هادیانفر با اشاره به روز طبیعت و قوانینی که از سوی ستاد مقابله با کرونا به منظور جلوگیری از انتشار ویروس کرونا ابلاغ شده است گفت: بر اساس قوانینی که مقرر شد،‌ در روز طبیعت ۱۳ فروردین مراجعه به بوستانها، پارکها و تفرجگاهها ممنوع است. انتظار می رود همانند سال گذشته که هموطنان اقدام بی‌نظیری در رعایت مقررات ابلاغی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا داشتند، امسال نیز از هر گونه تردد غیرضروری، مراجعه به بوستان‌ها، پارک‌ها و تفرجگاه‌ها خودداری کنند تا از شیوع ویروس کرونا پیشگیری کنیم.

پست بعدی

باد خیلی شدید با سرعت ۸۰ تا ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت در ۱۵ استان/ رگبار باران در روز طبیعت

پ آوریل 1 , 2021
معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از اواخر وقت امروز تا اواخر وقت ۱۴ فروردین وزش باد شدید تا خیلی شدید با سرعت متوسط بین ۸۰ تا ۱۱۰ کیلومتر برساعت و وزش باد لحظه‌ای شدید موقت محلی در چندین استان خواهیم داشت. محمد اصغری در تشریح آخرین وضعیت جوی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000