اِلِمان برچیده شده پیانو در محل جدید در تبریز نصب شد/ بدون طرح آبنما

6065c1619b99b_2021-04-01_17-19 اِلمان برچیده شده پیانو در محل جدید خود در کنار ساختمان موزه فوتبال آذربایجان در تبریز نصب شد.

این المان که همزمان با فرا رسیدن سال نو و اجرای طرح استقبال از بهار، در میدان جانبازان تبریز از سوی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری نصب شده بود، بنا به دلایل نامعلومی از این محل برچیده شده بود.

برچیده شدن این المان از میدان جانبازان موجب بازتاب منفی در فضای مجازی و اعتراضات فعالان عرصه فرهنگ و هنر در شبکه های اجتماعی شد و حتی واکنش مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی را دربر داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در واکنش به برچیدن المان پیانو در یکی از میدان‌های تبریز، گفت: نصب و برچیدن المان‌های شهری از وظایف شهرداری‌هاست.

سیدقاسم ناظمی با انتشار مطلبی در فضای مجازی، نوشت: کاش برای همیشه مدیران جرات کرده و افرادی را که در کار آنها اعمال نظر می کنند به مردم معرفی کنند.

وی اظهار داشته است: اگر قرار است این سازه از شهر برچیده شود ما آماده‌ایم آن را در یکی از مراکز فرهنگی نصب کنیم.

شهردار منطقه ۲ تبریز نیز در مطلبی عنوان کرده بود: المان پیانو در راستای زیباسازی و توجه به سیمای شهر نصب شده بود اما پس از نصب مشخص شد محل انتخاب شده برای آن به لحاظ اینکه یک میدان پرتردد است و موجب ترافیک می شود مناسب نیست.

محمدباقر خوشنواز اعلام بود: علاوه بر این، خواه یا ناخواه توجه رانندگان به این المان جلب شده و امکان ایجاد خطر برای عابران پیاده وجود داشت؛ به همین خاطر این المان از آن محل برداشته شد و پس از آماده سازی بسترهای مورد نیاز و بدون آبنما در همان مسیر و در ابتدای خیابان خبرنگاران نصب شد.

گفتنی است همزمان با ایام نوروز المان‌های مختلفی با محوریت بهار و ایجاد نشاط بصری در سطح شهر تبریز نصب شده است که در میان آنها، ۲ نماد موسیقی یکی با محوریت موسیقی ایرانی و آذربایجانی و دیگری با محوریت موسیقی جهان به همت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز در سطح شهر نصب شده بود اما به دلالیل نامعلومی المان پیانو برچیده شد که واکنش های مختلفی در میان کاربران فضای مجازی به همراه داشت.

المان پیانو با طرح آبنما که در میدان جانبازان نصب شده بود

پست بعدی

پناهیان: اگر انتخاب درست نهادینه شود، مردم دیگر سراغ ابوموسی اشعری نمی‌روند

پ آوریل 1 , 2021
یک خطیب معروف گفت: اگر انتخاب درست نهادینه شود زمانی که مردم فردی همچون امیرالمومنین را انتخاب کردند دیگر سراغ ابوموسی اشعری نمی‌روند. حجت الاسلام علیرضا پناهیان درباره اظهارات جنجالی اخیرش توضیح داد و گفت: من نگفتم با این انتخابات یا انتخابات دیگر مقدمه ظهور فراهم می شود، بلکه گفتم […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000