میزان مرگ و میر کودکان قبل از انقلاب ۱۰ برابر امروز بود

نمکی:

میزان مرگ و میر کودکان قبل از انقلاب ۱۰ برابر امروز بود

میزان مرگ و میر کودکان قبل از انقلاب ۱۰ برابر امروز بود

وزیر بهداشت گفت: قبل از انقلاب، میزان مرگ و میر کودکان و زنانی که در شرایط وضع حمل قرار داشتند، حداقل ۱۰ برابر امروز بود.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید نمکی وزیر بهداشت در «جشن ملی پرچم» اظهار کرد: خودباوری و تکیه بر خویشتن، یکی از دستاوردهای ۱۲ فروردین سال ۵۸ بود.

وی افزود: قبل از انقلاب، میزان مرگ و میر کودکان و زنانی که در شرایط وضع حمل قرار داشتند، حداقل ۱۰ برابر امروز بود.

به گفته وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، قبل از انقلاب حداکثر ۲۰ درصد از کودکان و افراد در برابر بیماری‌ها واکسینه می‌شدند اما خوشبختانه امروز در دورترین نقاط کشور هم خانه بهداشت داریم.

نمکی بیان کرد: امروز برای مقابله با کرونا، تخت‌های بیمارستانی را به قدری افزایش دادیم که هیچ بیماری که مبتلا به کووید ۱۹ بود، در خارج از بیمارستان سرگردان نبود.

وی گفت: ما با استفاده از تجربه دفاع‌مقدس در مدتی کمتر از ۶۰ روز از یک واردکننده ماسک و تجهیزات، به یک تولیدکننده و سپس به یک صادرکننده بدل شدیم.

سایت با دوربین
سایت خبری اخبار آزاد
منبع : سایت مهر

پست بعدی

دولت بایدن موضع خود را درباره کرانه باختری تغییر داد

پ آوریل 1 , 2021
وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که رئیس‌جمهور این کشور کرانه باختری را یک منطقه اشغال شده از سوی رژیم صهیونیستی می‌داند. به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت: این یک واقعیت تاریخی است که اسرائیل کرانه باختری، نوار غزه و ارتفاعات جولان […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000