ابتلای ۷ نفر به کرونا، سوغات یک جشن تولد

6065a8af62ca6_6065a8af62ca8 معاون فنی مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: برگزاری مراسم جشن تولد در شهر بوشهر منجر به مبتلا شدن ۷ نفر به کرونا شد.

حمید حبیبی نیا با اشاره به ابتلای ۷ نفر در خلال برگزاری یک جشن تولد اظهار کرد: متأسفانه با وجود همه توصیه‌ها باز هم شهروندان با حضور در مجلس عزاداری یا مراسم جشن خانوادگی و دورهمی باعث به خطر انداختن سلامت خود و سایر شهروندان می‌گردند.

وی افزود: پس از اطلاع تیم رهگیر طرح شهید حاج قاسم سلیمانی مرکز بهداشت شهرستان بوشهر نسبت به ابتلای فردی به بیماری کرونا در تاریخ دوم فروردین‌ماه بلافاصله اقدام به رهگیری افراد در تماس نزدیک با فرد مبتلا کردند که طی آن مدت ۲ نفر از بستگان نزدیک با بیمار مثبت شدند.

این مسئول عنوان کرد: با ادامه رهگیری افراد، ۵ نفر دیگر تست سریع کرونای آنها مثبت اعلام شد که مشخص شد همه آنها در مراسم جشن تولد شرکت نموده‌اند ولی حال عمومی مبتلایان خوب توصیف شد.

حبیبی نیا تاکید کرد: متأسفانه با عادی انگاری عموم و عدم رعایت کامل شیوه‌نامه‌ها و توصیه‌ها مبنی بر عدم برگزاری هرگونه تجمع و عدم تردد بی‌مورد در مکان‌های شلوغ موارد ابتلا روزانه به کرونا در شهرستان بوشهر سیر صعودی بگیرد به نحوی که شاهد افزایش چشمگیر مراجعه افراد به مرکز غربالگری کرونا در مرکز خدمات جامع سلامت نبی اکرم (ص) جهت انجام تست PCR هستیم.

وی خاطرنشان کرد: تجربه یک سال اخیر نشان داده که بلافاصله پس از افزایش آمار مبتلایان سرپایی به کرونا آمار موارد بستری در بیمارستان‌ها نیز افزایش می‌یابد که خود سبب بالا رفتن موارد فوق در شهرستان بوشهر خواهد شد.

معاون فنی مرکز بهداشت بوشهر گفت: با بررسی آمار مبتلایان در هفته اخیر متوجه شدیم که موارد مثبت به کرونا از موارد تک نفر تبدیل به خوشه‌ای و خانوادگی گردیده است و این نشان‌دهنده شرکت افراد در مراسم‌ها، جشن‌ها و… است.

حبیبی نیا بیان کرد: با گرم شدن هوا و روشن شدن کولرها در استان و عدم امکان تهویه هوا امکان سرایت و انتقال بیماری نیز افزایش می‌یابد، لذا اصل مهم تهویه هوا در محیط‌های اداری، منزل، سالن اجتماعات به‌اندازه استفاده از ماسک مهم است.

پست بعدی

یکی آقای بهمن هاشمی را از برق بکشد!/ ویدئو

پ آوریل 1 , 2021
فرهنگی/ رسانه حرکات عجیب بهمن هاشمی روی آنتن زنده همچنان ادامه دارد. ببینید: حرکات غیرمتعارف و عجیب بهمن هاشمی ببینید: تقلید راه رفتن فلامینگو و پنگوئن توسط مجری در آنتن زنده و حالا جدیدترین شیرین‌کاری بهمن هاشمی را ببینید: سایت با دوربینسایت خبری اخبار آزادمنبع : خبرفوری

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000