عراق، معافیت بغداد توسط آمریکا را برای خرید برق از ایران تأیید کرد

606548e01141d_2021-04-01_08-45 یک مقام عراقی بامداد پنجشنبه معافیت ۱۲۰ روزه آمریکا را برای خرید برق از ایران تأیید کرد.

یک مسؤول عراقی که خواست نامش محفوظ بماند به بخش عربی شبکه خبری "روسیا الیوم" گفت: بغداد در زمینه تامین نیاز خود به برق تلاش می‌کند تا از برق وارداتی ایران بی نیاز شود.

وی افزود: به طور حتم ۱۲۰ روز برای بی نیازشدن از برق وارداتی ایران کافی نخواهد بود و امیدواریم واشنگتن تا زمانی که عراق بتواند به تولید برق خود متکی باشد، این معافیت را تمدید کند.

وی تصریح کرد، عراق به طور جدی تلاش می‌کند در زمینه تولید برق خودکفا شود.

آمریکا چهارشنبه شب معافیت عراق از تحریم‌های ضد ایرانی را به مدت ۱۲۰ روز تمدید کرد.

ایالات متحده از زمان اعمال مجدد تحریم‌ها علیه ایران، معافیت‌های پی در پی برای عراق صادر کرده است، اما سال گذشته برای تشویق عراق به منظور کاهش استفاده از انرژی ایران مدت زمان معافیت‌ها را کوتاه کرد.

این برای نخستین بار در زمان ریاست جمهوری بایدن است که معافیت از تحریم‌ها را به مدت ۱۲۰ روز تمدید می‌کند.

عراق به دلیل فرسوده بودن زیرساخت‌های این کشور نمی‌تواند در زمینه تامین انرژی به خودکفایی دست یابد، به همین دلیل در این خصوص به شدت به ایران وابسته است و یک سوم نیاز مصرفی خود به گاز و برق را از ایران وارد می‌کند.

تحریم‌های دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری پیشین آمریکا علیه ایران موجب شده که عراق به معافیت‌ها متکی باشد.

سایت با دوربین
سایت خبری اخبار آزاد
منبع : خبرفوری

پست بعدی

اعلام موجودیت گروه جهادی «ایران سربلند»

پ آوریل 1 , 2021
گروه جهادی «ایران سربلند‌» متشکل از مدیران دولت‌های گذشته، نمایندگان ادوار و فعلی مجلس شورای اسلامی، حقوقدانان و سیاسیون، بازاریان، اقوام مختلف و ورزشکاران اعلام موجودیت کرد. این گروه جهادی متشکل از مدیران دولت‌های گذشته، نمایندگان ادوار و فعلی مجلس شورای اسلامی، حقوقدانان و سیاسیون، بازاریان، اقوام مختلف، ورزشکاران و… […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000