«سیزده بدر» در خانه بمانیم/ در طبیعت آتش روشن نکنید

6065426fc06c0_2021-04-01_08-17 یک فعال محیط زیست ضمن توصیه به گذراندن روز طبیعت در منزل، نسبت به خطرات جبران ناپذیر روشن کردن آتش در طبیعت تاکید کرد و گفت: روشن کردن آتش در طبیعت باید طبق اصول ایمنی انجام شود.

خوشه عظیم‌پور با اشاره به پیشرفت علم و وسایل ارتباط جمعی و تاثیر آن بر افزایش اطلاعات مردم، گفت: اکثر مردم نسبت به اقداماتی که به طبیعت آسیب وارد می‌کند آگاه هستند و می‌دانند که هر آنچه متعلق به محیطی طبیعی نباشد و آثاری از خود در طبیعت برجای گذارد برای محیط زیست مضر است.

وی ادامه داد: در ایران که اقلیم آن خشک و نیمه خشک محسوب می‌شود، روشن کردن آتش در طبیعت باید طبق پروتکل‌های خاصی انجام شود. همچنین مهم‌تر از آن اطمینان حاصل کردن از خاموش شدن کامل آتش پیش از ترک محل است؛ چرا که کوچک‌ترین آتش زیر خاکستر در مناطق طبیعی می‌تواند خسارات جبران‌ناپذیری را برای طبیعت به همراه داشته باشد.

این عضو جمعیت زیست‌بان پایدار با اشاره به اینکه سبز کردن سبزه می‌تواند کودکان را با اهمیت محیط زیست، سنت و آداب و رسوم آشنا کند و تماشای سبز شدن آن‌ها می‌تواند تمرینی برای صبوری باشد، اظهار کرد: توصیه می‌شود مردم مقدار کمی سبزه در ایام نوروز سبز کنند اما لازم است نگهداری از آن‌ در شرایط مناسب و اصولی باشد.

به گفته وی، به شرطی که نگهداری و مراقبت از سبزه‌ها طی ایام نوروز به صورت اصولی و صحیح انجام شده باشد یعنی؛ هر روز آبیاری و آب جمع شده در آن‌ها به‌صورت کامل تخلیه شده باشد تا مانع از ایجاد کپک شود، می‌توان این سبزه‌ها را در محل‌هایی مانند باغچه و حیاط منازل کاشت.

وی خاطرنشان کرد: رها کردن سبزه منسجم و به‌هم چسبیده یا سبزه کپک زده‌ای که بو می‌دهد مانند رها کردن زباله‌ تر و پوست میوه در طبیعت عمل می‌کند و باعث جمع شدن حشرات و جوندگان و ایجاد آلودگی در طبیعت می‌شود. از این رو رها کردن سبزه در طبیعت توصیه نمی‌شود.

این فعال محیط زیست ضمن اشاره به همه‌گیری بیماری «کووید – ۱۹» در کشور، گفت: طی یک‌سال گذشته نسبت به رعایت اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی توصیه شده است. امسال نیز مانند سال گذشته پیشنهاد می‌شود مردم ضمن رعایت فاصله اجتماعی در خانه بمانند یا در حیاط منزل سیزده را بدر کنند تا مانع از شیوع ویروس کرونا شوند. با این حال اگر افرادی قصد دارند در این روز به طبیعت بروند لازم است ضمن رعایت اصول بهداشتی در مکان‌هایی مستقر شوند که افراد دیگر در نزدیکی آن‌ها حضور نداشته باشند.

عظیم‌پور در پایان با بیان اینکه یک نفر آلوده به بیماری «کووید – ۱۹» می‌تواند سایر افرادی که با او در ارتباط هستند را نیز آلوده کند، تاکید کرد: هیچ چیز بهتر از حفظ سلامتی برای آغاز سال جدید نیست و مردم نیز به این امر واقف‌اند، بنابراین توصیه می‌شود مردم روش‌های ایمن‌تری برای گذراندن تعطیلات سیزده بدر انتخاب کنند و تا حد امکان در منزل بمانند.

پست بعدی

پس لرزه اظهارات جنجالی پناهیان درباره رابطه بین انتخابات ۱۴۰۰ و ظهور امام زمان (عج)

پ آوریل 1 , 2021
سیاسی/ انتخابات یک استاد حوزه در یادداشتی به اظهارات عجیب پناهیان درباره انتخابات و ظهور امام زمان (عج) واکنش نشان داد. حجت الاسلام هادی سروش در یادداشتی به بهانه سخنان پناهیان درباره انتخابات و ظهور امام زمان (عج) نوشت: مسئله ظهور و نگاه های کاملا متفاوت به آن، از مشکلات […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000