تفاوت اعتماد به نفس واقعی و پوشالی چیست؟

6054f5fee5141_2021-03-19_22-35 مشاور خانواده گفت: فردی که دچار اعتماد به نفس پوشالی است، طبیعت انسانی خود را نادیده می‌گیرد و به خودش حق خطا کردن نمی‌دهد و در نتیجه، زمانی که ضعف‌هایش دیده شود، بسیار آسیب پذیر و شکننده می‌شود.

سارا گلستانی در گفتگو با خبر فوری درباره تفاوت اعتماد به نفس واقعی و پوشالی اظهار داشت: اعتماد به نفس یعنی چیزی که هستیم را باور داشته باشیم. اعتماد به نفس یعنی هم توانایی هایمان را بشناسیم و هم نقاط ضعف‌مان. و با وجود نقاط ضعفمان، خودمان را دوست داشته باشیم. پس وقتی قرار است کار جدیدی را شروع کنیم به خودمان اعتماد داریم که این فرآیند جدید را چگونه آغاز کنیم.

به گفته وی، کسی که اعتماد به‌ نفس واقعی دارد در زمانی که ضعف‌هایش در حال نمایان شدن است تمام خودش را زیر سوال نمی‌برد و می‌تواند کماکان با خودش مهربان باشد و خطاهای خودش را جزو طبیعت روندی که دارد طی می‌کند، ببیند.

صحبت‌های این روانشناس را در این ویدئو ببینید:

پست بعدی

ورود پنجمین محموله واکسن «اسپوتنیک وی» به ایران

پ آوریل 1 , 2021
ورود پنجمین محموله واکسن «اسپوتنیک وی» به ایران پنجمین محموله واکسن اسپوتنیک وی امروز از روسیه وارد ایران شد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صداوسیما، این محموله از واکسن اسپوتنیک وی، پنجشنبه دوازدهم فروردین از طریق شرکت هواپیمایی ماهان به تهران ارسال شد. تاکنون ۴۱۰ هزار دز واکسن […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000