نامزد انتخابات نیستم/ وقت شکایت از گاندوسازها را نداریم

6064c01e9bfe5_2021-03-31_23-01 محمدجواد ظريف، وزیر امور خارجه با دعوت آذرى جهرمى، وزیر ارتباطات به كلاب هاوس پيوست.

ظریف در کلاب هاوس در پاسخ به سوالی درباره آخرین موضع او برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری گفت: آخرین موضع من با اولین موضع من هیچ تفاوتی ندارد. بنده نامزد نیستم. اگر دوستان گاندوساز اجازه دهند همین کار فعلی مان را انجام دهیم مخلصشان هم هستیم.

ظریف در کلاب‌هاوس ادامه داد: ما داریم به سمت یک جهان بی‌قطب یا چند قطبی می‌رویم. چینی‌ها هم تا زمانی که برجام منعقد نشد برای توافق با ایران پیشگام نشدند. بعد از برجام چین احساس کرد شرایط توافق مهیا شده است. حتی روسیه هم تا زمانی که برجام منعقد نشد موشک به ما نفروخت. هم چین می‌داند و هم ما که رابطه ما با چین یک رابطه انحصاری نیست. سیاست خارجی ما ارتباطی با انتخابات ندارد.

وزیر امور خارجه اضافه کرد: امکان یک حرکت جامع نه فقط با چین بلکه با اروپا و آمریکا در چارچوب برجام وجود دارد. جهان آینده تصویر مشخصی ندارد باید انتخاب‌های خود را متنوع کنیم و زمینه را برای استفاده از همه گزینه‌ها مهیا کنیم. ما تنها در چارچوب یک روابط جامع با همه جهان می‌توانیم روابط معقول داشته باشیم.

ظریف گفت: امیدوارم در این شرایط حساس نزدیک به انتخابات که فضای داخلی ما ملتهب است و هر حرکتی را رنگ و بوی انتخابات می‌دهند ان‌شاءالله در چارچوب منافع ملی حرکت کنیم. این سند می‌تواند به روابط ما با چین و با همه دنیا کمک کند. هر توافقی دو طرف دارد و قاعده توافق این است که هر طرفی نظراتش را می‌دهد و به یک نقطه میانی می‌رسید. نظر ما این بود که عمومی منتشر شود، برخی از این بی‌اعتمادی را گاندوها ایجاد می‌کنند. مردم حق دارند نگران باشند ولی تا حالا قراردادهای چین برای هیچ کشوری منتشر نشده است من سعی می‌کنم این رسم را عوض کنم اما رسم آنها این بوده است.

وی در مورد احتمال شکایت از گاندو سازان افزود: اجازه دهید، ما به اندازه کافی گرفتاری داریم که وارد کاری که می‌دانیم نتیجه ندارد، نشویم.

سایت با دوربین
سایت خبری اخبار آزاد
منبع : خبرفوری

پست بعدی

رئیسی: پیش بینی می‌کنیم طی ۱۰ روز آینده وضعیت کشور بدتر شود

چ مارس 31 , 2021
علیرضا رئیسی گفت: پیش بینی می‌کنیم یک هفته تا ۱۰ روز پس از تعطیلات نوروز شاهد افزایش مبتلایان به کووید۱۹ باشیم و وضعیت کشور بدتر شود. سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا چهارشنبه شب با حضور در یک برنامه زنده تلویزیونی، با اعلام اینکه در ایام نوروز بیش از ۱۵ […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000