انتشار کتاب خاطرات پسر جنجالی رئیس جمهور آمریکا؛حمله شدید فرزند بایدن به ترامپ و فرزندانش

606439e734986_2021-03-31_13-29 کتاب خاطرات پسر رئیس جمهور جدید آمریکا در آستانه انتشار است.

«هانتر بایدن» پسر «جو بایدن» رئیس‌ جمهور جدید آمریکا و هدف حمله حامیان جمهوری‌ خواهان، اعلام کرد کتاب خاطراتش با عنوان «چیزهای زیبا» هفته بعد منتشر خواهد شد.

هانتر، پسر جو بایدن در این کتاب که ماه ها قبل وعده انتشارش را داده بود، به دونالد ترامپ به عنوان «مردی پست با مأموریتی پست» که «شکاف بی سابقه ای» را در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته آمریکا ایجاد کرد، حمله می کند.

هانتر 51 ساله یک وکیل و تاجر است که از زمانی که ترامپ و «رودی جولیانی» وکیلش به دنبال اطلاعاتی در مورد معاملات تجاری اش در اوکراین برای استفاده در کارزار انتخاباتی 2020 بودند، مورد توجه جمهوری خواهان قرار گرفت.

خاطرات بایدن با عنوان «چیزهای زیبا»، به مسایل شخصی و همچنین مرگ مادر و خواهر وی در یک سانحه رانندگی در سال 1973 و «بو بایدن» برادر بزرگتر او و دادستان کل دلاور، بر اثر ابتلا به سرطان مغز در سال 2015 می پردازد. این کتاب قرار است هفته آینده منتشر شود. گاردین نسخه ای از آن را بدست آورده است.

بایدن با توصیف آنچه احساس می شود «یک طوفان سیاسی» بر سر منافع تجاری است، می گوید «گاهی اوقات» به طور اجتناب ناپذیر با کار پدرش به عنوان معاون رئیس جمهور باراک اوباما مصادف شد، بایدن می نویسد: «من به نمادی برای ترس دونالد ترامپ از عدم انتخاب مجددش تبدیل شدم.

او در مورد کارهایی که من در اوکراین و چین انجام دادم، نظریه های توطئه ای را مطرح کردند، این در حالی است که فرزندان او میلیون ها دلار از چین و روسیه به جیب زده بودند و [پل مانافورت] مدیر مبارزات سابق او به دلیل پولشویی میلیون ها دلار از اوکراین زندانی شده بود.»

وی می افزاید: «ترامپ بر این باور بود که اگر بتواند مرا نابود کند و پدرم را به این ماجرا بکشاند، می تواند توجها را از رفتارهای فاسد خود منحرف می کند.»

اصرار او این است که می داند نام خانوادگی او به او در تجارت کمک کرده است، اما «او بیلی کارتر یا راجر کلینتون نیست». او اضافه می کند، «من اریک ترامپ یا دونالد ترامپ جونیور نیستم. من برای شخص دیگری غیر از پدرم کار کرده ام. خودم بلند شدم و راه افتادم.»

هانتر بایدن در ماه اکتبر گذشته از ترامپ به دلیل تلاش هایش برای حمله به پدرش در صحنه مناظره انتقاد کرد و نوشت که ترامپ در بازی «تنها کارتی که تا به حال با آن بازی کرده است: حمله بوده است.

سپس جو بایدن از هانتر دفاع کرد و گفت که او به چگونگی مبارزه پسرش با اعتیاد افتخار می کند و به بینندگان گفت: «یک دلیل وجود دارد که [ترامپ] این همه هجویات را پرورش می دهد. او نمی خواهد در مورد موضوعات اساسی صحبت کند. این در مورد خانواده او و خانواده من نیست. این مربوط به خانواده شماست.»

هانتر بایدن همچنین از متحدان ترامپ انتقاد کرد و مت گائتس نماینده فلوریدا را«عروسک» خواند.

در این کتاب، هانتر برخی از دیدگاه ها را در مورد خانواده بایدن ارائه می دهد، از جمله فرصتی که پدرش با آوردن دو مشاور از یک مرکز توانبخشی به خانه شان در دلاور به دنبال کمک به ترک اعتیاد او بود. هنگامی که هانتر از این کار امتناع کرد، جو بایدن «ناگهان وحشت کرد» و او را در مسیر اتومبیل تعقیب کرد، سپس او را در آغوش گرفت و کلی گریه کرد.

این کتاب مورد تحسین «استفن کینگ» و «دیو اگرز» نویسنده‌ های مشهور آمریکایی قرار گرفته است.

در دوره تبلیغات ریاست جمهوری هانتر برای پدرش دردسرهای بسیاری داشت. سال گذشته برای اولین بار مساله ارتباط وی با کشورهای خارجی و سوءاستفاده جو بایدن از مقامش به عنوان معاون اول اوباما برای کسب منافع مادی در تماس تلفنی ترامپ با رئیس جمهور اوکراین افشا شد.

ماجرا از این قرار بود که چندی پیش و در جریان تبلیغات انتخاباتی جو بایدن، گزارشی از یک روزنامه نگار تحقیقی به نام «متیو تیرمند» در فاکس نیوز منتشر شد که از دستیابی وی به 26 هزار ایمیل در ارتباط با رسوایی شریک کاری بایدن یعنی «بیوان کنی» که هم اکنون در زندان است، خبر می ‌داد. تیرمند در این گزارش توضیح داده که کنی از آنجایی که حس می کرده هانتر بایدن به او خیانت کرده، پسورد جیمیل خود را برای انتقام گرفتن در اختیار او قرار داده است.

این اسناد نشان می‌ دهد برخلاف ادعای جو بایدن که می ‌گوید هیچ اطلاعی از کسب و کار پسرش نداشته، او به خوبی از سود‌های کلانی که هانتر در چین، اوکراین، قراقستان و جا‌های دیگر به جیب می ‌زده، خبر داشته است.

نیویورک پست در گزارشی در این باره به کتابی تحت عنوان «امپراتوری ‌های مخفی» در سال 2018 میلادی اشاره کرد و نوشت: این کتاب برای نخستین بار از وجود شواهدی دال بر وجود فساد خانوادگی در خانواده بایدن پرده برداشته بود. در این کتاب گفته شده بود کمپانی‌ های چینی و اوکراینی نه برای تخصص اعضای خانواده بایدن که برای دسترسی شان به معاون اول رئیس جمهور به پسرش پول می‌ دادند.

یکی از دستیاران بایدن در همان سال در واکنش به کتاب گفته بود ما به آنچه ریشه ‌های سیاسی دارد پاسخ نمی ‌دهیم. جو بایدن خود بار‌ها گفته هرگز درباره کار با پسرانش یا با برادرش یا هر عضو دیگری از خانواده اش حرف نمی ‌زند.

نیویورک پست مدعی شده اسناد جدید نشان می ‌دهد جو باید مستقیما با شریک چینی پسرش «جاناتان لی» در لابی هتلی در چین در سال 2013 دیدار داشته است. در این سفر به هانتر بایدن اجازه داده بودند به همراه معاون اول رئیس جمهور با پرواز هواپیمای شماره دوی دولت که به معاونت تعلق دارد به پکن سفر کند.

گویا این تنها دیداری نبوده که جو بایدن با شرکای تجاری اعضای خانواده اش داشته است. بر اساس گزارش نیویورک پست، ایمیل ‌های هانتر بایدن نشان می‌دهد در آوریل 2015 جو بایدن با مقامات عالی رتبه یک کمپانی انرژی اوکراینی به نام «بوریسما» دیدار داشته است. هانتر بعد از این دیدار عضو هیات مدیره این کمپانی شده است. اخیرا نیز تصاویری از جو بایدن در دیدار با یکی از شرکای تجاری قزاقستانی هانتر نیز منتشر شده است.

بر اساس این گزارش ‌ها هانتر دست کم سالی 1 میلیون دلار از شرکت بوریسما در آمد داشته است. در ایمیلی که در آوریل 2015 میلادی از سوی یکی از مشاوران بوریسما یعنی «ودیم پوژانسکی» به هانتر بایدن رسیده، او از هانتر بابت ترتیب دادن یک دیدار با پدرش جو بایدن در واشنگتن تشکر کرده است.

نیویورک پست اسنادی دال بر اینکه آیا این دیدار بعدا انجام شده یا نه ارائه نکرده، اما پولیتیکو در بیانیه ‌ای از قول کارزار انتخاباتی بایدن نوشته آنها اذعان کرده ‌اند که چنین دیدار‌های غیر رسمی ممکن است بین مشاور بوریسما با بایدن رخ داده باشد که در برنامه دیدار‌های رسمی او به آن اشاره‌ ای نشده چرا که این دیدار‌ها اغلب بسیار سری و مقطعی اتفاق می ‌افتند.

کارزار بایدن اسناد منتشر شده را «اطلاعات غلط روسیه» خوانده است.

انتشار کتاب خاطرات اعضای خانواده روسای ‌جمهور آمریکا پیشتر نیز سابقه داشته است. «دونالد ترامپ جونیور» نیز در دوران ریاست ‌جمهوری پدرش «دونالد ترامپ» دو کتاب به چاپ رساند.

سایت با دوربین
سایت خبری اخبار آزاد
منبع : خبرفوری

پست بعدی

اردکانیان: از اردیبهشت، ۷درصد تعرفه آب و برق افزایش پیدا می‌کند

چ مارس 31 , 2021
وزیر نیرو گفت: طبق مصوبه دولت، هر سال از اول اردیبهشت تعرفه آب و برق ۷درصد افزایش دارد که امسال هم اجرایی می شود.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000