آیا می‌توانیم به «دکتر گوگل»  اعتماد کنیم؟

60634c486077f_2021-03-30_20-35 بسیاری از افراد عادت دارند به محض مشاهده برخی علائم بیماری در بدن خود به فضای مجازی متوسل شده و علائم بیماری خود را در موتور‌های جستجو مانند گوگل بررسی کنند، اما سوال مهم این است که آیا این نوع اطلاعات قابل اعتمادند یا خیر.

پزشکان می‌گویند جستجوی علائم به صورت آنلاین می‌تواند منجر به اضطراب بیش از حد شود، اما یافته‌ها نشان می‌دهد که انجام تحقیقات درست از منابع معتبر آنلاین، می‌تواند فایده داشته باشد.

طبق گزارشی جدید که توسط دانشکده پزشکی هاروارد و دانشکده بریگهام منتشر شده است، اگر پس از جستجوی علائم به صورت آنلاین بیماری را تشخیص دهید، فرضیه شما ممکن است دقیق باشد. افراد پس از جستجوی علائم به صورت آنلاین، بیشتر درمورد تشخیص بیماری آگاه می‌شوند.

علاوه بر این، شرکت کنندگان پس از جستجوی علائم، میزان اضطراب بالایی را گزارش نکردند و اغلب توانستند تشخیص دهند که آیا بیماری خطرناکی دارند یا خیر. دکتر دیوید لوین، نویسنده مطالعه و متخصص داخلی در بیمارستان بریگهام و دانشکده پزشکی هاروارد، در بیانیه‌ای گفت: «کار ما نشان می‌دهد که به احتمال زیاد ممکن است به بیماران خود بگوییم به گوگل اعتماد کنید.»

«دکتر گوگل» 

محققان از ۵۰۰۰ نفر خواستند که مطالعه موردی شامل علائم مختلف بیماری‌ها را بخوانند و سپس تشخیص دهند بیماری مذکور را دارند یا خیر. شرکت کنندگان علائم را به صورت آنلاین جستجو کردند و تشخیص‌هایی با آگاهی بیشتر دادند. تشخیص‌ها پس از جستجوی آنلاین شرکت کنندگان دقیق‌تر بود.

البته همچنان شکی نیست که جستجوی جدی علائم می‌تواند منجر به اضطراب بی دلیل شود، برای مثال برخی افراد با وسواس شدید، حتی یک مشکل پوستی ساده را به سرطان پوست مرتبط می‌کنند، درواقع پزشکان هشدار می‌دهند که جستجوی بیش‌از حد علائم می‌تواند منجر به تشخیص اشتباه یا درمان نادرست شود.

در نهایت به همه افراد توصیه می‌شود که به جای جستجوی افراطی اطلاعات در وبسایت‌های نامعتبر، به اطلاعات وبسایت‌های معتبر پزشکی مراجعه کنند.

پست بعدی

سند همکاری تهران و پکن قاعده بازی را تغییر می دهد/ بزودی شاهد ائتلاف ایران، روسیه، چین و ترکیه خواهیم بود؟

س مارس 30 , 2021
یک اندیشکده استرالیایی نوشت: امضای سند همکاری 25 ساله بین کشوری نفت خیز و دارای نفوذ منطقه‌ای مثل ایران که البته تحت تحریم قرار داد با قدرتی جهانی به نام چین که تحت فشار آمریکا است یک رخداد استراتژیک در خاورمیانه است. اندیشکده استرالیایی «استراتژیست» در ادامه نوشت: دونالد ترامپ، […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000