رصد ۷۱ داروخانه خصوصی و بیمارستانی/پایش کمبود تجهیزات پزشکی

در قالب برنامه های نوروزی دانشگاه علوم پزشکی ایران؛

رصد ۷۱ داروخانه خصوصی و بیمارستانی/پایش کمبود تجهیزات پزشکی

رصد ۷۱ داروخانه خصوصی و بیمارستانی/پایش کمبود تجهیزات پزشکی

کارشناسان معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایران طبق برنامه های تنظیم شده در تمامی ایام تعطیلات نوروزی مشغول فعالیت و خدمت رسانی به شهروندان هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در مرحله دوم مانورهای نوروزی کارشناسان مدیریت دارو همه روزه در قالب ۳ تیم بازرسی سوم تا هفتم فروردین ۱۴۰۰ از داروخانه‌های بخش خصوصی و بیمارستان دولتی بازدید کردند.

در این مدت ۵۵ داروخانه خصوصی و ۱۶ داروخانه بیمارستانی در تهران و شبکه‌های تابعه مورد بازدید قرار گرفت، همچنین روند ارائه خدمات رسانی داروخانه‌های شبانه روزی همه روزه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

کارشناسان مدیریت نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی نیز از چهار واحد تولیدی مواد غذایی، یک واحد تولیدی کارگاهی مواد غذایی، دو واحد تولیدی و مراکز عرضه محصولات آرایشی و بهداشتی واقع در محدوده‌های پونک، گیشا و اتوبان ستاری بازدید کردند و در خصوص رعایت موازین و پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های ستاد مبارزه با کرونا تذکرات و آموزش‌های لازم ارائه شد. همچنین در خصوص نظارت بر برچسب اصالت کالاهای آرایشی و بهداشتی اقدامات لازم به عمل آمد.

کارشناسان این واحد در خصوص پایش سطح عرضه محصولات غذایی در سامانه audit نیز در راستای اهداف نظارتی ابلاغ شده از سازمان غذا و دارو اقدام کردند.

تیم‌های بازرسی کارشناسان اداره تجهیزات پزشکی نیز از سه بیمارستان و پنج شرکت توزیعی بازدید کردند. بازدیدها ی انجام گرفته در محورهای رصد کمبود تجهیزات و ملزومات پزشکی، بازدید انبار ملزومات پزشکی، بررسی وضعیت شناسه اصالت تجهیزات موجود در انبار ملزومات مصرفی، بررسی وضعیت تجهیزات و قطعات یدکی back up موجود در بیمارستان، بررسی کنترل کیفی‌های انجام گرفته، بررسی برق ایمن و سیستم‌های ups بیمارستانی با هماهنگی تأسیسات، بررسی وضعیت اکسیژن مراکز و بازدید از اورژانس و بخش‌های ویژه انجام می‌پذیرد.

کارشناسان اداره نظارت و ارزیابی فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت به منظور حصول اطمینان از تأمین شیرخشک های رژیمی و غذای ویژه بیماران متابولیک، ضمن انجام هماهنگی لازم با همکاران در بیمارستان حضرت علی اصغر و دیگر مراجع درگیر، جهت ایجاد ذخیره مناسب و ارسال این اقلام برای بیماران از طریق پست برای حصول اطمینان از کافی بودن موجودی شیرخشک های رژیمی طی برنامه‌ای ویژه از روز سوم تا هفتم فروردین ۱۴۰۰، از ۱۲ داروخانه و پنج عطاری بازرسی کردند.

آزمایشگاه کنترل غذا و دارو در راستای کنترل کیفی مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی، دارو، مکمل و سنتی و همچنین ظروف و بسته بندی در تمام ایام تعطیل با حضور فعال کارشناسان آزمایشگاه امکان انجام آزمایش‌های کامل بر روی نمونه‌های ارسالی از مراکز تابعه دانشگاه را فراهم کرده است. آزمایشگاه نیز از ۲۸ اسفند ماه لغایت ۱۳ فروردین همه روزه از ساعت ساعت ۸ الی ۱۳ فعال و آماده پذیرش نمونه‌های ارسالی است.

سایت با دوربین
سایت خبری اخبار آزاد
منبع : سایت مهر

پست بعدی

رنگ‌بندی جدید شهرهای کرونایی اعلام شد

س مارس 30 , 2021
از نهم فروردین ۱۴۰۰؛ رنگ‌بندی جدید شهرهای کرونایی اعلام شد رنگ‌بندی جدید شهرستان ها که از ۹ فروردین ۱۴۰۰ اعمال شده است، اعلام شد. به گزارش خبرگزاری مهر، رنگ‌بندی جدید شهرستان‌های کرونایی کشور که از ۹ فروردین ۱۴۰۰ اعمال شده است، در قسمت نقشه اپلیکیشن ماسک قرار گرفت. بر همین […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000