چگونه حال و هوای روز خود را عوض کنیم؟

60622a7400979_2021-03-29_23-58 افسردگی و اختلال شناختی در همه افراد به ویژه بیماران مبتلا به ام‌اس متداول است، اما خوشبختانه چند روش ساده وجود دارد که باعث بهبود روحیه افراد می‌شود.

بعضی عادت‌ها روحیه افراد را بهبود می‌بخشد.تحقیقات روانشناسی زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد فعالیت‌های خاصی مانند مطالعه یک رمان مورد علاقه، نگارش دلنوشته و یا سپری کردن وقت در طبیعت، می‌تواند به بهبود روحیه و سلامتی افراد کمک کند. در ادامه با بعضی تمرینات ساده و مؤثر در افزایش روحیه و سلامتی آشنا می‌شویم:

ورزش کنید

ورزش نه تنها به حفظ سلامت و انعطاف بدن کمک می‌کند، بلکه باعث آزاد شدن هورمون‌های اندورفین در مغز می‌شود؛ نوعی ماده شیمیایی که حال روحی افراد را بهبود می‌بخشد. انجام فعالیت‌های بدنی مانند شنا کردن، دویدن آهسته، دوچرخه‌سواری یا پیاده‌روی به مدت ۱۵۰ دقیقه در هفته به پمپاژ قلب کمک می‌کند.

موسیقی گوش کنید

مطالعات نشان می‌دهد که موسیقی‌درمانی تأثیر مثبتی بر روحیه افراد دارد. گوش دادن به موسیقی یا نواختن آن باعث افزایش ترشح ماده دوپامین در مغز می‌شود؛ دوپامین یک انتقال‌دهنده عصبی است که در ایجاد حس لذت نقش زیادی دارد. آهنگ‌های خوب اضطراب را کاهش می‌دهد و به بهبود افسردگی، تسکین درد و خواب بهتر کمک می‌کند.

چگونه حال و هوای روز خود را عوض کنیم؟

خواب منظم داشته باشید

خواب منظم و با کیفیت در آرام‌شدن ذهن و کاهش بعضی از علائم جسمی بیماری ام اس نقش بسزایی دارد. چرت زدن نیز می‌تواند به افزایش روحیه افراد کمک کند، اما در صورتی که مزاحم خواب شبانه نشود. اختلالات خواب ایجاد شده در بیماران مبتلا به ام‌اس با مراجعه به پزشک و پاسخ به پرسشنامه در مورد راه‌کارهای مؤثر درمان بی‌خوابی برطرف می‌شود.

بیشتر بخندید

خندیدن به جذب بیشتر اکسیژن کمک می‌کند. این کار باعث تحریک گردش خون و آزاد شدن هورمون‌های اندورفین می‌شود. مزایای دیگر خندیدن از ته دل، استرس کمتر، ایجاد احساس شادی و آرامش بیشتر است.

چگونه حال و هوای روز خود را عوض کنیم؟

مراقبه کنید

مراقبه و ذهن‌آگاهی با اتصال ذهن به بدن و تخلیه تنش‌های روحی و تفکرات منفی، به آرام کردن افکار کمک می‌کند. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد این روش‌ها استرس، اضطراب و افسردگی افراد را کاهش می‌دهد. دورهمی‌های هفتگی با دوستان و یا پیوستن به گروه‌های حمایت از بیماران ام‌اس نیز باعث ایجاد اشتیاق در افراد می‌شود. صحبت کردن با سایر مبتلایان به ام‌اس به بیماران یادآوری می‌کند که آن‌ها تنها نیستید.

نفس عمیق بکشید

تمرینات تنفسی عمیق، تنش موجود در بدن را آزاد می‌کند و سطوح اکسیژن را بالا می‌برد. تنفس عمیق، همراه با تکنیک‌های آرامش ذهن مانند مراقبه و ذهن‌آگاهی، بدن را آرام می‌کند و استرس را کاهش می‌دهد. یوگا تمرینی قدیمی است که با پاک کردن ذهن، از حرکات خاصی برای کشش بدن استفاده می‌کند. هر فردی می‌تواند نوعی از آن را انجام دهد، حتی اگر حرکات بدن به دلیل بیماری ام‌اس محدود شده باشد. یوگا اضطراب و افسردگی افراد را کاهش می‌دهد و ممکن است مزایای جسمی دیگری نیز داشته باشد.

با مشاور صحبت کنید

مشاوران یا متخصصان آموزش‌دیده به التیام احساسات ناخوشایند کمک می‌کنند. بازدیدهای منظم نه تنها به ایجاد حس آرامش افراد کمک می‌کند، بلکه با گذشت زمان روحیه آنها را نیز بهبود می‌بخشد. مشغول شدن به علایقی مانند نقاشی، مطالعه، تماشای فیلم و پیدا کردن یک سرگرمی جدید، باعث می‌شود انرژی افراد بر چیزهای جدیدی تمرکز یابد و برای مدتی حال و هوای آن‌ها عوض می‌شود.

پست بعدی

بنیاد مستضعفان، اهدای کارت هدیه به روحانیون را تکذیب کرد

س مارس 30 , 2021
روابط عمومی بنیاد مستضعفان، اخبار برخی رسانه‌های خارجی مبنی بر توزیع کارت هدیه پنج میلیون تومانی به روحانیون توسط این بنیاد را تکذیب کرد. روابط عمومی بنیاد مستضعفان با تکذیب اخبار مربوط به توزیع کارت هدیه پنج میلیون تومانی به روحانیون، اعلام کرد: «از ابتدای کرونا، ۳۳۰۰ میلیارد تومان کمک‌های […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000