مقام آمریکایی: بایدن احتمالا پیشنهادی برای تشویق ایران به انجام مذاکره ارائه می‌کند

6062228b43155_2021-03-29_23-25 یک مقام آمریکایی در مصاحبه‌ای گفت: دولت بایدن در تلاش برای ارائه پیشنهاد تشویقی به ایران است تا این کشور به مذاکرات بازگردد.

یک مسئول آمریکایی در مصاحبه با پولیتیکو از تلاش دولت آمریکا برای ارائه پیشنهاد تشویقی به منظور بازگشت ایران به گفت‌وگوها خبر داد.

این مقام مسئول گفت: دولت بایدن تلاش خود را بر تشویق ایران برای بازگشت به مذاکره متمرکز کرده است.

او اضافه کرد: بایدن قصد دارد پیشنهادی را به منظور تشویق ایران به انجام مذاکره به این کشور ارائه کند.

این مسئول آمریکایی توضیح داد: از جمله بندهای این پیشنهاد درخواست از ایران برای تعلیق برخی از فعالیت های هسته‌ای خود است.

او پیش بینی کرد که احتمالا این پیشنهاد آمریکا تا پایان هفته جاری آماده شود.

مقامات دولت جو بایدن مدتهاست این ادعای تکراری را عنوان می‌کنند که در صورتی که ایران به تعهدات برجامی خود بازگردد، واشنگتن نیز اقدام متقابل را انجام خواهد داد و این مسأله شامل برخی تحریم‌ها خواهد شد.

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان اما در پاسخ به ادعا‌های مقامات آمریکایی اعلام کرد نیازی نیست مذاکره‌ای برای بازگشت آمریکا به برجام صورت گیرد.

خطیب زاده گفت: واشنگتن باید در ابتدا به توافق هسته‌ای بازگردد و پس از آن بر سر میز مذاکرات بنشیند. تغییری در سیاست‌های آمریکا به وجود نیامده است. آمریکا طرفی است که مذاکرات هسته‌ای را بدون آنکه با طرفی مذاکره کند، نقض کرد.

ایران تا یک سال بعد از خروج آمریکا به طور کامل تعهداتش در توافق هسته‌ای را اجرا کرد و به کشور‌های اروپایی که وعده جبران آثار این خروج را می‌دادند برای عمل به تعهداتشان فرصت داد. یک‌سال بعد که دولت‌های اروپایی نتوانستند به وعده‌هایشان عمل کنند تهران اعلام کرد طبق مفاد مندرج در توافق هسته‌ای طی چند گام تعهداتش در توافق هسته‌ای را کاهش خواهد داد.

جمهوری اسلامی ایران گفته است همه این گام‌ها بازگشت‌پذیر هستند و چنانچه واشنگتن به برجام برگردد ایران نیز این اقدامات را به عقب برخواهد گرداند.

سایت با دوربین
سایت خبری اخبار آزاد
منبع : خبرفوری

پست بعدی

واکنش احسان علیخانی به مرگ آزاده نامداری

د مارس 29 , 2021
فرهنگی/ رسانه احسان علیخانی پس از چهار روز سکوت پستی در واکنش به درگذشت آزاده نامداری منتشر کرد. به گزارش خبر فوری، احسان علیخانی در استوری اش برای روح آزاده نامداری آرزوی آرامش کرد. سایت با دوربینسایت خبری اخبار آزادمنبع : خبرفوری

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000