افزایش شعب اخذ رای به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی در انتخابات/ حضور مردم در انتخابات ضامن یکپارچگی ملی

6061f666e52ac_2021-03-29_20-16 استاندار خوزستان، انتخابات با مشارکت حداکثری و ایجاد رقابت سالم با حفظ امنیت را از جمله اهداف اصلی برشمرد و گفت: خواهان انتخاباتی با حضور همه جانبه مردم و متکی به قانون هستیم.

قاسم سلیمانی دشتکی روز دوشنبه ضمن تبریک نیمه شعبان در نشست ستاد انتخابات استان خوزستان در استانداری با حضور فرمانداران و اعضای ستاد انتخابات استان اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران متعلق به مردم است و مردم در راه انقلاب شهید و جانباز هدیه کرده‌اند.

وی بیان کرد: حضور مردم در انتخابات پکپارچگی ملی را می‌رساند، هرگاه مردم در صحنه حضور داشته باشند دشمن چشم طمع به این آب و خاک نخواهد دوخت اما هر گاه مردم از صحنه حضور فاصله گرفتند دشمن طمع حمله به کشور و ایجاد مشکل برای مردم را در سر می‌پروراند.
استاندار خوزستان ضمن اشاره به وجود مشکلات ناشی از تحریم‌های ظالمانه در چند سال اخیر و مشکلات اقتصادی ناشی از بیماری کرونا بیان کرد: ما از وجود مشکلات اقتصادی مردم با خبریم و از این بابت نیز ناراحتیم برای همین تلاش می‌کنیم با هر اقدامی که در توان و بضاعت ما وجود دارد این مشکلات را تا حد امکان کاهش دهیم.
وی نظام جمهوری اسلامی را فرزند و محصول مردم خواند و گفت: انتظار ما از مردم این است که با فرزند خود که همان نظام است قهر نکنند حضور مردم در پای صندوق‌های رای یکپارچگی ملی را تضمین می‌کند.
استاندار خوزستان با ابراز امیدواری نسبت به حضور حداکثری و پرشور مردم در انتخابات پیش رو بیان کرد: از جمله مسایل بسیار مهم در انتخابات رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ سلامت مردم است یکی از راهکارهای مهم در این زمینه افزایش شعب اخذ رای است که این مهم به جد در حال پیگیری است.
وی با بیان این که تمامی زیرساخت های لازم برای برگزاری یک انتخابات سالم باید از هم اکنون فراهم شود ادامه داد: شرع، اخلاق و قانون سه مولفه مهم در روند انتخابات است که باید در همه جوانب آن بروز و ظهور داشته باشند.
سلیمانی با تاکید بر این که اظهار نظر در مورد داوطلبان شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا باید بر مبنای مستندات قانونی باشد تاکید کرد: تنها مراجع چهارگانه مجاز به اظهار نظر در مورد صلاحیت داوطلبان هستند و آنها نیز باید بر اساس مستندات قانونی اظهار نظر کنند برای ما قابل قبول نخواهد بود که بدون مستندات قانونی صلاحیت کسی در هیات‌های اجرایی و نظارت تایید یا رد شود.
وی افزود: فرمانداران، اعضای هیات‌های اجرایی و نظارت، نمایندگان فرمانداران، بازرسان و دیگر افرادی که در انتخابات نقش دارند حق تبلیغ علیه یا به نفع کسی را ندارند، دستگاه‌های اداری با عنوان پست دولتی یا با استفاده از امکانات دولتی حق تبلیغ ندارند و این کار جرم محسوب می‌شود.
وی نقش فعالان سیاسی، نهادهای مردمی، رسانه‌ها و… را در عرصه‌های مختلف از جمله انتخابات مهم دانست و گفت: انتظار می‌رود فعالان سیاسی و نهادهای مردمی نسبت به تشویق مردم گام بردارند تا مردم با حضور حداکثری در انتخابات قوی‌تر از قبل ورود کنند.
استاندار خوزستان گفت: امیدواریم شاهد یک انتخابات با شکوه و قدرتمند با اجرای دقیق قانون در استان باشیم و بنا بر تاکیدات مقام معظم رهبری و با توجه به دستورالعمل‌های اجرایی زمینه هیچ گونه تخلفی فراهم نشود.
وی از مردم خواست به رغم مشکلات اقتصادی ناشی از تحریمهای ظالمانه دشمن در سالهای اخیر ولی اتحاد و انسجام خود را حفظ کنند و با حضور در انتخابات پیش رو مشت محکمی بر دهان دشمنان نظام بزنند یقینا مردم انقلابی ایران اسلامی در انتخابات ۲۸ خرداد با تدابیری که اتخاذ شده در پای صندوق‌های رای حضوری گسترده خواهند داشت.
براساس این گزارش، ثبت نام داوطلبان ششمین دوره انتخابات شورای شهر از ۲ تا ۲۶ اسفند همزمان با سراسر کشور در خوزستان انجام شد و ثبت نام داوطلبان شوراهای روستایی ۱۶ فروردین آغاز می‌شود.
انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خردادماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

سایت با دوربین
سایت خبری اخبار آزاد
منبع : خبرفوری

پست بعدی

رئیس جمهوری پاکستان به کرونا مبتلا شد

د مارس 29 , 2021
تست کرونای رئیس جمهوری پاکستان چند روز پس از ابتلای نخست وزیر این کشور به ویروس کووید-۱۹، مثبت اعلام شد و اکنون در قرنطینه است. عارف علوی روز دوشنبه ابتلای خود به ویروس کووید-۱۹ را تایید کرد و افزود که هفته گذشته دوز اول واکسن کرونا را تزریق کرده و […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000