نیامدن اصلاح طلبان و اعتدالیون در انتخابات ۱۴۰۰ برابر است با یک دولت حداقلی

6061d6745b9a8_6061d6745b9ab دبیر کل حزب سبز با بیان اینکه اصولگرایان حرف‌های تازه‌ای برای انتخابات دارند، گفت: مردم به این قضاوت رسیدند که باید دولتی را انتخاب کنند که مشکلات را حل کند.

حسين کنعانی مقدم، مشارکت پرشور و حداکثری در انتخابات ۱۴۰۰ را مستلزم رفع انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان خواند و گفت: اگر موانع از پیش پای انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان برداشته شود،‌ شاهد رقابت پرشور و حضور مشارکت حداکثری خواهیم بود در غیر این صورت نباید چنین انتظاری داشت.

وی افزود: بخشی از این موانع در رابطه با مسائل اقتصادی، اجتماعی ومعیشتی مردم و بخش دیگر فعالیت‌های سیاسی نامزدهایی است مطرح می‌شوند.اگر این فعالیت‌ها نتواند در مسائل اجتماعی و گفتمانی موج آفرینیکند قاعدتا نمی‌توانیم شاهد مشارکت حداکثری باشیم.

دبیر کل حزب سبز مشارکت حداکثری مردم را از مهمترین مولفه‌های قدرت در نظام سیاسی ارزیابی کرد و گفت: طبیعی است دولتی که پشوانه مردمی داشته باشد در صحنه‌های بین المللی و در جریان چانه زنی، مذاکرات بین المللی موضع برتری خواهد داشت.

کنعانی مقدم خاطرنشان کرد: قاعدتا مجریان انتخابات باید با در نظر گرفتن جمیع شرایط تمهیداتی را در این زمینه به کار بگیرند. برای مثال اگر قرار است انتخابات غیرحضوری برگزار شود، از همین الان افکار عمومی را نسبت به این موضوع توجیه و ابزارهای نرم افزاری و سخت‌افزاری مورد نیاز را فراهم کنند.

این فعال اصولگرا با اشاره به اینکه برخلاف تصور ایجاد شده،‌ اصولگرایان پیروزی ملت را در مشارکت حداکثری می‌بینند، تصریح کرد: حتی اگر اصولگرایان رای نیاورند اما بتوانند مشارکت حداکثری را ایجاد کنند در نهایت این ملت هستند که پیروز هستند.

اصولگرایان حرف‌های تازه‌ای برای گفتن دارند

وی یادآورشد: اصولگرایان حرف‌های جدیدی برای گفتن دارند و با توان جدیدی وارد عرصه رقابت می شوند. در عین حال فرصتی که برای حل مشکلات کشور در انتخابات ایجاد می‌شود را نباید از دست داد. مردم به این قضاوت رسیدند که باید دولتی را انتخاب کنند که مشکلات را حل کند نه اینکه خود مشکلی ایجاد کند.

فعال سیاسی اصولگرا با اذعان به سردی فضای انتخابات در فاصله سه ماه به انتخابات گفت: باید ببینیم کدام یک از نامزدهایی که معرفی می شوند می‌توانند نمره قبولی بگیرند. اگر اصلاح طلبان و اعتدالیون به هر دلیل و بهانه ای نخواهند در انتخابات حضور فعالی داشته باشند، انتخابات درون جریانی برای اصولگرایان خواهد بود که به یک دولت حداقلی می‌انجامد و مطلوب ما نیست.

وی در پاسخ به این سوال که‌ایا طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری به انتخابات ۱۴۰۰ می‌رسد،‌گفت: بعید می‌دانم این اتفاق بیفتد. در عین حال دستگاه‌های اجرایی باید آمادگی داشته باشند در صورت تصویب و نهایی شدن این مصوبه آن را اجرا کنند.

کنعانی مقدم درباره نامزدی حجت اسلام رییسی و محمد باقر قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری گفت: بهتر است روسای قوا در انتخابات نامزد نشوند.باید فضا برای نیروهای جدید باز باشد تا دولت چابک و انقلابی در عرصه اجرایی وارد شود. در عین حال اگر رییسی نامزد شود اجماع اصولگرایان روی وی خواهد بود.

وی درباره حضور نظامیان در انتخابات ریاست جمهوری هم گفت: حضور نظامیان در انتخابات منع قانونی ندارد. تنها منع قانونی در این زمینه عدم حضور نظامیان در احزاب و گروه‌های سیاسی است.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خردادماه سال ۱۴۰۰ برگزار می شود.

سایت با دوربین
سایت خبری اخبار آزاد
منبع : خبرفوری

پست بعدی

قلب تپینده‌ میراث تاریخی در مسجد خضرشاه تیموری

د مارس 29 , 2021
اولین مسجد موزه کشور با پیگیری‌های امام جماعت محله چهارمنار یزد و با مساعدت و همکاری‌ میراث فرهنگی استان راه‌اندازی شد. یزد سرزمینی با غنای مساجد فراوان در کشور است و در این میان، وجود مساجد تاریخی و بسیار قدیمی مانند مسجد جامع فهرج و همینطور مساجد فاخری مانند مسجد […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000