ابوطالبی:‌ چینی‌ها دنبال منافع واقعی هستند نه مقاومت فعال

6061a766721cb_2021-03-29_14-39 مشاور سابق رییس‌جمهوری در واکنش به اظهارات دبیر شورای عالی امنیت ملی درباره امضای سند همکاری با چین نوشت: ‏تلاش کنیم چینی‌ها را خوب بشناسیم.

علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی امروز (دوشنبه) در پیامی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: امضاء سند نقشه راه همکاری راهبردی ایران و چین بخشی از سیاست مقاومت فعال است. دنیا فقط غرب نیست و غرب هم فقط آمریکای قانون‌شکن و سه کشور اروپایی بدعهد نیست. نگرانی بایدن کاملا درست است، شکوفایی همکاری‌های راهبردی در شرق، افول آمریکا را تسریع می‌کند.

در واکنش به این اظهارات، حمید ابوطالبی مشاور سابق رییس جمهوری نوشت: دنیا فقط غرب یا شرق نیست، ولی‌ یکی از مهمترین قسمت‌های دنیا غرب است؛ لذا چین ‌و روسیه هم جنگ سرد را پایان داده و به میزانی با غرب تعامل کردند که اکنون چین بدون آمریکا و آمریکا بدون چین، یعنی نابودی‌ اقتصاد جهان؛ تا آنجا که اینک آمریکا دنبال مقاومت فعال⁩ با چین است و چین دنبال تعامل با آمریکا!

وی افزود: ‏تلاش کنیم چینی ها را خوب بشناسیم؛ آنها دنبال منافع واقعی هستند، و نه ⁧مقاومت فعال⁩ و یا تقابل راهبردی با دیگران و به ویژه با غرب؛ فقط کافی است تفاهمات واقعی و بدون جنجالِ این روزهای چین در منطقه با هم مقایسه شود!

مشاور سابق رییس جمهوری تصریح کرد: «شکوفایی همکاری‌های راهبردی در شرق» اگر اصالت و منافع واقعی طرفینی نداشته و فقط برای «افول آمریکا» باشد، چینی ها زودتر از آمریکا برای افول آن تلاش خواهند کرد، تا اقتصاد جهان از هم نپاشد!

ابوطالبی گفت: ‏این تازه نقشه‌ راه است؛ اگرچه و البته قبل از آن باید همکاری‌ های عادی جریان یابد و تداوم داشته باشند.

سایت با دوربین
سایت خبری اخبار آزاد
منبع : خبرفوری

پست بعدی

احتمال وقوع خیز جدید کرونا از نوار غربی و مرکزی کشور

د مارس 29 , 2021
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: بر اساس آخرین تحلیل‌های وضعیت بیماران کرونا پیش بینی می‌شود که در چند روز آینده خیز جدید کرونا از شهرهای متعددی از نوار غربی و مرکزی کشور را شاهد باشیم. علی رضا رییسی افزود: بر اساس روند اپیدمیولوژیک بیماری کووید ۱۹ پیش بینی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000