غلظت ذرات غبار در هوای زاهدان به ۴۶ برابر حد مجاز رسید

6061a5434965c_2021-03-29_14-30 مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: توده گردوغبار که از اواخر شب گذشته وارد زاهدان شده بود سبب شد تا بیشینه غلظت ذرات معلق با اندازه ۱۰ میکرون در هوای این شهر بامداد امروز به ۷۱۶۹ میکروگرم بر مترمکعب برسد.

محسن حیدری روز دوشنبه در گفت‌وگویی اظهار داشت: این توده گردوغبار همچنین شعاع دید افقی در فرودگاه بین المللی زاهدان را به ۸۰۰ متر کاهش داد.
وی افزود: هم‌اینک قدری از غلظت ذرات غبار در هوای زاهدان کاسته شده و شعاع دید افقی در فرودگاه این شهر به ۴۰۰۰ متر بهبود یافته است.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: گردوغبار شب گذشته زاهدان در نتیجه وزش باد شدید در مناطق شمالی استان بود که به تدریج به عرض های پایین تر نفوذ کرده است.
وی بیان کرد: وزش باد شدید از اواخر وقت دیروز در شمال استان آغاز شده و تا این لحظه بیشینه سرعت وزش باد در زابل به ۹۷ کیلومتر بر ساعت رسیده است.
حیدری تصریح کرد: وزش این باد شدید شعاع دید افقی در مناطق شمالی استان را به شدت کاهش داد به طوریکه بر اساس گزارش ها، برای ساعاتی رفت و آمد در محور زاهدان به زابل نیز مختل شد.
وی گفت: گردوغبار شعاع دید افقی در فرودگاه زابل را نیز به ۱۵۰۰ متر کاهش داد و سبب افزایش غلظت ذرات معلق در هوای این شهر نیز شد.
عضو ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان افزود: بر اساس آخرین خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی امروز و فردا نیز وزش باد شدید و گردوخاک و در برخی نقاط توفان گردوخاک در پنج شهرستان شمالی استان ادامه دارد.
وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود گردوغبار ناشی از این باد امروز و فردا نیز به عرض‌های پایین تر و نوار شرقی استان نفوذ کند و سبب کاهش کیفیت هوا و کاهش دید شود.
حیدری خاطرنشان کرد: همانطور که انتظار می‌رفت با نفوذ جریانات شمالی به استان دمای هوا نیز امروز در برخی نقاط تا بیش از ۱۰ درجه سلسیوس کاهش یافته است.

پست بعدی

ابوطالبی:‌ چینی‌ها دنبال منافع واقعی هستند نه مقاومت فعال

د مارس 29 , 2021
مشاور سابق رییس‌جمهوری در واکنش به اظهارات دبیر شورای عالی امنیت ملی درباره امضای سند همکاری با چین نوشت: ‏تلاش کنیم چینی‌ها را خوب بشناسیم. علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی امروز (دوشنبه) در پیامی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: امضاء سند نقشه راه همکاری راهبردی ایران […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000