تماس تلفنی بن سلمان با سران سه کشور عربی

60618238ea56e_2021-03-29_12-01 ولیعهد سعودی درباره طرح موسوم به «طرح سبز خاورمیانه» با سران سه کشور عرب حوزه خلیج فارس تلفنی گفت‌وگو کرد.

خبرگزاری دولتی سعودی (واس) نوشت: «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی یکشنبه شب با «نواف الاحمد الجابر» امیر کویت درباره «طرح سبز خاورمیانه» گفت وگو کرد که هدف از آن شراکت با کشورهای منطقه برای کاشت ۵۰ میلیارد درخت به عنوان بزرگترین برنامه جنگل کاری در جهان، تقویت کارایی تولید نفت، افزایش مشارکت در انرژی های تجدید پذیر، تلاش های متعدد برای حفاظت از زیست دریایی و ساحلی و افزایش مناطق حفاظت شده طبیعی عنوان شده است.

برپایه این گزارش، در این تماس تلفنی درباره "اهمیت طرح سبز خاورمیانه برای مقابله با چالش های زیست محیطی در منطقه و جهان و نقش آن برای بهبود کیفیت زندگی و بهداشت عمومی بحث و تبادل نظر شد".

امیر کویت در این تماس تلفنی «آمادگی خود برای همکاری با عربستان برای تحقق اهداف این طرح را ابراز و از تلاش های بن سلمان حمایت کرد.»

در همین پیوند، ولیعهد سعودی تماس تلفنی مشابهی با «حمد بن عیسی آل خلیفه» شاه بحرین داشت.

شاه بحرین در این تماس تلفنی «آمادگی این کشور را برای حمایت از همه تلاش ها برای تحقق اهداف این طرح ابراز داشت.»

بن سلمان همچنین با شیخ «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر درباره طرح سبز خاورمیانه تلفنی گفت وگو کرد.

به نوشته واس، در این تماس تلفنی دو طرح موسوم به «طرح سبز عربستان» و «طرح سبز خاورمیانه» و «اهمیت همکاری مشترک در منطقه برای مقابله با چالش های زیست محیطی منطقه و تدوین یک نقشه راه منطقه ای روشن برای مقابله با آن از جمله در دستور کار قرار دادن انرژی های پاک، درخت کاری، ایجاد مناطق حفاظت شده طبیعی به منظور کاهش گسترده کربن و حفاظت از تنوع زیستی و تقویت بهداشت عمومی و کیفیت زندگی» مورد بحث قرار گرفت.

برپایه این گزارش، امیر قطر در این تماس حمایت کشورش را از همه تلاش ها برای تحقق اهداف طرح سبز خاورمیانه ابراز داشت.

رسانه های سعودی هدف بن سلمان از ارایه دو طرح موسوم به طرح سبز عربستان و طرح سبز خاورمیانه را «افزایش جنگل کاری و پوشش گیاهی و کاهش گاز کربن و مبارزه با فرسایش و آلودگی خاک و حفاظت از آبزیان» اعلام کرده اند.

به نوشته این رسانه ها، این طرح از جمله «شامل کاشت ۱۰ میلیارد اصله درخت در عربستان سعودی در طول دهه های آینده است و ریاض آمادگی برای همکاری با شرکای منطقه ای خود درباره طرح سبز خاورمیانه را ابراز داشته است.»

سایت با دوربین
سایت خبری اخبار آزاد
منبع : خبرفوری

پست بعدی

پدر آزاده نامداری: نمی‌گذارم حق دخترم پایمال شود

د مارس 29 , 2021
فرهنگی/ رسانه پدر آزاده نامداری پس از دفن این هنرمند از مردم خواست تا به شایعات فضای مجازی توجه نکنند. پیکر آزاده نامداری امروز(دوشنبه 9 فروردین) در قطعه هنرمندان تهران به خاک سپرده شد و پس از مراسم، پدر این هرمند سخنرانی کوتاهی داست و از مردم خواست تا به […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000