آزادترین جامعه به لحاظ آزادی اجتماعی را ما داریم

6061504f57281_2021-03-29_08-28 استاد جامعه شناسی دانشگاه تهران و فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: آزادترین جامعه به لحاظ آزادی اجتماعی (نه آزادی سازمان یافته حزبی) را ما داریم.

تقی آزاد ارمکی در مصاحبه‌ای به بررسی ابعاد رفتار انتخاباتی مردم پرداخت. او در بخشی از این گفت و گو موضوع اقتصاد را یکی از مولفه‌های مهم در مشارکت انتخاباتی دانست. آزاد ارمکی در پاسخ به این سوال که آیا آزادی اجتماعی و سیاسی هم می‌تواند مولفه تاثیر گذاری باشد گفت: اینها اصلا مهم نیستند چون مردم دارند. رئیس جمهور باید بگوید من چیزی از شما نمی گیرم نه اینکه چیزی به شما می دهم. آزادترین جامعه به لحاظ آزادی اجتماعی (نه آزادی سازمان یافته حزبی) را ما داریم. امروز جامعه می گوید فقط چیزی از من نگیرید، برای همین است که کاندیداهایی که می آیند می‌گویند ما کاری نداریم، نه اینکه آزادتر می‌کنیم.

او همچنین در پاسخ به این سوال که آیا مشارکت انتخاباتی را می‌توان به معنای رفراندوم تصور کرد گفت: خیر. مگر قرار است رهبری یا قانون اساسی عوض شود؟ یا مناسبات ما با جهان عوض شود؟ رفراندوم یعنی یا رهبری عوض شود یا مناسبات ما با جهان عوض شود.

او ادامه داد: می توانید تعبیر به کار ببرید و بگویید انقلاب بود اما نباید بگویید رفراندوم. رفراندوم آنجایی است که شما یک مشکل بنیادی دارید. انتخابات یک مبحث جدید برای جمهوری اسلامی است ولی بیشتر یک راهی برای برون رفت مشکلاتی است که دارد در ساختار اجتماعی ایران رقم می خورد که اصلا در حوزه اقتصاد نیست. مردم فرهنگ را حل کرده اند و مناسبات اجتماعی خودشان را به عهده گرفته اند و دو الی سه چیز مانده که یکی کارآمدی نظام است و یکی روابطمان با جامعه جهانی است و یکی هم سهم بری ما در اقتصاد منطقه و بین المللی است. اگر کسی بتواند از این سه عرصه یک یا دو مورد را حل کند می تواند پیروز انتخابات باشد، یا حداقل در گفتمان یک بحث جدی شکل گیرد.

سایت با دوربین
سایت خبری اخبار آزاد
منبع : خبرفوری

پست بعدی

بایدن: یک سال است که نگران سند همکاری ایران و چین هستم

د مارس 29 , 2021
جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به امضای سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین واکنش نشان داد و آن را نگران‌کننده خواند. جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به امضای سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین واکنش نشان داد و آن را نگران کننده خواند. بایدن در پاسخ به این […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000