ماجرای لوح عجیبی که خبر ظهور امام زمان (عج) را به خلیفه اموی داد/ خشم عبدالملک مروان از نوشته اسرار آمیز اندلس

فرهنگی/ اندیشه 605436a2374da_2021-03-19_08-59 طبق روایت ابن عیّاش، لوح پیدا شده در اندلس که در زمان حضرت سلیمان (ع) ساخته شده بود، خبر از ظهور حضرت قائم (عج) می‌داد اما عبدالملک، خلیفه اموی سعی کرد این لوح و مضمون آن را مخفی نگه دارد.

به گزارش خبر فوری، در مورد خبر ولادت حضرت حجت (عج) و ظهورشان مطالب بسیار عجیبی در روایات مختلف ذکر شده است. یکی از آن مطالبی که کمتر به آن پرداخته شده، روایت نقل شده در بحار الانوار (اثر علامه مجلسی) و مقتضب الاثر ( اثر ابن عیّاش جوهری) است. مطلبی که منسوب به عبدالملک مروان (خلیفه اموی) و موسی بن نصر (فرماندار کل آفریقا و فاتح اندلس در زمان عبدالملک) و نامه ای که موسی به خلیفه فرستاد، است.

ماجرای لوح عجیبی که در اندلس پیدا شد

روایت است که موسی بن نصر در نامه ای به عبدالملک نوشته بود که در شهری از "صفرکان" در اندلس که نقل است حضرت سلیمان آن را به دست اجنه و با مس و آهن مذاب شده بنا کرده، لوحی در قسمتی از دیوارِ شهر، پیدا شده که در آن نوشته شده بود: " مردمی که در این جهان ناپایدار می‌خواهند همیشه بمانند بدانند که اگر کسی در جهان جاوید می‌ماند، او سلیمان بن داود (ع) بود که چشمه مس گداخته برای او جاری گشت و به اجنه گفت: خانه ای برای من بنا کنید که تا روز رستاخیز سالم بمانم، آنها هم کاخی ساختند که از عظمت سر به فلک می‌کشید. سلیمان گنجهای روی زمین را در آن پنهان کرد تا روزی کشف شود ولی بالاخره سلیمان مرد و در زیر خاک پنهان شد.

این ماجرا برای این است که مردم بدانند زندگی دنیا فانی است و جز ذات بی زوال خداوند احدیت کسی باقی نیست.

{ این جریان هست} تا زمانی که از نسل عدنان و اولاد هاشم بهترین مولود به وجود آید و خداوند او را با نشانه‌های مخصوص در نزد مردم جهان ممتاز گرداند. او اختیاردارِ مردم روی زمین است و جانشینان او نیز چنین هستند. آنها پیشوایان دوازده گانه و حجت پروردگارند تا زمانی که قائم آنها به فرمان خداوند قیام کند و این هنگامی است که او را از آسمان به نام صدا زنند."

واکنش عبدالملک و مخفی کردن سرّ لوح عجیب

به گزارش خبر فوری، روایت است که بعد از اینکه عبدالملک این روایت را خواند بسیار در فکر فرو رفت و از شهاب زُهری (از فقهای تابعین اصحاب پیغمبر خاتم (ص) و از نزدیکان به حضرت سجاد (ع)) که در مجلس حضور داشت، پرسید: "درباره این موضوع چه می‌گویی؟"

زهری گفت: "چنان می‌بینم و چنین پندارم که جماعتی از جن نگهبان شهر مزبور بوده و نمی گذاشتند کسی به آنجا دست یابد!"

عبدالملک پرسید: "راجع به کسی که او را از آسمان به نام صدا کنند، اطلاعی داری؟"

زهری گفت: "یا امیرالمومنین، این موضوع را ناشنیده بگیر."

عبدالملک گفت: "آنچه شنیده ای بگو."

زهری گفت: "علی بن حسین (ع) به من خبر داده که این شخص مهدی (عج) از فرزندان فاطمه دختر پیغمبر است."

عبدالملک مروان روی ترش کرد و گفت: "شما هر دو دروغ می‌گویید. این مردی از ما {بنی امیه} است."

زهری گفت: "من آن را از علی بن حسین (ع) نقل کردم؛ اگر می‌خواهی از وی جویا شو."

عبدالملک بعد از شنیدن سخن زهری، خشمگین شد و گفت: "من احتیاج به پرسش از اولاد ابوتراب (حضرت علی (ع)) ندارم." خلیفه اموی سپس رو به زهری کرد و گفت: "ای زهری! آنچه را گفتی مخفی بدار. مبادا کسی آن را از تو بشنود."

منبع: مهدی موعود (ترجمه جلد سیزدهم بحارالانوار/ علامه مجلسی)، علی دوانی، دارالکتب الاسلامیه، 1366

سایت با دوربین
سایت خبری اخبار آزاد
منبع : خبرفوری

پست بعدی

ویژگی مهم ویروس کرونا/ مردم رعایت کنند وارد موج جدید نمی شویم

د مارس 29 , 2021
معاون وزیر بهداشت عنوان کرد؛ ویژگی مهم ویروس کرونا/ مردم رعایت کنند وارد موج جدید نمی شویم معاون درمان وزارت بهداشت، ویژگی مهم ویروس کرونا را، غافلگیری دانست و گفت: تمام دنیا از دست این بیماری دچار استرس و اضطراب شده است. به گزارش خبرگزاری مهر، قاسم جان بابایی، تاکید […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000