ظریف در بدو ورود به تاجیکستان: هدف ایران برقراری صلح پایدار در افغانستان است

6060d239e4e9b_6060d239e4e9e وزیر امور خارجه در بدو ورود به تاجیکستان گفت: هدف ایران کمک به برقراری صلح پایدار و پایان درگیری ها در افغانستان است.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به منظور شرکت در نهمین کنفرانس «قلب آسیا – روند استانبول» و مذاکرات با مقامات عالی تاجیکستان وارد «دوشنبه» شد مورد استقبال معاون وزیر امور خارجه تاجیکستان و سایر مقامات این کشور قرار گرفت.

ظریف در بدو ورود در رابطه با برنامه این سفر گفت: بسیار خوشحالم فرصتی پیدا شد تا برای اجلاس قلب آسیا و یک سفر دوجانبه به کشور دوست، همسایه، همزبان و هم کیش تاجیکستان سفر بکنم و با مقامات تاجیکستان و سایر کشورهای که نسبت به افغانستان که آن هم یک کشور هم کیش، هم زبان و همسایه است، اشتراک مساعی بکنیم تا بتوانیم به برادران خواهران خود در افغانستان برای برقراری صلح پایدار و پایان درگیری ها در افغانستان کمک بکنیم.
وی با اشاره به برنامه دیدار و مذاکرات خود با مقامات عالی تاجیکستان، اظهار داشت: روابط ایران و تاجیکستان روابط دیرینه و برادرانه است، امیدوارم این سفر بتواند برای تقویت و گسترش همکاری ها در همه زمینه ها سهم خوبی ایفا کند.

علاوه بر شرکت و سخنرانی در این کنفرانس و مذاکرات با مقامات تاجیکستان، ظریف همچنین با وزرای امور خارجه تاجیکستان، افغانستان، پاکستان، هند و آذربایجان نیز دیدار خواهد کرد.

سایت با دوربین
سایت خبری اخبار آزاد
منبع : خبرفوری

پست بعدی

پکن: آمریکا به دنبال ایجاد شکاف میان چین و جهان اسلام است

ی مارس 28 , 2021
سخنگوی وزارت خارجه چین با اشاره به اقدامات خصمانه اخیر آمریکا علیه پکن گفت: «آشکارا، آنها دنبال هیچ چیزی جز شکست اتحاد، امنیت، ثبات و مهار رشد چین نبوده و دنبال شکاف میان چین و جهان اسلام هستند. هووا چون‌یینگ به تلاش آمریکا برای ایجاد شکاف میان چین و جهان […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000