امارات شریک چین در ساخت واکسن کرونا در خاورمیانه شد

6060c2f1b6880_6060c2f1b6883 چین یک شرکت راس الخیمه امارات را به‌عنوان شریک خود برای تولید و توزیع واکسن در منطقه خاورمیانه انتخاب کرد.

رویترز نوشت: وزیر خارجه چین روز یکشنبه هشتم فروردین در جریان سفر دور روزه خود به امارات قرارداد ارسال تجهیزات و تکنولوژی تولید واکسن «سینوفارم» به این کشور را امضا کرد.

قرار است شرکت «صنایع دارویی خلیج» همراه با دو شرکت دیگر اماراتی از ماه آوریل تولید تجاری واکسن چینی را آغاز کنند.

امارات قبلا نیز از چین درخواست کرده بود که به غیر از منابع انرژی، در دیگر بخش‌های این کشور همکاری کند.

وانگ یی، وزیر خارجه چین، روز یکشنبه اعلام کرد پکن مایل است با امارات در زمینه تولید واکسن کار کند.

امارات از نخستین کشورهایی بود که واکسن کرونای تولید چین را وارد و اعلام کرد که کارایی این واکسن ۸۶ درصد است اما خود شرکت چینی می‌گوید کارایی واکسن کمی بیش از ۷۹ درصد است.

بدن برخی از افرادی که در امارات دو دوز واکسن چینی دریافت کرده بودند، آنتی‌بادی لازم برای مبارزه با کرونا را تولید نکرده و این افراد برای سومین بار قرار است واکسینه شوند.

با این‌حال امارات می‌گوید که تعداد این افراد اندک است.

سایت با دوربین
سایت خبری اخبار آزاد
منبع : خبرفوری

پست بعدی

واکنش متفاوت عباس عبدی به درگذشت آزاده نامداری و توافق ایران و چین

ی مارس 28 , 2021
یک فعال رسانه ای در توییتر نوشت: فوت آزاده نامداری یا امضای توافق چین و ایران؟، پاسخ دادم: جذابیت با اهمیت متفاوت است. قطعا خبر اول جذابتر ولی خبر چین بسیار مهمتر و البته پایدارتر. عباس عبدی در صفحه توییتر نوشت: پرسیدند کدام خبر برایم مهمتر و جذاب تر است؟ […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000