غرب و شرق در آستانه‌ی مچ اندازی/ انگلیس و آمریکا به دنبال ائتلاف علیه چین هستند

60607dec3fb76_60607dec3fb7a نخست وزیر انگلیس به همراه رئیس جمهوری آمریکا قرار است ائتلافی علیه چین تشکیل دهند.

بوریس جانسون (نخست وزیر انگلیس) این موضوع را در جمع مقامات انگلیسی که اخیرا توسط پکن مورد تحریم قرار گرفته‌اند اعلام کرد. جانسون اظهار داشت که در تماس روز جمعه با رئیس جمهور آمریکا افزایش تلاش ها برای ایجاد ائتلاف علیه چین را مورد بررسی قرار داده است.

نخست وزیر انگلیس روز شنبه با پنج تن از سیاستمداران در باغ گل رز داونینگ استریت گفتگو کرد تا حمایت همه جانبه خود را از آنها ابراز کند.

در همین راستا پیش تر جو بایدن نیز اعلام کرده بود که به دنبال توسعه یک راهبرد است تا بتواند جایگزینی برای طرح اقتصادی چین یعنی «یک کمربند یک جاده» پیدا کند.

طرح کمربند و جاده چین یک پروژه چندین تریلیون دلاری است که در سال 2013 میلادی از سوی شی جین پینگ رئیس جمهور چین ارائه شد. این پروژه موجب گسترش چشمگیر نفوذ اقتصادی و سیاسی چین در آسیا و اروپا خواهد شد و این مساله موجب نگرانی عمیق آمریکا شده است.

اظهارات بایدن بعد از اظهارات روز پنج شنبه وی عنوان شد که طی آن گفته بود آمریکا اجازه نخواهد داد چین قدرتمندترین کشور جهان شود بلکه برای اطمینان از غلبه آمریکا در رقابت رو به رشد میان این دو کشور بزرگ اقتصادی جهان به شدت سرمایه گذاری خواهد کرد.

نخست‌وزیر انگلیس عنوان کرد که در تماس با بایدن، اعتباری بالغ بر صدها میلیون پوند را برای رسیدن به این هدف پیشنهاد کرده است.

جانسون در این خصوص گفت: باید به آن‌ها نشان دهیم که چین تنها گزینه نیست و باید یک ائتلاف جهانی را تشکیل بدهیم.

بایدن نیز در همین راستا تشکیل ابتکاری مشابه متشکل از کشورهای دموکراتیک را پیشنهاد داد.

سایت با دوربین
سایت خبری اخبار آزاد
منبع : خبرفوری

پست بعدی

بحران دستمال توالت در جهان با مسدود شدن کانال سوئز

ی مارس 28 , 2021
با مسدود شدن کانال سوئز و تاخیر در رسیدن مواد اولیه به کارخانه‌های تولید دستمال توالت، احتمال وقوع دوباره بحران این محصول در جهان وجود دارد. بزرگ‌ترین تولید کننده خمیر چوب مخصوص کاغذ سازی که ماده مورد نیاز برای تولید دستمال توالت است، هشدار داد با توجه به مسدود شدن […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000