پوتین چه واکسنی زده است؟

60600c6850dab_2021-03-28_09-26 رئیس جمهوری روسیه در مصاحبه ای با خبرنگار ویژه کاخ کرملین اعلام کرد که چه واکسنی را زده است.

شبکه تلویزیونی روسیه ۱، روز شنبه گوشه کوچکی از مصاحبه پوتین با پاول زاروبین خبرنگار این شبکه مستقر در کاخ کرملین را منتشر کرد.

زاروبین از پوتین پرسید که مردم می خواهند بدانند که شما چه واکسنی را زدید و قرار است پاسخ پوتین به این پرسش امروز در مصاحبه کامل پخش شود.

رئیس جمهوری روسیه توضیح داد که در ساعات نخست پس از واکسیناسیون چه احساسی داشته است و گفت که حتی برای اینکه از بالا رفتن درجه حرارت بدن خود غافل نماند، دماسنج را دم دست گذاشته است.

وی گفت: «برای اینکه برای بروز هر نوع واکنشی پس از ترزیق واکسن ضد کرونا آماده باشم، دماسنج را قبل از خواب روی میز کنار تختم گذاشتم».

رسانه روسی گفت: هیچکس به استثنای پزشک معالج پوتین تاکنون از این جزییات اطلاع نداشت اما رئیس جمهوری روسیه در مصاحبه اختصاصی با زاروبین از این راز پرده برداشت.

فقط پزشک شخصی رئیس جمهور از جزئیات واکسینه شدن وی مطلع است. ولادیمیر پوتین روز سه شنبه هفته گذشته ۲۳ ماه مارس با تزریق واکسن در برابر ویروس کرونا واکسینه شد.

رئیس جمهور روسیه اظهار داشت که پس از واکسینه شدن، می تواند جغرافیای سفرهای کاری خود را گسترده تر کند.

دیمیتری پسکوف سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهوری روسیه گفت: پوتین علیه ویروس کرونا واکسینه شده و حس خوبی دارد.

پسکوف با بیان اینکه پس از واکسیناسیون، ولادیمیر پوتین رئیس دولت حال خوبی دارد، تصریح کرد: پوتین پس از واکسیناسیون، فردا چهارشنبه ۲۴ مارس یک روز کاری کامل خواهد داشت.

پیش‌تر اعلام شده بود که رئیس جمهوری با یکی از سه واکسن روسی واکسینه خواهد شد.

کاخ کرملین خاطرنشان کرده بود که واکسیناسیون ولادیمیر پوتین به صورت یک رویداد عمومی برگزار نخواهد شد.

واکسن «اسپوتنیک وی» در ماه مه سال ۲۰۲۰ توسط مرکز ملی تحقیقات علمی ویروس شناسی «گامالیا» در روسیه ساخته شد. این واکسن با استفاده از ادنوویروس انسانی ساخته شده و یکی از ارزانترین واکسن های جهان است. هر دوز آن ۱۰ دلار قیمت دارد. تا پایان سال گذشته، این واکسن برای واکسیناسیون عمومی در روسیه مورد تأیید قرار گرفت که واکسیناسیون شهروندان روسیه در دسامبر سال ۲۰۲۰ آغاز شد که برای شهروندان روسیه کاملا رایگان است.

واکسن «اسپوتنیک وی» ساخت موسسه میکروبیولوژی و اپیدیمیلوژی گامالیا نخستین واکسن ثبت‌شده در جهان است. این واکسن در حال حاضر به طور گسترده در روسیه و ده‌ها کشور دیگر استفاده می‌شود.
بر اساس اطلاعات بنیاد سرمایه گذاری های مستقل روسیه، واکسن «اسپوتنیک وی» در۱۶ کشور جهان به ثبت رسیده است. انتظار می رود که طی چند روز آینده، شهروندان بولیوی، قزاقستان، ترکمنستان، فلسطین، امارات متحده عربی، پاراگوئه، مجارستان، ارمنستان، الجزیره، بوسنی و جمهوری صربستان، ونزوئلا و ایران با واکسن «اسپوتنیک وی» روسیه واکسینه بشوند.

بیش از ۵۰ کشور درخواست دریافت ۱.۲ بیلیون دوز واکسن «اسپوتنیک وی» را برای شرکای بنیاد سرمایه گذاری های مستقیم روسیه در هند، برزیل، چین، کره جنوبی ارسال کرده اند و دیگر کشورها در حال تولید این واکسن برای بازار جهانی هستند.

تاکنون بیش از 400 هزار دوز واکسن اسپوتنیک وی نیز به ایران ارسال شده است و بر اساس اولین قرارداد قرار است دو میلیون دوز واکسن اسپوتنیک به ایران تحویل شود.
دومین واکسن روسی «اپی‌واک‌کرونا» نام دارد و ساخت مرکز تحقیقاتی وکتور است که استفاده گسترده از آن در آیندۀ نزدیک برنامه‌ریزی شده است. میزان ایمنی و کارآیی این واکسن با احتمال 100 درصد تخمین زده شده است.

سایت با دوربین
سایت خبری اخبار آزاد
منبع : خبرفوری

پست بعدی

من یک سیدمحمد خاتمی با نگاهی نوتر هستم/ رئیسی را شکست می دهم

ی مارس 28 , 2021
یک فعال سیاسی اصلاح طلب می گوید: اگر رئیس جمهور شود ظریف گزینه او برای وزارت خارجه است و عارف می تواند معاون اولش باشد. در لیست کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ است و می گوید می تواند یک حسن روحانی با حرف های جدیدتر یا یک سید محمد خاتمی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000