پاسخ روسیه به اتهام‌زنی غرب علیه سوریه درباره سلاح شیمیایی

605f106f7d573_605f106f7d576 نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین با انتقاد از ادعاهای غرب در مورد بکارگیری سلاح شیمیایی در سوریه خاطرنشان کرد که شواهدی که برای اثبات ادعاهای استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی مطرح شده، ناقص است.

اولیانوف نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین روز سه شنبه در توئیتی نوشت: مساله این است که اتهامات وارد شده علیه سوریه خوب مستند نشده است.

وی افزود: شیوه های بکار گرفته شده از سوی بازرسان برای تحقیق در مورد بکارگیری سلاح شیمیایی در سوریه با کنوانسیون منع تسلیحات شیمیایی مطابقت ندارد.

اولیانوف که این توئیت را در پاسخ به توئیت رابرت وود، نماینده دائم آمریکا در کنفرانس خلع سلاح نوشته است، تصریح کرد: سفیر آمریکا این واقعیت را خوب درک نمی کند که حقیقت در مورد حملات شیمیایی در سوریه دیر یا زود فاش خواهد شد.

رابرت وود که نماینده آمریکا در موضوعات تسلیحات کشتار جمعی است با اشاره به بررسی مساله بکارگیری سلاح شیمیایی در سوریه در نشست عمومی کنفرانس خلع سلاح گفت: در این نشست نماینده سوریه بار دیگر بکارگیری سلاح شیمیایی توسط رژیم اسد (حکومت سوریه) علیه مردم این کشور را رد کرد.

وی افزود: آنچه که او نمی فهمد این است که جرایم ثبت شده است و رژیم (دولت سوریه) باید پاسخگو باشد.

در حالیکه تروریست ها و گروه های مسلح مورد حمایت کشورهای غربی-عربی ضدسوری به پیشگامی آمریکا بارها از تسلیحات شیمیایی علیه مردم و نظامیان سوریه و عراق استفاده کرده اند و مدارک اثبات آن نیز ارائه شده، ولی غرب تاکنون مانع محکومیت یا حتی طرح این موضوع در شورای امنیت سازمان ملل شده است، ولی با انتشار اطلاعات نادرست در صدد متهم کردن دمشق در این زمینه هستند.

روسیه بارها از رویکرد غرب به سرکردگی آمریکا به این مساله انتقاد کرده است.

سایت با دوربین
سایت خبری اخبار آزاد
منبع : خبرفوری

پست بعدی

کانال سوئز تا ساعاتی دیگر بازگشایی می‌شود

ش مارس 27 , 2021
دویچه وله به نقل از صاحب کشتی اور گیون گزارش داده که کانال سوئز تا ساعاتی دیگر بازگشایی می‌شود و این کشتی روی آب شناور خواهد شد، اما روز گذشته خبرگزاری‌های معتبر اعلام کردند که بازگشایی کانال سوئز هفته‌ها طول خواهد کشید. مالک ژاپنی کشتی اور گیون اعلام کرده تا […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000