دعوت آمریکا از رهبران چین و روسیه به اجلاس تغییرات اقلیمی

605ed7fc1fd24_605ed7fc1fd26 آمریکا، روسیه و چین را برای شرکت در اجلاس جهانی تغییرات اقلیمی در ماه آوریل دعوت کرده است.

شی جینپینگ و ولادیمیر پوتین، روسای جمهوری چین و روسیه در میان ۴۰ رهبر جهان هستند که برای شرکت در اجلاس جهانی روز زمین دعوت شده‌اند.

جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا به خبرنگاران گفته است که هنوز درباره این اجلاس با رهبران چین و روسیه صحبت نکرده است اما آنها می‌دانند که به اجلاس دعوت شده‌اند.

اجلاس جهانی روز زمین که قرار است حدود یک ماه دیگر برگزار شود بخشی از تلاش جو بایدن برای اولویت دادن به تغییرات اقلیمی است. این اجلاس به دلیل همه‌گیری کرونا به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

بایدن وعده داده است تا مقابله با تغییر اقلیمی را در صدر دستور کار خود قرار دهد؛ رویکردی که به معکوس کردن بسیاری از سیاست‌های دولت ترامپ منجر خواهد شد.

انتظار می‌رود پیش از برگزاری این اجلاس، آمریکا برنامه خود را برای نزدیک شدن به هدف کاهش انتشار کربن تا هشت سال دیگر اعلام کند.

بر اساس بیانیه کاخ سفید، بایدن در دعوتنامه خود از سران این کشورها خواسته است که این اجلاس را فرصتی برای طرح اهداف مربوط به تغییرات اقلیمی بدانند.

عربستان، امارات و ترکیه هم به این اجلاس دعوت شده‌اند.

طبق توافق پاریس کشورها متعهد شدند تا ضمن نگهداشتن افزایش دما به کمتر از دو درجه (نسبت به دوران قبل از صنعتی شدن)، تلاش‌هایی را انجام دهند که افزایش دما حتی کمتر از دو درجه و در حدود یک و نیم درجه باشد.

اتحادیه اروپا و جو بایدن قول داده‌اند تریلیون‌ها دلار سرمایه‌گذاری سبز داشته باشند تا هم اقتصادشان تقویت شود و هم روند کربن‌زدایی را آغاز کنند.

کنفرانس سازمان ملل متحد درباره تغییرات اقلیمی که به "سی او پی ۲۶" موسوم است قرار است بعد از یک سال تاخیر در ماه نوامبر سال جاری در گلاسگو برگزار شود. برگزاری این کنفرانس سال گذشته به دلیل همه گیری کرونا یک سال عقب افتاد.

چالش پیش روی نشست گلاسگو این خواهد بود که ملل جهان را به اجرای سیاست‌هایی وادار کند که واقعا همین حالا روند کاهش گازهای گلخانه‌ای را شروع می‌کند.

سازمان ملل متحد می‌گوید که می‌خواهد شاهد حذف کامل استفاده نیروگاهی از زغال‌سنگ، پایان دادن به یارانه سوخت فسیلی و ائتلاف جهانی برای رسیدن به تولید صفر کربن تا سال ۲۰۵۰ باشد. آمریکا و چین در مجموع ۴۰ درصد میزان تصاد گازهای گلخانه‌ای در سطح جهان را به خود اختصاص می‌دهند.

سایت با دوربین
سایت خبری اخبار آزاد
منبع : خبرفوری

پست بعدی

پرسش جمهوری‌خواهان از بلینکن درباره آزادسازی دارایی‌های ایران

ش مارس 27 , 2021
سه نماینده جمهوریخوه مجلس نمایندگان آمریکا در ارتباط با آزادسازی یک میلیارد دلار از دارایی هایی بلوکه شده ایران نزد موسسات مالی کره جنوبی از آنتونی بیلکن وزیرامورخارجه آمریکا پرسش کردند. «برایان استیل» (Bryan Steil)، «گِرِگ استوب» (Greg Steube) و «جیم بنکس»(Jim Banks) سه نماینده جمهوریخواه به ترتیب از ایالت […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000