تماس تلفنی جانسون و بایدن / لندن: دو طرف بر سر لزوم بازگشت ایران به تعهدات برجامی تواف کردند

605eb27511dfd_605eb27511e00 «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس و «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا توافق کردند که «بازگشت ایران به تعهدات ذیل برجام ضرورت دارد»

دفتر نخست‌وزیری انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد که این توافق جمعه شب در تماس تلفنی بایدن و جانسون حاصل شده است.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه در یک نشست خبری در بروکسل اعلام کرد که آمریکا و اروپا در خصوص ایران و برجام تا حد بسیار زیادی با یکدیگر اتفاق نظر دارند.

آنتونی بلینکن در این رابطه تأکید کرد: «من دیشب نشستی با وزرای خارجه شرکای اروپایی‌مان انگلیس، آلمان و فرانسه داشتم. دیدگاه ما در خصوص ایران تا حد بسیار زیادی یکسان است.»

وی ادامه داد: در خصوص ایران، ما به صراحت گفته‌ایم که مسیر دیپلماسی باز است. همان‌طور که می‌دانید وقتی اتحادیه اروپا پیشنهاد گرد هم آمدن همه طرف‌های برجام برای بررسی اینکه ما چگونه می‌توانیم به پایبندی به برجام بازگردیم، ما پاسخ مثبت دادیم اما تصمیم ایران تا امروز این بوده است که [در گفتگوهای مد نظر غرب] مشارکت نکند.»

در مقابل، ایران بارها تأکید کرده است که آمریکا به‌عنوان کشوری که از برجام خارج شده و اقدام به وضع تحریم‌های شدید علیه ایران کرده، باید علاوه بر بازگشت به برجام اقدام به رفع تحریم‌های خود علیه ایران کند تا پس از آن ایران نیز اجرای تعهدات هسته‌ای خود مطابق برجام را از سر گیرد.

ایران همچنین به طرف‌های غربی هشدار داده است که برجام به هیچ وجه قابل مذاکره مجدد نیست و اضافه کردن بندهای جدید به آن موضوعیت ندارد.

سایت با دوربین
سایت خبری اخبار آزاد
منبع : خبرفوری

پست بعدی

فوت ۸۵ بیمار کرونایی در شبانه روز گذشته/ ۶۷ شهر قرمز و نارنجی

ش مارس 27 , 2021
لاری اعلام کرد فوت ۸۵ بیمار کرونایی در شبانه روز گذشته/ ۶۷ شهر قرمز و نارنجی سخنگوی وزارت بهداشت آخرین آمار مربوط به کرونا در کشور را اعلام کرد و گفت: شهرهای کرج و تهران در وضعیت نارنجی قرار گرفتند. به گزارش خبرنگار مهر، سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000