آرژانتین گروه لیما را ترک کرد

605dc5d4a3ea1_605dc5d4a3ea4 آرژانتین از خروج خود از گروه لیما که یک گروه چند جانبه متشکل از کشورهای آمریکای لاتین است، خبر داد.

وزارت امور خارجه آرژانتین در بیانیه ای سیاست انزواگرایی گروه لیما در قبال ونزوئلا را محکوم کرده و گفت: این سیاست منجر به هیچ نتیجه‌ای نخواهد.

گروه لیما توسط ۱۲ کشور آمریکای لاتین در پایتخت پرو در سال ۲۰۱۷ میلادی تشکیل شد و هدف آن احیای دموکراسی در ونزوئلا از طریق یک راه حل مذاکره شده و صلح آمیز است.

وزارت امور خارجه آرژانتین در این بیانیه گفت با اهداف گروه لیما موافق است اما بدون اشاره مستقیم به خوآن گوآیدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا خاطر نشان کرد: مشارکت بخشی از اپوزیسیون ونزوئلا منجر به اتخاذ مواضعی شده که دولت ما نمی تواند از آن حمایت کند.

"مائوریسیو ماکری"، رئیس جمهور راست میانه سابق آرژانتین علیه ونزوئلا صحبت می‌کرد اگرچه آرژانتین تحت ریاست جمهوری "آلبرتو فرناندرز"، رئیس جمهور چپ گرای کنونی این کشور موضع متفاوتی را اتخاذ کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما مجددا تاکید می کنیم که بهترین راه برای کمک به ونزوئلایی ها تسهیل یک گفت وگوی جامع است که به نفع هیچ بخش خاصی نباشد و منجر به برگزاری انتخاباتی شود که مورد قبول اکثریت مردم با نظارت بین المللی باشد.

آرژانتین تأکید دارد که تحریم ها و محاصره ها علیه ونزوئلا در جریان این بحران اقتصادی و پاندمی کرونا اوضاع را برای مردم به ویژه بخش ضعیف و آسیب پذیر وخیم کرده است.

وزارت امور خارجه آرژانتین افزود: آرژانتین به حفظ تعهد خود برای ثبات در این منطقه ادامه خواهد داد و به دنبال راه حل های دموکراتیک و صلح آمیز خواهد بود که برای حق حاکمیت و امور داخلی هر کشوری احترام قائل باشد.

"الیسا تروتا گاموس"، نماینده خوآن گوآیدو در آرژانتین در توییتی نوشت: ما از این تصمیم دولت آرژانتین برای ترک گروه لیما متأسفیم؛ گروهی که از سال ۲۰۱۷ میلادی در محکوم کردن نقض های جدی حقوق بشر در ونزوئلا نهادی اساسی بوده و برای یک راه حل واقعی که قرار است دموکراسی را در کشور ما احیا کند تلاش می کند.

گروه لیما از برزیل، کانادا، شیلی، کلومبیا، پرو و همچنین دیگر کشورهای آمریکای لاتین تشکیل شده است.

سایت با دوربین
سایت خبری اخبار آزاد
منبع : خبرفوری

پست بعدی

چراغهای برج میلاد خاموش می‌شود

ج مارس 26 , 2021
چراغ‌های برج میلاد همزمان با رویداد جهانی «ساعت زمین» در روز شنبه ۷ فروردین ماه خاموش می‌شود روابط عمومی برج میلاد اعلام کرد: ساعت زمین یک رویداد جهانی سازماندهی شده توسط صندوق جهانی طبیعت (World Wide Fund for Nature) است که در آن سازه‌ها و ساختمان‌های معروف جهان از ساعت […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000