حکم امام به حجت الاسلام کروبی چه بود؟

605d8eec26afd_2021-03-26_12-06 امام خمینی در ششم فروردین سال ۶۵ به حجت الاسلام مهدی کروبی حکمی دادند.

امام خمینی (س) در تاریخ ششم فروردین سال ۶۵ در حکمی به حجت الاسلام و المسلمین شیخ مهدی کروبی که آن زمان نماینده امام خمینی و رئیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی بودند، مأموریت رسیدگی به مسائل فرهنگی و آموزشی فرزندان شهدا، اسرا و مفقودین را دادند. متن حکم امام در ادامه آمده است:

"بسم اللّه‌ الرحمن الرحیم

جناب حجت‌ الاسلام آقای حاج شیخ مهدی کروبی ـ دامت افاضاته

ضمن تشکر از زحمات جنابعالی که مسئولیت ارزشمند سرپرستی خانواده‌ های معظم شهدا، مفقودین، اسرا و معلولین را به عهده گرفتید، لازم می‌ دانم در امور فرهنگی فرزندان عزیزم، این یادگاران شهیدان و معلولین و مفقودین و اسرا، دقت بیشتر نموده، و آنان را از کودکستان تا دانشگاه به بهترین وجه اداره نمایید. از آنجایی که جامعۀ اسلامی ما استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی خویش را مدیون ایثارهای غیرقابل ترسیم این عزیزان می‌ داند، هر چه سریعتر با وزیران آموزش و پرورش و فرهنگ و آموزش عالی طرحی را تنظیم نموده، و به شورای عالی انقلاب فرهنگی تقدیم نمایید. اعضای محترم این شورا خود توجه دارند که بزرگ ترین و خداپسندانه‌ترین ارزش اسلامی خدمت به فرزندان این عزیزان است. «بنیاد مستضعفین» موظف است تمامی بودجۀ این کار عظیم را برعهده گیرد؛ و در صورت کمبود، دولت و «بنیاد شهید» و «بنیاد پانزدهم خرداد» اقدام کنند.

اینجانب از حوزه‌ های علمیه تقاضا دارم تا در صورت درخواست ورود به آن حوزه‌ ها، آنان را یاری، و به طور شایسته تعلیم و تربیت نمایند. صدا و سیمای جمهوری اسلامی برنامه‌ هایی را در جهت رشد استعداد و خلاقیت این فرزندان معظم تدوین نماید. ان‌شاءاللّه‌ مردم شهیدپرورمان تا آنجایی که مقدورشان است بدین کار الهی کمک نمایند.

نورچشمان عزیزم توجه خواهند داشت اکنون که رسالت بزرگ پدران بزرگوار خود را به دوش می‌ کشند، در راه تهذیب و تحصیل خود، با الهام از روح پرفتوح سربازان امام زمان ـ ارواحنا فداه ـ تلاش وافر نمایند، تا با کسب دانش و معنویت اسلامی امور جامعه خویش را به دست گیرند. والسلام علیکم و رحمة‌اللّه‌ و برکاته.

6/1/65 – 15 رجب 1406

روح اللّه‌ الموسوی الخمینی"

سایت با دوربین
سایت خبری اخبار آزاد
منبع : خبرفوری

پست بعدی

فشار سناتورهای آمریکایی به بایدن برای مقابله با برنامه هسته‌ای ایران

ج مارس 26 , 2021
گروهی از سناتورهای جمهوریخواه و دموکرات آمریکایی از جو بایدن خواسته‌اند تا با استفاده از "ابزارهای اقتصادی و دیپلماتیک" با برنامه هسته ای ایران مقابله کند. گروهی از سناتورهای جمهوریخواه و دموکرات آمریکایی ضمن ابراز نگرانی نسبت به برنامه هسته‌ای ایران از جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده خواسته‌اند تا […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000