۱۰ توصیه به افرادی که بیکارند

605cc484b36d7_2021-03-25_21-42 امروزه شرایط اقتصادی سخت است و برای زندگی در این شرایط به اراده‌ای قوی احتیاج دارید.

بدون توجه به پیش زمینه‌ای که دارید، امروزه شرایط اقتصادی سخت است و زندگی در این شرایط به اراده قوی احتیاج دارد. درحالی که به دلیل شیوع بیماری کووید ۱۹ و عوامل مختلفی که در طی سال‌ها منجر به بیکاری شده است، بسیاری از افراد ناچار به پیدا کردن شغل هستند تا بتوانند دوباره به زندگی مطلوب خود برگردند.

بدون توجه به سن و صلاحیت افراد، بیکاری در طی سال‌های گذشته فشار زیادی بر ما وارد کرده و ممکن است حتی این فشار بیشتر هم بشود؛ بنابراین ممکن است نتوانیم به شرایط خوب بگردیم، ممکن است نتوانیم شغل‌های از دست رفته را احیا کنیم، ممکن است دولت نتواند به صورت موثری برای بحران بیکاری راه‌حل ایجاد کند، اما در هر صورت ما باید خودمان با شرایط وفق پیدا کنیم.

با وجود مشکلات سختی که ایجاد شده، راه‌های زیادی وجود دارد تا به عرصه کار برگردیم و مفید باشیم. اگر به دنبال شغل می‌گردید یا مشغول مصاحبه‌های گوناگون کاری هستید در اینجا ۱۰ توصیه وجود دارد که شما می‌توانید با رعایت چند عدد از آن‌ها مشغول شوید. ضمن اینکه شما باید مراقب شرایط سخت بعدی باشید و همیشه آمادگی این که بیکار شوید یا هر شرایط بد دیگری را داشته باشید.

در اینجا ۱۰ توصیه به افرادی که بیکار هستند وجود دارد:

طبق برنامه شخصی پیش بروید

اشکالی ندارد اگر چند روز بعد از بیکاری استراحت کنید و سعی کنید بدن خود را ریکاوری کنید، اما نباید زیادی به خودتان راحتی بدهید تا عادت کنید.

داشتن یک برنامه مشخص و با جزئیات کمک می‌کند که زودتر از لحاظ روانی برای کار آماده شوید و بیشتر توان استقامت پیدا کنید. اگر صبح خود را زودتر شروع می‌کنید قطعا به موفقیت نزدیک‌تر هستید. همچنین خواب کمتر و فعالیت مفید بیشتر باعث افزایش انرژی روزانه شما می‌شود و از افسردگی (که برای یافتن شغل بسیار مضر است) جلوگیری می‌کند. سعی کنید منابع مالی خود را به دقت مدیریت کنید تا در زمان جستجوی کار با مشکل مالی شدید مواجه نشوید.

به شغل‌های موقت ملحق شوید

یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای اینکه فرصت شغلی برای خود ایجاد کنید این است که به شغل‌های موقت ملحق شوید یا با یک آژانس موقت کار کنید. زمانی که بسیاری از مردم بیکار شده‌اند، حتما شغل‌های موقت را هم در نظر داشته باشید تا هم تا زمان پیدا کردن یک شغل خوب شرایط سختی را نگذرانید و هم مشغول باشید. زمانی که یک چیز کامل به دست آورده‌اید، تنها راه این است که با یک چیز ناقص بتوانید صبر خود را نگه دارید تا به کمال برسید؛ این یک اصل مهم است.

آنلاین کار کنید

یکی دیگر از گزینه‌های مناسب برای کسانی که بیکار شده‌اند این است که به صورت آنلاین کار کنند. بسیاری از سایت‌ها راه‌حل‌های متنوعی ارائه می‌کنند تا بتوانید به صورت آنلاین درآمد کسب کنید. البته باید دقت کنید که حتما اطمینان کافی از شغل آنلاین خود داشته باشید.

سایت‌های فریلنسری مختلف که هم نسخه ایرانی دارند و هم بعضا بین المللی هستند می‌توانند با استفاده از مهارت شما، شما را به کارفرما‌ها متصل کنند و درآمدی را عاید شما کنند. ممکن است نتوانید درآمد خوبی از کار‌های آنلاین کسب کنید، اما به هر حال کند حرکت کردن بهتر از حرکت نکردن است. همچنین باید توجه داشته باشید که بسیاری از کسب و کار‌ها به سمت آنلاین شدن پیش می‌روند و شما نیز می‌توانید با پیوستن به این اجماع، برای همیشه آنلاین کار کنید.

منظم شوید

بیکاری یک شرایط سخت و بد است، اما یک فرصت را برای شما ایجاد می‌کند؛ فرصتی که با استفاده از آن زندگی خود را منظم کنید. از شر چیز‌هایی که لازم ندارید خلاص شوید، وسایل خود را تمیز و تعمیر کنید و برنامه روزانه خود را حرفه‌ای کنید. مرتب کردن زندگی شخصی به شما کمک می‌کند هر چه بیشتر برای قدم‌های بعدی زندگی و فرصت‌ها یا تهدید‌ها آماده شوید. توجه داشته باشید که اگر نتوانید زمان خود را به خوبی تنظیم کنید یا اینکه برنامه دقیقی نداشته باشید، حتی اگر شغل خوبی هم پیدا کنید ممکن است نتوانید از عهده آن بر بیایید؛ چراکه شغل جدید همیشه باعث ایجاد حس غریبی در انسان می‌شود و فرد باید برای تطبیق خود با آن اهتمام داشته باشد.

ورزش کنید

یکی از بهترین راه‌هایی که می‌توانید با آن برای زندگی کاری خود آماده شوید این است که بدن خود را آماده نگه دارید و با ورزش سلامتی خود را حفظ کنید. خیلی طول نمی‌کشد تا به ورزش روزانه عادت کنید و از مزایای مثبت آن برای بدن خود استفاده کنید. ورزش روزانه کمتر از یک ساعت در روز وقت شما را می‌گیرد و به انرژی و زمان زیادی نیاز ندارد. حتی یک پیاده روی ساده نیز می‌تواند نیاز شما را رفع کند. مطمئن باشید ورزش و سلامتی می‌تواند به حفظ شغل شما کمک کند.

داوطلب شوید

داوطلب شدن یک راه عالی برای استفاده از زمان اضافی شماست، به خصوص زمانی که بیکار شده‌اید. به خصوص شما اگر فعالیت‌های داوطلبانه را در جایی که به کار شما مربوط است پیگیری کنید می‌توانید ارتباطات خود را تقویت کنید و تجربیات کاری بیشتری به دست آورید.

نه تنها اینکه مشغول باشید و مفید باشید، باعث بهبود روحیه شما می‌شود، بلکه فرصت‌های شغلی بیشتری را نیز در اختیار شما می‌گذارد.

مهارت ‌هایتان را ارتقا دهید

راه‌هایی برای افزایش و بهبود مهارت‌هایتان پیدا کنید و زمانی که بیکار هستید از زمان اضافی برای افزودن بر تجربیات و مهارت‌ها استفاده کنید. معمولا راه‌هایی وجود دارد که شما با استفاده از آن‌ها می توانید به صورت رایگان یا با کمترین هزینه، مهارت‌های درآمدزا را یاد بگیرید.

زمانی که شما مهارت‌های بیشتری داشته باشید صلاحیت بیشتری برای استخدام دارید و در زمان مصاحبه نقطه قوت بیشتری دارید. قطعا با یادگیری مهارت‌های بیشتر، بهتر می‌توانید کارفرما را ایجاب کنید که شما را استخدام کند؛ بخصوص مهارت‌هایی که پرکاربرد هستند.

از خودتان مراقبت کنید

بیکاری ممکن است شرایط سخت و خسته کننده‌ای را برای شما ایجاد کند و لازم است شما در این هنگام با خود به خوبی برخورد کنید. در طول هفته برای استراحت و اوقات فراغت زمان بگذارید تا با فراغ خاطر بتوانید به دنبال شغل باشید. همیشه با استراحت کافی می‌توانید ذهن خود را بیدار نگه دارید و حداکثر کارایی را داشته باشید.

حتی اگر پولی برای اوقات فراغت خود ندارید، یک پیاده روی ساده در پارک یا بیرون رفتن‌های کوتاه می‌تواند به فرایند شغل یافتن شما کمک کند.

هر چیزی را که می‌توانید بفروشید

یکی دیگر از راه‌هایی که می‌تواند شما را به یافتن شغل مناسب نزدیک کند فروختن وسایل اضافی است. بازی‌های ویدیویی یا وسایل الکترونیکی اضافی به راحتی قابل فروش‌اند و به شما پولی را برای گذران زندگی و جستجوی شغل می‌دهند. البته این کار برای توسعه روابط اجتماعی نیز مطلوب است.

کلاس‌های رایگان را در نظر بگیرید

علاوه بر کسب مهارت شغلی، نیاز است شما مهارت‌های مفیدی که برای آینده خوب است را کسب کنید. کلاس‌های آموزشی مختلف مثل زبان یا برنامه نویسی می‌تواند به صورت مستقیم فرصت‌های کاری را برای شما ایجاد کند.

سخن آخر

وقتی که نرخ بیکاری هنوز بالاست و احتمال بیکار شدن افراد وجود دارد، کار‌هایی زیادی هست تا سطح خود را ارتقا دهید و بهتر شوید. کسب مهارت‌های حرفه‌ای و سبک زندگی مختلف می‌تواند به شما کمک زیادی کند تا شغل خود را از دست ندهید یا شغل جدید پیدا کنید. طبق ایده اثر مرکب دارن هاردی، شما می‌توانید با تغییر کار‌های روزمره خود و با قدم‌های کوچک به هدف‌های بزرگ برسید.

ضمنا فراموش نکنید که سختی بیکاری به اندازه‌ای هست که شما را رنجور کند؛ بنابراین سعی کنید به خود سخت نگیرید و با استراحت و رسیدگی به خودتان، مفید باقی بمانید. وقتی درگیر یک چالش هستید، نباید خودتان را افسرده کنید و باید بالعکس با انرژی بمانید تا بتوانید از موانع عبور کنید. به امید روز‌های بهتر.

پست بعدی

بدقولی روس‌ها در تحویل واکسن/ رایگان بودن واکسن‌های وارداتی بخش خصوصی

پ مارس 25 , 2021
امروز وزارت بهداشت اعلام کرد: روس‌ها قرار بوده یک میلیون دوز واکسن تا آخر سال ۱۳۹۹ تحویل بدهند و پولش را هم گرفته بودند که باز هم ۶۰ درصد بدقولی کردند. پس از اعلام وزارت بهداشت مبنی بر بدقولی روسیه در تحویل واکسن، یکی دیگر از مقامات این وزارتخانه اعلام […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000