واکسیناسیون مردم ایران رایگان است

605b91237d33a_2021-03-24_23-51 مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو گفت: سیاست وزارت بهداشت واکسیناسیون رایگان مردم است و واکسن‌های کرونای وارداتی شرکت‌های خصوصی خریداری خواهد شد.

سید حیدر محمدی اظهار کرد: در ابتدا سیاست وزارت بهداشت این بود که واکسن توسط هیئت امنای ارزی وارد شود، اما با توجه به اینکه این مجموعه دولتی است؛ طبق نظر سازمان غذا و دارو و صلاحدید وزیر محترم بهداشت، فراخوانی برای واردات فوریتی واکسن توسط شرکت‌هایی که توانایی این کار را دارند، اعلام شد.

او افزود: هدف از صدور این بخشنامه بهره‌گیری از توان تمامی شرکت‌های خصوصی واجد شرایط به منظور تسریع و افزایش حجم واردات واکسن و به دنبال آن واکسیناسیون گسترده‌تر مردم است، بر این اساس شرکت‌های متقاضی می‌توانند واکسن کرونا را از منابعی که مورد تایید سازمان غذا و داروست به صورت فوریتی وارد کنند.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه سیاست وزارت بهداشت واکسیناسیون رایگان مردم علیه کرونا است، گفت: تمام واکسن‌های وارداتی توسط وزارت بهداشت خریداری و به صورت رایگان به مردم تزریق خواهد شد.

او با اشاره به اینکه برنامه اصلی وزارت بهداشت برای تأمین واکسن کرونا، تولید داخل است، گفت: واردات واکسن تنها برای تامین نیاز کشور طی دوسه ماه آینده و برای گروه‌های اولویت‌دار است و با تولید انبوه واکسن‌های داخلی، اصلی‌ترین منبع تامین، واکسن‌های بومی خواهند بود.

محمدی با تأکید بر اینکه ایران از ۱۰ سال گذشته دارای مجوز تائید واکسن از سازمان جهانی بهداشت است، خاطرنشان کرد: تنها واکسن‌هایی مجوز واردات را اخذ خواهند کرد که توانسته باشند تائیدیه سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت را به عنوان سازمان نظارت قوی کسب کرده باشند.

پست بعدی

مواد شیمیایی موجود در اطراف ما باعث کاهش اسپرم آقایان می‌شود

پ مارس 25 , 2021
یک اپیدمیولوژیست و متخصص تولید مثل امریکایی در کتابش به نام شمارش معکوس نوشته مواد شیمیایی از ۵٠سال پیش تا کنون۶٠ درصد از اسپرم آقایان را کاهش داده است. پیش بینی شده ممکن است تعداد اسپرم آقایان در سال ۲٠۴۵ به صفر برسد.از ظروف پلاستیکی گرفته تا بسته بندی موادغذایی، […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000