توییت معزی درباره حواشی دیروز جلسه دولت

سیاسی/ دولت 6053a4d2362e1_2021-03-18_22-36 معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس جمهوری درباره حواشی دیروز جلسه هیات دولت که با بارش ناگهانی باران همراه بود، رشته‌توییتی منتشر کرد.

علیرضا معزی نوشت:

۱- بنا به سنتی که از اسفند ۹۳ تاکنون ادامه داشته، رئیس‌جمهور و کابینه‌اش پس از آخرین جلسه‌ی هیأت دولت در سال ۹۹ به میان خبرنگاران در حیاط دولت آمدند. دیروز آخرین باری بود که روحانی در دوران مسؤولیتش، این رسمِ در آستانه‌ی نوروز را به جا می‌آورد؛ رسمی که در ایام کرونا هم ادامه یافت.

۲- و ناگهان باران … رگبار باران، یکباره و کوتاه بود؛ آنقدر که سخت بشود حدس زد این دوگانه‌ها تنها چند لحظه با هم فاصله دارند.

۳- باران کوتاه روز گذشته، هم فرصتی ناب برای عکاسان خبری بود و هم مجالی داغ برای اظهارنظرهای شبکه‌ای. دیگر باید پذیرفته باشیم که افکار عمومی قدرتمند است و شهروندان کنشگر در شبکه‌، در هر موضوع و رخدادی نظر خواهند داد، نقد خواهند کرد و یا سوژه‌ای برای طنازی خواهند ساخت.

۴- همه ما در اظهارنظرهای شبکه‌ای ممکن است دچار ساده‌سازی شویم و از داده‌های محدود، قضاوت‌های بزرگ بسازیم یا از نشانه‌های حداقلی، نتیجه‌گیری‌های حداکثری داشته باشیم. با احترام تام به حق اظهار نظر شهروندان، بیان چند گزاره را مفید می‌دانم.

۵- گرچه بارش پیش‌بینی‌نشده‌ی باران در رویدادهای مرتبط با رهبران سیاسی، معمول نیست اما بارها هم رخ داده است. ببینیم:

۶- استعلام پیش‌بینی آب و هوا برای رویدادهای فضای باز در فصول بارش، از پروتکل‌های دفتر رییس‌جمهور است. این پروتکل برای برنامه‌ی دیروز هم رعایت شده بود اما رگبار، آنچنان کوتاه بود که احتمالا در تلورانس خطای معمول پیش‌بینی‌ها بگنجد و اعتبار پیش‌بینی صبح چهارشنبه‌ را مخدوش نسازد.

۷- دیروز بلافاصله پس از پایان صحبت رئیس‌جمهور، باران هم خاتمه یافت؛ آنقدر بارندگی کوتاه بود که حدود نیم‌ساعت پس از پایان سخنرانی رئیس‌جمهور هم بعضی از وزرا در حیاط دولت باقی ماندند و به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ دادند.

۸- رفتار رئیس‌جمهور و زبان بدن روحانی در هنگام سخنرانی زیر باران، کم‌نقص بود و لبخندش حتی بعد از پایان سخنرانی هم ادامه داشت. روحانی سیاستمدار باتجربه‌ای است. گرچه برخی از وزرا از قرار گرفتن در آن وضعیت، احساس مثبتی نداشتند اما برخی دیگر با آرامش و لبخند، دقایق را گذراندند.

۹- بنده واجد صلاحیت اخلاقی و حرفه‌ای برای دعوت دیگران به درنگ و انصاف در اظهارنظر نیستم اما امیدوارم سخنرانی دیروز رئیس‌جمهور از سایه‌ی حواشی موقت باران! بیرون بیاید و جملات کلیدی آن خصوصا مرتبط با احیای برجام و سنگ‌اندازی داخلی شنیده شود.

۱۰- نوروز مبارک.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

واکنش ایران به بیانیه پایانی نشست وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس

پ مارس 18 , 2021
سیاسی/ سیاست داخلی سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار کرد: بیانیه پایانی این نشست همانند نشست‌های قبلی فاقد درک واقع‌بینانه از تحولات پیرامونی و در تداوم عناد و فشار سیاسی رژیم سعودی بر سایر کشورهای این شوراست. سعید خطیب‌زاده در ادامه با بیان اینکه برخی اعضای شورا متاثر از فشار رژیم […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000