انفجار در کابل دست‌کم ۳ کشته و ۱۱ زخمی به جا گذاشت

سیاسی/ بین الملل 6052e312adecb_6052e312adece پلیس کابل می‌گوید صبح امروز (پنجشنبه ۲۸ اسفند) یک خودروی مینی بوس در شهر کابل هدف انفجار مین قرار گرفته است.

این رویداد حوالی ساعت هفت و نیم صبح در ناحیه هفدهم شهر در منطقه کوتل خیرخانه رخ داده است.

فردوس فرامرز، سخنگوی پلیس کابل می‌گوید به اساس اطلاعات ابتدایی در این رویداد دست‌کم سه نفر کشته و یازده نفر زخمی شدند که غیرنظامیان هستند.

حامد پویا، مشاور مطبوعاتی وزارت مخابرات و تکنالوژی افغانستان گفت که این خودرو توسط شماری از کارمندان این وزارت و ادارات دیگر به کرایه گرفته شده بوده است.

او می‌گوید که به اساس اطلاعات آنها در این انفجار دست‌کم پنج نفر کشته و ۱۳ نفر زخمی شدند.

او این انفجار را که برای دومین بار در یک هفته از کارمندان وزارت مخابرات قربانی گرفته، "فاجعه" خواند.

سه روز پیش نیز در یک انفجار مین یک مینی بوس کارمندان دولتی در شهر کابل هدف قرار گرفت که در نتیجه آن دست‌کم چهار نفر از جمله یک کودک و یک زن باردار جان دادند و ۱۵ نفر زخمی شدند.

بعدتر وزارت‌های مخابرات، اطلاعات و فرهنگ و شرکت دولتی پست افغانستان اعلام کردند که این خودرو مربوط به کارمندان آنها بوده است.

در ماه‌های اخیر انفجار مین و قتل‌های هدفمند در شهرهای بزرگ افغانستان به گونه چشمگیر افزایش یافته است. در رویدادهای چند روز گذشته خودروهایی با شمار بیشتر مسافران هدف این نوع حملات قرار گرفتند که تلفات بیشتر به جا گذاشته است.

دولت، طالبان را مسئول تمام رویدادهای ناامنی در این کشور می‌خواند اما طالبان دست داشتن در اکثر این قضایا را رد کرده است.

انفجار صبح امروز در حالی صورت گرفته که قرار است امروز نشست مسکو برای کمک به روند صلح افغانستان با حضور نمایندگان دولت افغانستان و طالبان و شماری از نمایندگان کشورهای خارجی برگزار شود.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

آمریکا به زودی تحریم های ایران را لغو می کند؛ با آزادسازی پول های بلوکه شده می خواهند چراغ سبز نشان دهند

پ مارس 18 , 2021
سیاسی/ بین الملل افسر پیشین سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا و پژوهشگر ارشد «بنیاد دفاع از دموکراسی ها در یادداشتی در نشریه «نشنال ریویو» نوشته اند بایدن به زودی به لغو تحریم ها و دسترسی ایران به میلیاردها دلار چراغ سبز نشان خواهد داد. بنابر استدلال نویسندگان، بایدن این کار را […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000