بیانیه مشترک آمریکا و ژاپن درباره چین در نشست دوجانبه

سیاسی/ بین الملل 6050890206da3_6050890206da6 وزرای دفاع و امور خارجه ژاپن و آمریکا نگرانی‌های عمیق خود را درباره قوانین چینی ابراز داشتند که درباره تیراندازی گارد دریایی چین به سوی کشتی‌هایی است که در اطراف جزایر مورد مناقشه سنکاکو در دریای چین شرقی هستند.

به گزارش خبرگزاری کیودو، در بیانیه مشترک لوید آستین و آنتونی بلینکن، وزرای دفاع و خارجه آمریکا و همتایان ژاپنی‌شان آمده است: ایالات متحده و ژاپن همچنان مخالف هرگونه اقدام یکجانبه با هدف تغییر موقعیت کنونی یا تضعیف کننده حکمرانی دولت توکیو بر این جزایر مورد مناقشه است.

بلینکن و آستین در نخستین سفر برون مرزی خود به ژاپن رفته‌اند تا با توشیمیتسو موته گی و نوبو کیشی، وزرای خارجه و دفاع این کشور دیدار کنند.

این یک بیانیه مشترک بی سابقه از سوی دو کشور با محوریت چین است؛ نشانه‌ای که توکیو و واشنگتن سطح هشدار را درباره تهدیدهای نظامی و اقتصادی چین افزایش داده‌اند و درباره نقض‌های حقوق بشری در چین نیز گفتگو کردند.

قانون گارد ساحلی اول فوریه از سوی چین اجرایی شده و این نگرانی را برای ژاپن ایجاد کرده، چون گارد ساحلی چین مکررا به آب‌های ژاپن در حوالی این جزایر مورد مناقشه وارد شده و تلاش کرده‌اند تا کنترل ژاپن را بر این جزایر تضعیف کنند.

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: ژاپن و آمریکا بار دیگر بر مخالفت خود با ادعای غیر قانونی چین درباره مالکیت این جزایر و فعالیت‌هایش در دریای چین جنوبی تاکید کردند.

در این گفتگوی دو جانبه، وزرای دو کشور نگرانی خود را درباره نقض‌های حقوق بشری در هنگ کنگ و منطقه سینکیانگ با اقلیت مسلمان اویغور هم ابراز داشته و بر تعهد خود بر خلع سلاح اتمی کره شمالی تاکید کرده و به پیونگ یانگ تاکید کردند تا از الزامات و تعهدات قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل تبعیت کند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

 کرونا با بازار کار کشورهای اروپایی چه کرد؟

س مارس 16 , 2021
تا پایان بهار سال ۲۰۲۰ حدود ۵۰ درصد شاغلین اروپایی به طور کامل یا جزیی تحت تاثیر کرونا بوده اند که ۲۷ درصد آن ها نیز با کاهش درآمدهای خود مواجه شده اند. بنیاد بهبود شرایط زندگی و کاری اروپا- یورو فاوند- در گزارشی اعلام کرد تاثیر ویروس کرونا بر […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000