با پهپادهای اسرائیلی نمی‌توان یهودیان قفقاز را پای صندوق کشاند

سیاسی/ بین الملل 605058f8e4df2_605058f8e4df6 کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی در قفقاز نوشت: هیچ زمان موفقیت پهپادها در قره‌باغ نمی‌تواند مشکلات معیشتی و حداقل حقوق شهروندی یهودیان قفقاز را که ساکن در فلسطین اشغالی هستند، تامین کند.

مقداد حسنی طی یادداشتی اظهار داشت:

در انتخابات قبلی کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی یادآور شدیم که در سرزمینهای اشغالی یهودیان قفقاز با یهودیان اتیوپی و مراکش در یک سطح طبقه بندی می‌شود و تبعیض‌های اجتماعی آشکار نسبت به آنان وجود دارد، "‌قفقازیهای دیوانه" یک جمله کاربردی در ادبیات کوچه بازاری صهیونیستهای ساکن در سرزمین فلسطین است.

و همچنین گفتیم که: یهودیان قفقاز به دلیل هراس اجتماعی‌، ناهنجاریهای محیط و مشکلات معیشتی مشارکت اندکی در امور سیاسی دارند و مردمان این جامعه شناخت و دغدغه سیاسی کمتری نسبت به دیگر یهودیان دارند و این موارد در افراد به اصطلاح خواص و سیاسیون آنها نیز قابل مشاهده است و رجال سیاسی جامعه قفقازی خود هیچ زمان جریان ساز نبوده‌اند و همواره بر موج دولتهای گوناگون در حرکت هستند و با ترفندهای مختلف عده‌ای از یهودیان قفقاز را برای پیشبرد مقاصد احزاب صهیونیستی با خود همگام و همراه می‌نمایند و از ابزارهای پوپولیستی نیز بهره می‌گیرند.

در ۲۳ مارس ۲۰۲۱ بیست و چهارمین انتخابات کنست (پارلمان) در سرزمینهای اشغالی برگزار خواهد شد، صهیونیستها این دوران را "بحران سیاسی اسرائیل" نام نهاده‌اند که از سال ۲۰۱۹ تاکنون در جریان است، بخاطر اینکه در طی ۲ سال سه انتخابات پارلمانی برگزار شده است که هر سه پارلمان منحل شده است و تا چهارمین انتخابات چند روزی فاصله نداریم، زیرا نتوانسته‌اند یک دولت مستقل و قدرتمند تشکیل دهند و حتی طرح دولت وحدت و در نوبت آخر دولت مبادله‌ای نیز قادر نبود این مشکل را حل نماید.

در بررسی‌های به عمل آمده میزان مشارکت یهودیان قفقاز در سه انتخابات اخیر اسرائیل حتی پایین تر از میزان مشارکت اعراب سرزمینهای اشغالی بود.

در انتخابات قبلی با تلاش و پیگیری سرکردگان یهودیان قفقاز، حزب لیکود و نتانیاهو برای اولین بار برنامه انتخاباتی در جمع یهودیان قفقاز داشتند، این همایش انتخاباتی در شهر اورآکیوا برگزار گردید اما این برنامه از طرف یهودیان قفقاز مورد استقبال واقع نشد، با آنکه جمعیت قابل توجه‌ای از یهودیان قفقاز در شهر اورآکیوا مستقر هستند اما نهایتا قریب به ۱۵۰ نفر در سالن همایش لونا این شهر به استقبال نتانیاهو و حزب او رفتند.

حزب لیکود نسبت به سیاسیون و سرکردگان یهودیان قفقاز خوش بین است، در حالی که این شخصیتها همواره دلال سیاسی بوده‌اند و همانطور که عرض شد خود جریان ساز نبوده‌اند و این ویژه گی همیشه یکی از عوامل برطرف نشدن مشکلات یهودیان قفقازی ساکن در سرزمینهای اشغالی محسوب می‌شود.

آویگدور لیبرمن، سیاستمدار اسرائیلی را می‌توان فردی از پایه‌گذاران بسیاری از فعالیتهای رژیم صهیونیستی در جمهوری آذربایجان دانست که شبکه‌های مهمی را در این کشور فعال نموده است، حتی کارشناسان اسرائیلی در جمع بندیهای خود به این نتیجه می‌رسند که از سال ۲۰۱۸ به بعد از میزان توسعه طلبی رژیم صهیونیستی در آذربایجان نسبت به آن سرعتی که انتظار می رفت کاسته شده است و امروزه صهیونیستها در جهت افزایش بیش از پیش مناسبات با آذربایجان هستند.

سال ۲۰۱۸ همان سالی است که لبیرمن به خاطر اختلافات با نتانیاهو و دولت وی از سمت وزارت دفاع استعفا داد، اما نکته قابل توجه اینکه همان سرکردگان یهودیان قفقاز که از شاگردان و دست پروردهای لیبرمن محسوب می‌شوند، نظیر: الیزارواف و لیوی‌اف به سمت نتانیاهو گرایش پیدا کردند و به راحتی ارباب خود را کنار گذاشتند و حتی بر علیه او اقداماتی انجام دادند و به افشای فساد حزب او و میزان حساب بانکی دختر وی پرداختند.

در انتخابات پیش روی خلأ و ضعف تبلیغاتی بین یهودیان قفقاز ساکن در سرزمینهای اشغالی مشاهده می شود و به نسبت موارد گذشته تبلیغات میدانی و فضای مجازی کمتر شده است و آنهم به این دلیل می باشد که سرکردگان یهودیان قفقاز احساس می‌کنند پس از جنگ قره باغ و با راه اندازی شو تبلیغاتی نسبت به موفقیت پهپادهای اسرائیلی در جنگ توانسته اند جامعه قفقازی را با این پروپاگاندا واکسینه و تضمین نمایند.

اما در جواب باید گفت: یهودیان قفقاز شاید تحت تاثیر این جوسازی‌ها از آزادسازی بخشهای وسیعی از خاک قره باغ خشنود باشند اما هیچ زمان موفقیت پهپادها در قره باغ نمی‌تواند مشکلات معیشتی و حداقل حقوق شهروندی یهودیان قفقاز را که ساکن در فلسطین اشغالی هستند را تامین کند، پهپادهای اسرائیلی نمی‌توانند فساد و اعتیاد در جامعه یهودیان قفقاز را برطرف نماید، در شهر عکا که یهودیان قفقاز حضور بیشتری دارند یکی از شهرهایی می‌باشد که بالاترین آمار بیکاری را در بین شهرها به خود اختصاص داد و سهم بالایی از این بیکاری نصیب جوانان قفقازی است.

پهپادهای اسرائیلی نتوانستند از آزار و اذیت دختر جوان قفقازی که شب هنگام از کارخانه نساجی لوتمن به منزل می‌رفت، جلوگیری کند.

در نهایت باید گفت دغدغه‌های یهودیان قفقاز بسیار بزرگتر و گرانقیمت تر از پهپادهای اسرائیلی است و با این پروپاگاندا نمی‌توان آنها را پای صندوق انتخابات کشاند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

بازار خودرو در ۱۴۰۰ به کدام سو می‌رود؟

س مارس 16 , 2021
سرنوشت قیمت خودرو در سال ۱۴۰۰، مهم‌ترین پرسش این روزهای سه گروه حاضر در بازار خودرو است. بسیاری از ما، در ذهن خود این سوال را داریم که خودروسازی ایران در سال ۱۴۰۰ چه سرنوشتی را به خود خواهد دید؟ اکنون بهترین زمان خرید خودرو است یا باید صبر کنیم […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000