تأیید 31 سال حبس برای اکبر طبری در شعبه اول دیوان عالی کشور

سیاسی/ قضایی 60503de83dcd3_2021-03-16_08-41 حکم محکومیت اکبر طبری توسط شعبه اول دیوان عالی کشور تأیید شده است.

حکم محکومیت اکبر طبری توسط شعبه اول دیوان عالی کشور تأیید شد. درحالی‌که در شبکه‌های مجازی خبر نقض رأی طبری در دیوان منتشر شده بود اما به گزارش روابط عمومی دیوان عالی کشور، با تصمیم‌گیری قضات دیوان عالی کشور رأی پرونده اکبر طبری، معاون اجرائی سابق حوزه ریاست قوه قضائیه نهایی شد. طبق این خبر، حکم محکومیت اکبر طبری توسط شعبه اول دیوان عالی کشور تأیید شده است.

تأیید 31 سال حبس به‌عنوان مجازات اشد برای معاون سابق حوزه ریاست دستگاه قضا بیانگر صدور یک حکم سنگین علیه طبری است و در‌واقع می‌توان گفت شدیدترین مجازات تعزیری برای وی در ‌نظر گرفته شده است؛ هرچند بسیاری در انتظار حکم اعدام بودند اما با توجه به اتهامات در نهایت ۳۱ سال زندان پایان طبری بود. به گفته سخنگوی قوه قضائیه طبری۱۰ عنوان اتهامی داشت که در هشت مورد دادگاه وی را مجرم شناخت و در دو مورد اتهامی، دادگاه وی را مجرم ندانست.

اسماعیلی در رابطه با جزئیات حکم طبری گفته بود: اکبر طبری بابت تشکیل شبکه چندنفره ارتشا با وصف سردستگی و اخذ رشوه‌های متعدد به ۳۱ سال حبس تعزیری و ضبط اموال ناشی از ارتشا و انفصال دائم از خدمات دولتی و بیش از ۴۳۰ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شده است. سخنگوی قوه قضائیه یادآور شد: در عنوان اتهامی تحت عنوان پول‌شویی اکبر طبری به ۱۲ سال‌و‌نیم حبس تعزیری و قریب به ۶۰۰ میلیارد ریال جزای نقدی و ضبط اموال موضوع پول‌شویی محکوم شده است.

وی با اشاره به برخی از عناوین ضبط اموال ناشی از ارتشا در پرونده، گفت: سه دستگاه آپارتمان مسکونی در برج روما در کامرانیه تهران، یک واحد به مساحت ۶۳۳ متر و واحد دیگری به مساحت ۳۸۸ متر و واحد سوم به مساحت ۳۸۰ متر که حکم ضبط آنها صادر شده است. سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: یک واحد آپارتمان در خیابان پاسداران در یکی از برج‌های مجلل به مساحت ۶۳۳ متر از ناحیه دادگاه ضبط شده است. اسماعیلی یادآور شد: پنج قطعه زمین در شهرستان بابلسر که تبدیل به یک باغ ویلای بسیار بزرگ شده و ویلای مجللی در آن ساخته‌شده هم مورد ضبط قرار گرفته است.

وی بیان کرد: یک قطعه زمین مشجر به مساحت هزارو ۶۷۵ متر در نجارکلای لواسان نیز مورد ضبط قرار گرفته است. همچنین یک واحد آپارتمان اداری به مساحت ۱۰۸ متر در مجتمع اداری سانا و یک قطعه زمین به مساحت ۳۰۰ متر در بلوار کریم‌خان زند و طبقات پنج و شش ساختمان احداثی در بلوار کریم‌خان زند به‌عنوان بخشی از اموال و وجوه ناشی از ارتشا است که از ناحیه دادگاه حکم به ضبط آنها صادر شده است.

سخنگوی قوه قضائیه افزود: در مجموع این متهم به قریب به هزار‌میلیارد ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شده و علاوه بر آن به حدود ۱۷۹ میلیارد ریال ضبط وجوه نقدی ـ که بابت ارتشا اخذ کرده و املاکی که اشاره کردم ـ محکوم شده است.

اسماعیلی بیان کرد: در شش مورد دیگر به تناسب با عناوین اتهامی دادگاه بر اساس ضوابط و مقررات قانونی، حکم به مجازات حبس و جزای نقدی صادر کرده است. وی یادآور شد: در‌صورت قطعی‌شدن این دادنامه، بر اساس قانون مجازات اشد که 31 سال حبس و ضبط اموال ناشی از ارتشا‌ و جزای نقدی و انفصال ابد از خدمات دولتی است، قابل‌اجراست.

با توجه به جزئیات حکم روزهای سختی در انتظار طبری خواهد بود که این روزها برای رهایی از مجازات به ارسال فایل صوتی به رسانه‌های بیگانه نیز روی آورده بود.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

دلار در معاملات جهانی بالا رفت

س مارس 16 , 2021
شاخص دلار در آستانه فتح کانال ۹۲ واحدی قرار گرفت. افزایش بازدهی اوراق قرضه کماکان توجه معامله گران بسیاری را جذب کرده است و آن ها منتظرند تا واکنش بانک مرکزی آمریکا را به معادله بدهی، نقدینگی و نرخ بهره ببینند. از ابتدای ماه مارس تاکنون گمانه زنی ها برای […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000