بازار بی‌رونق پرده، رنگ و کاغذ دیواری در ‌آستانه نوروز

604f081857e0b_604f081857e0d رئیس اتحادیه تزئینات داخلی ساختمان از کاهش ۶۰ تا ۷۰ درصدی تقاضای این صنف نسبت به پیش از کرونا و افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی نرخ تزئینات ساختمان از جمله کاغذ دیواری، رنگ، پارکت و پرده نسبت به سال گذشته خبر داد.

بهروز میلانی گفت: با توجه به اینکه خدمات تزئینات ساختمان به همراه خدمات نصب انجام می‌شود، به دلیل شیوع ویروس کرونا مردم تمایل ندارند نیروی کار به خانه آنها وارد شود. همچنین با توجه به کاهش رفت و آمدها برای مشتریان مهم نیست که کفپوش، پرده کاغذ دیواری و رنگ خانه خود را تغییر دهند.

وی همچنین با بیان اینکه نرخ خدمات تزئینات داخلی ساختمان بر اثر نوسانات ارز حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد افزایش یافته، تصریح کرد: البته نرخ‌ها به اندازه افزایش نرخ ارز بالا نرفته که یکی از دلایل آن تقاضای کم در این صنف بوده است.

به گفته رئیس اتحادیه تزئینات داخلی ساختمان، ۸۰ درصد کاغذ دیواری که در داخل استفاده می‌شود از طریق واردات تامین می‌شود، در مورد سایر اقلامی که در این صنف مصرف می‌شود نیز ۳۰ تا ۵۰ درصد آنها وارداتی است و کالاهای تولید داخل نیز مواد اولیه وارداتی دارند. در میان کالاهای مورد استفاده در این صنف، رنگ کامل در داخل تامین می‌شود که قیمت آن به دلیل افزایش حقوق کارگران و کارمندان افزایش داشته است. کفپوش هم تولید داخل و هم وارداتی است که در سال جاری حدود ۴۰ تا ۵۰ درصدافزایش قیمت را تجربه کرده است.

میلانی همچنین با بیان اینکه ۸۰ درصد پرده‌های پارچه‌ای در داخل تولید می‌شود و ۲۰ درصد به صورت سفارش و مسافری به کشور وارد می‌شود، در پاسخ به سوالی درباره مشکلاتی که در سال جاری در زمینه تامین پارچه وجود داشت، اظهار کرد: چون در سال جاری تقاضای پرده کم بوده مشکل خاصی ایجاد نشده، اما اگر تقاضا زیاد باشد مشکلاتی که در تامین مواد اولیه پارچه و خود پارچه وجود دارد احتمالا مشکل ساز خواهد شد.

همچنین به گفته وی هیچ یک از کالاهای این صنف شامل رنگ، کفپوش، پرده و کاغذ دیواری صادرات ندارد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

عذرخواهی حمیدرضا ترقی از سعید محمد/ ایسنا خبرم را تحریف نکرده بود

د مارس 15 , 2021
سیاسی/ سیاست داخلی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: من براساس تحلیلی که از برخی رخدادهای خبری مشاهده کردم مثل تغییر مدیریت قرارگاه خاتم الانبیا و سپس استعفای جناب آقای سعید محمد، برداشت خودم را مطرح کردم. حمیدرضا ترقی با بیان اینکه در مصاحبه اخیرش با ایسنا هیچگونه تحریفی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000