طالبان: با طرح آمریکا مخالفت نکرده‌ایم، در حال بررسی هستیم

سیاسی/ بین الملل 604e408c9f51f_2021-03-14_20-27 طالبان مخالفت با طرح صلحی که آمریکا اخیرا پیشنهاد کرده را تکذیب کرد. در این راستا کمیته صلح افغانستان نیز گفت، دیدگاه آمریکا را بررسی می‌کند.

سایت شبکه الجزیره نوشت: سخنگوی دفتر سیاسی طالبان امروز، یکشنبه صحت گزارش‌ها مبنی بر مخالفات این گروه با طرح‌ آمریکایی که اخیرا جزئیات آن را دریافت کرده، تکذیب کرد.

این سخنگو گفت، رهبران طالبان همچنان در حال بررسی طرح صلح آمریکا درباره افغانستان هستند.

این در حالی است که اشرف غنی، رئیس‌جمهوری افغانستان گفت، ادامه مسیر خشونت از سوی طالبان نشان می‌دهد که آن در راه حل مسالمت‌آمیز جدی نیست و فرصت صلح را از بین می‌برد.

کمیته صلح افغانستان نیز گفت، دیدگاه آمریکا را بررسی می‌کند؛ طرحی که گفته می‌شود تلاشی دیپلماتیک برای پایان دادن به جنگ در این کشور است.

این کمیته افزود، نشست‌هایی در سطح رهبران برخی احزاب سیاسی و مسؤولان ارشد دولت برای بررسی پیش‌نویس طرح آمریکا که زلمای خلیل‌زاد،‌ فرستاده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان مطرح کرده بود، برگزار کرده است.

این کمیته تاکید کرد، در این نشست‌ها بر لزوم تسریع در روند مذاکرات بین طرف‌های افغان و تقویت توافق ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی به منظور صلح تاکید شد.

حاضران در این نشست‌ها همچنین خواستار لزوم اعلام آتش‌بس و پایان خشونت و تضمین صلح دائمی شدند که به جنگ در کشور پایان دهد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

محمود احمدی‌نژاد، محبوب‌ترین نامزد اصولگرایان / رقابت نزدیک رئیسی و محمد / لاریجانی بالاتر از قالیباف ایستاد!

ی مارس 14 , 2021
سیاسی/ انتخابات نتایج یک نظرسنجی در سایت خبرفوری نشان می‌دهد محمود احمدی‌نژاد محبوب‌ترین نامزد جریان اصولگراست. سایت خبر فوری در یک نظرسنجی که بیش از هشت هزار نقر در آن شرکت کرده‌اند، از مخاطبلن خود پرسید که اگر اصولگرا هستند، بیشتر ترجیح می‌دهند به کدام نامزد در انتخابات ریاست جمهوری […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000