کشته شدن ۱۲ تن دیگر در اعتراضات میانمار/ رهبر غیرنظامی متعهد به مقاومت در برابر خونتا شد

سیاسی/ بین الملل 604dade49d255_604dade49d25a همزمان با اینکه رهبر موقت دولت موازی غیرنظامی میانمار متعهد به پیگیری "انقلابی" برای ابطال کودتای نظامی اول فوریه شد، شاهدان و رسانه‌ها روز شنبه از کشته شدن دست‌کم ۱۲ تن به دست نیروهای امنیتی میانمار گزارش دادند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شاهدان اعلام کردند، در جریان تیراندازی نیروهای پلیس به تحصن معترضان در "ماندالای"، دومین شهر بزرگ میانمار، دست‌کم پنج تن کشته و چندین تن دیگر زخمی شدند.

رسانه‌های داخلی گزارش دادند، یک تن دیگر در شهر "پیای" و پنج تن دیگر نیز در تیراندازی پلیس در شهر "یانگون" کشته شدند.

"میات تو"، فعال مستقر در ماندالای گفت: نیروهای امنیتی با مردم بی‌دفاع به گونه‌ای رفتار می‌کنند که گویی در یک منطقه جنگی هستند. در این تیراندازی‌ها یک نوجوان ۱۳ ساله نیز کشته شد.

"سی تو تان"، یکی دیگر از معترضان میانماری گفت: من به چشم خود دیدم که در جریان تیراندازی‌های پلیس دو تن از جمله یک راهب بودایی کشته شدند.

یکی از شاهدان در شهر "پیای" گفت: نیروهای امنیتی ابتدا جلوی یک آمبولانس را گرفتند و اجازه ندادند به دو فرد زخمی رسیدگی کند و همین امر منجر به کشته شدن یکی از آنها شد.

یک راننده کامیون در شهر "چاک" واقع در منطقه "ماگوی" نیز به ضرب گلوله پلیس کشته شد.

این در حالی است که سخنگوی خونتای تایلند هنوز در این رابطه هیچ اظهارنظری نکرده است. شبکه تلویزیونی "ام‌آرتی‌وی" میانمار که زیر نظر خونتا فعالیت می‌کند در گزارشات خود معترضان را به عنوان "جنایتکار" خطاب کرد.

گروه "انجمن کمک به زندانیان سیاسی" اعلام کرد، بیش از ۷۰ تن در اعتراضات سراسری میانمار علیه کودتای ارتش کشته شده‌اند.

این کشتارها در حالی صورت گرفتند که رهبران آمریکا، هند، استرالیا و ژاپن متعهد شدند تا برای احیای دموکراسی در میانمار با یکدیگر همکاری کنند و رهبر موقت دولت غیرنظامی سرنگون شده میانمار نیز برای نخستین بار برای مردم سخنرانی کرد.

"ماهن وین کینگ تان" که به همراه دیگر مقامات ارشد حزب حاکم "لیگ ملی برای دموکراسی" از نظرها پنهان شده است، از طریق فیس بوک برای مردم سخنرانی کرد و گفت: این تاریک‌ترین لحظه ملت است اما بدانید که سحر نزدیک است.

وی توسط قانون‌گذاران برکنارشده پارلمان میانمار به عنوان معاون موقت رئیس جمهور این کشور منصوب شده است. این گروه موسوم به "سی‌آرپی‌اچ" که تلاش می‌کند تا به عنوان دولت بحق به رسمیت شناخته شود، اعلام کرده که قصد دارد یک دموکراسی فدرال ایجاد کند و رهبران با نمایندگان بزرگ‌ترین سازمان‌های مسلح قومی میانمار که در حال حاضر کنترل بخش‌های وسیعی از این کشور را برعهده دارند، دیدار کرده‌اند.

ماهن وین کینگ تان گفت: به منظور تشکیل یک دموکراسی فدرال که همه برادران قومی که دهه‌ها از انواع مختلف دیکتاتوری رنج برده‌اند حقیقتا سزاوار آن هستند، این انقلاب فرصتی است تا قدرت‌هایمان را یکی کنیم.

وی افزود: گروه سی‌آرپی‌اچ تلاش خواهد کرد تا قوانین لازم را وضع کند تا مردم حق دفاع از خود را داشته باشند و دولت عمومی توسط یک دولت مردمی موقت اداره شود.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

مرغ‌های برزیلی لاغرتر کشتار می شوند

ی مارس 14 , 2021
صعود قیمت ذرت باعث شده است بعضی جوجه‌ها در برزیل که بزرگترین صادرکننده گوشت مرغ در جهان است، جیره غذایی کمتری دریافت کنند. ریکاردو سانتین، مدیر گروه صادرکننده گوشت ABPA گفت: برخی از شرکتهای تولیدکننده گوشت مرغ برزیلی در مواجهه با افزایش قیمتهای ذرت، جوجه ها را در وزن کمتری […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000