توقف نفت در یک قدمی ۷۰ دلار

604c570d568d4_604c570d568d9 قیمت نفت در معاملات روز جمعه بازار جهانی تحت تاثیر کاهش عرضه تولیدکنندگان بزرگ و خوش بینی به احیای تقاضا در نیمه دوم سال میلادی جاری، نزدیک مرز ۷۰ دلار در هر بشکه ایستاد.

بهای معاملات نفت برنت با ۴۱ سنت معادل ۰.۶ درصد کاهش، در ۶۹ دلار و ۲۲ سنت در هر بشکه بسته شد. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۴۱ سنت کاهش، در ۶۵ دلار و ۶۱ سنت در هر بشکه بسته شد.

نفت برنت و نفت آمریکا که روز دوشنبه به بالاترین قیمت در ۱۳ ماه اخیر صعود کردند، پس از ثبت رشد هفتگی به مدت ۷ هفته متوالی، هفته گذشته را تقریبا بدون تغییر به پایان بردند.

جیم ریتربوش، رییس شرکت ریتربوش و همکاران در گالنای ایلینویز اظهار کرد: تقاضا برای داراییهای پرریسک مانند نفت تحت تاثیر بسته کمک اقتصادی کاخ سفید و اخبار روزانه مثبتی که درباره واکسنهای کووید ۱۹ منتشر می شود، تقویت شده است.

اوپک در جدیدترین گزارش ماهانه خود احیای قویتر تقاضا برای نفت در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ را پیش بینی کرد. اوپک و متحدانش شامل روسیه در نشست اخیرشان با عدم تغییر محدودیت عرضه در آوریل موافقت کردند.

منابع پالایشگاهی به رویترز گفتند: عربستان سعودی فروش نفت برای بارگیری در آوریل را برای دستکم چهار پالایشگر شمال آسیا به میزان حداکثر ۱۵ درصد کاهش داده است اما نیاز ماهانه پالایشگاههای هندی را به طور کامل تامین می کند.

عربستان سعودی دو هفته پیش اعلام کرد کاهش تولید یکجانبه یک میلیون بشکه در روز را در آوریل برای سومین ماه متوالی ادامه می دهد.

شرکتهای حفاری آمریکایی هم دست نگه داشته و طبق گزارش شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز، شمار دکلهای حفاری نفت و گاز را برای نخستین بار از نوامبر کاهش دادند.

تحلیلگران شرکت آر بی سی کپیتال اظهار کردند عوامل بنیادین برای بنزین تابستان خوش بینانه ترین وضع را در حدود یک دهه اخیر دارند.

آمریکا که بزرگترین مصرف کننده نفت جهان است، هفته گذشته شاهد کاهش قابل توجه سطح ذخایر بنزین در پی طوفان زمستانی در تگزاس و مختل شدن تولید پالایشگاهی بود.

تحلیلگران جی پی مورگان نوشتند: پایداری قیمتهای بالاتر نفت تولیدکنندگان آمریکایی را به افزایش تولید تشویق خواهد کرد که نهایتا روی قیمتها تاثیر خواهد گذاشت. این بانک انتظار دارد میانگین تولید نفت آمریکا امسال به ۱۱.۳۶ میلیون بشکه در روز در مقایسه با ۱۱.۳۲ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۲۰ افزایش پیدا کند.

بر اساس گزارش رویترز، اداره اطلاعات انرژی آمریکا هفته گذشته پیش بینی کرد تولید نفت آمریکا در سال ۲۰۲۱ کاهش کمتری خواهد داشت و اکنون انتظار دارد تولید این کشور ۱۶۰ هزار بشکه در روز کاهش پیدا کرده و به ۱۱.۱۵ میلیون بشکه در روز برسد در حالی که پیشتر کاهش تولید امسال را ۲۹۰ هزار بشکه در روز پیش بینی کرده بود.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

امارات برای از سرگیری روابط با ترکیه شرط گذاشت

ش مارس 13 , 2021
سیاسی/ بین الملل کارشناس سیاسی اماراتی از شروطی که ترکیه باید برای از سرگیری روابط با کشورهای عربی به آن عمل کند، پرده برداشت. به گزارش سایت المشهد العربی، عبدالخالق عبدالله، کارشناس سیاسی و شخصیت آکادمیک اماراتی در توییتی نوشت: شرط اول پایان اشغال سوریه و عراق، شرط دوم خروج […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000