روزنامه کیهان: اختیارات دولت ۱۰ درصد است و این همه سر و دست می‌شکنید؟!

سیاسی/ سیاست داخلی 604c5284c7bc3_2021-03-13_09-19 عضو فراکسیون مشارکت در مجلس ششم گفته: درست است که جهانگیری در دولت بوده و دولت مشکلاتی دارد، اما مردم باید بدانند اختیارات دولت ۱۰ درصد نیست؛ این موضوع سوژه انتقاد روزنامه کیهان شد.

روزنامه کیهان نوشت: ناصر قوامی فعال اصلاح‌طلب این اظهارنظر را لابه‌لای سخنانش درباره اینکه کدام نامزد اصلاح‌طلب بر دیگری ترجیح دارد گفته و توضیح نداده که چرا باید برای اختیارات ادعایی ۱۰ درصدی، سر و دست شکست؟!

وی در گفت‌وگو با نامه‌نیوز اظهار داشت: «به نظر من احتمال اینکه اصلاح‌طلبان برای حمایت از آقایان جهانگیری و محسن هاشمی اقدام کنند، بسیار است، اما عقلانی نیست که از افرادی مثل ظریف یا زنگنه و… حمایت کنند.البته حمایت اصلاح‌طلبان از اسحاق جهانگیری و محسن هاشمی نیز بستگی به این دارد که ببینیم چه افراد دیگری نامزد می‌شوند. مثلا اگر امثال محمدرضا خاتمی و عبدالله نوری بیایند که وضعیت کاملا فرق خواهد کرد. اما اگر از آنها نامزد نشوند، احتمال حمایت اصلاح‌طلبان از جهانگیری بیشتر است، زیرا او نسبت به محسن هاشمی جنبه اصلاح‌طلبی بیشتری دارد البته محسن هم از این بابت که پسر مرحوم هاشمی است، طرفدارانی دارد و برخی از وی حمایت می‌کنند».

قوامی در واکنش به اینکه آیا حضور جهانگیری در دولت به ضرر او در این انتخابات تمام نخواهد شد، گفت: «درست است که او در دولت بوده و دولت مشکلاتی داشته است، اما مردم باید درست فکر کنند و بدانند که ۱۰ درصد اختیارات در کشور در دست دولت است. این گرانی‌ها و مشکلات که فقط به خاطر عملکرد دولت نیست. انتظار می‌رود که مردم در موقع انتخابات به این مسائل فکر کنند و حتما خود جهانگیری نیز این نکات را دارد. البته در نهایت این بستگی به نظر اصلاح‌طلبان و آقای خاتمی دارد که از جهانگیری حمایت کنند یا محسن هاشمی».

این فعال اصلاح‌طلب گفت: «به نظر من شانس جهانگیری بیشتر از محسن هاشمی است، اما شنیده‌ام که گفته اگر اصلاح‌طلبان اجماع کنند، خواهد آمد».

وی ظریف را گزینه مناسبی برای اجماع اصلاح‌طلبان ندانست و گفت: «فکر می‌کنم کسانی که می‌گویند ظریف محبوب است اصلا بین جامعه نیستند. اکثریت جامعه ما امروز تحصیلکرده است و اینها حواسشان هست که وقتی یک وزیر خارجه می‌گوید من در خارج از کشور از چیزی دفاع می‌کنم که به آن معتقد نیستیم، نمی‌تواند با این عقیده رئیس‌جمهور خوبی باشد. اگر با این نگاه رئیس دولت شود، مملکت به کجا کشیده می‌شود؟! ضمن اینکه ظریف حتی در وزارت خارجه هم موفق نبوده است و اکنون می‌بینیم که دوباره پرونده ما در شورای حکام مطرح است.» قوامی در اظهارات خود توضیح نداده که اگر دولت بیش از ۱۰ درصد اختیارات ندارد، برای چه نسخه نامزدی امثال جهانگیری را می‌پیچد و کسانی که طی ۸ سال مدیریت دولت کاری جز افزودن بر مشکلات مردم نکرده‌اند، قرار است چه تعهد جدیدی به مردم بدهند؟!

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

انصارالله یمن پیشنهاد آمریکا را رد کرد

ش مارس 13 , 2021
سیاسی/ بین الملل سخنگوی انصارالله یمن ضمن رد پیشنهاد نماینده آمریکا در یمن برای آتش بس، آن را "توطئه ای" دانست که یمن را در مرحله خطرناک تر از حال حاضر قرار می دهد. به گزارش المسیره، محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله گفت: آنچه فرستاده آمریکا پیشنهاد داده است چیز جدیدی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000