هشدار سازمان ملل نسبت به وقوع بزرگ‌ترین قحطی تاریخ معاصر در یمن

سیاسی/ بین الملل 604b34a5df901_604b34a5df903 رئیس برنامه جهانی غذای سازمان ملل در سخنانی نسبت به خطر وقوع بزرگ‌ترین قحطی در تاریخ معاصر در یمن هشدار داد.

عربی ۲۱ نوشت: دیوید بیزلی، رئیس برنامه جهانی غذا در جریان نشست شورای امنیت نسبت به خطر وقوع بزرگ‌ترین قحطی در تاریخ معاصر در یمن هشدار داد.

وی در این باره گفت: درحال حاضر در یمن بیش از ۱۶ میلیون نفر با بحران قحطی یا بدتر از آن مواجه هستند.

بیزلی افزود: این آمار تنها در حد عدد و ارقام نیست بلکه این تعداد افراد واقعی هستند. یمن به سمت بزگ‌ترین قحطی در تاریخ معاصر پیش می‌رود؛ این کشور جهنمی بر روی زمین است.

وی خطاب به اعضای شورای امنیت تصریح کرد: در صورت عدم ورود و مداخله فوری، ممکن است که ۴۰۰ هزار یمنی طی سال جاری میلادی جانشان را از دست بدهند، زمانی که ما در اینجا نشست برگزار می‌کنیم در هر ۱۶ دقیقه یک کودک جانش را از دست می‌دهد، پس آیا به آنها پشت کنیم و به سمت دیگری نگاه کنیم؟

بیزلی ادامه داد: به دلیل ذخایر کم سوخت بیشتر بیمارستان‌های یمن تنها در بخش‌های مراقبت ویژه خود برق دارند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

شنیده شدن صدای آژیر خطر در ساعت ۱۲ امروز در محدوده امیرآباد شمالی و شهرک آزمایش تهران

ج مارس 12 , 2021
سیاسی/ دفاعی صدای آژیر خطر حدود ساعت ۱۲ امروز در محدوده امیرآباد شمالی و شهرک آزمایش تهران شنیده شد. بر اساس اعلام سازمان انرژی اتمی، این صدا آزمایش سامانه هشدار این سازمان بوده است. ظهر امروز جمعه آژیر اعلام خطر در مناطقی از شهر تهران از جمله امیرآباد شمالی و […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000