پمپئو برجام را هیولا خواند!

سیاسی/ بین الملل 6049b40f98cda_6049b40f98cdc وزیر امور خارجه آمریکا در گفت و گویی با مطرح کردن ادعاهایی علیه نقش ایران در منطقه، از «وابستگی» کشورهای اروپایی به برجام انتقاد کرد.

مایک پمپئو وزیر امور خارجه پیشین آمریکا در گفت و گویی با این شبکه درباره از سرگیری مذاکرات با ایران هشدار داده و ایران را تهدیدی علیه ثبات خاورمیانه تلقی کرد.

پمپئو در ادامه ادعاهایی را علیه نقش ایران در منطقه مطرح کرده و گفت: ما حکومت ایران را طوری به انزوا کشاندیم که هیچ کشوری تا به حال این کار را نکرده بود. ما ائتلافی بسیاز بزرگ از کشورها را ایجاد کردیم که پی برده بودند ایران تهدید اصلی علیه ثبات و صلح خاورمیانه است.

وزیر امور خارجه پیشین آمریکا گفت که «تاسف آور است» که تروئیکای اروپا (کشورهای آلمان، فرانسه و انگلیس) «عمیقا به هیولایی به اسم برجام وابسته اند» و مدعی شد برجام «راهی هموار» برای تقویت برنامه هسته ای ایران ایجاد می کند.

بر اساس این گزارش، اظهارات پمپئو در پی این مطرح می شود که دولت دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۸ با ناقص تلقی کردن توافق هسته ای از آن خارج شد و تحریم های متعددی را تا روزهای آخر روی کار بودن در دوره چهار ساله اش بر ایران اعمال کرد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

تعداد قربانیان کرونا در ایران از مرز ۶۱ هزار نفر عبور کرد

پ مارس 11 , 2021
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: متأسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۸ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۶۱ هزار و ۱۶ نفر رسید. به گزارش خبرنگار مهر، سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: از دیروز تا امروز ۲۱ اسفند […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000