محاسبه مالیات خودروهای لوکس برعهده کدام سازمان است؟

6048ea01c58dc_6048ea01c58df رئیس سازمان امور مالیاتی کشور اظهار کرد: متولی محاسبه نرخ مالیات بر خودروهای لوکس، سازمان امور مالیاتی است.

امیدعلی پارسا با بیان این مطلب در در نشست خبری با عنوان ارایه عملکرد، برنامه ها و پروژه های وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: اقدامات گسترده‌ای در حوزه مالیات انجام شده است که یکی از آن‌ها تحقق ۱۰۰ درصدی درآمدهای مالیاتی است. همچنین کاهش حضور مردم و افزایش تعاملات الکترونیکی از جمله این اقدامات به شمار می رود.

وی درباره تعامل مجلس با دولت بر سر تدوین ۵ پایه مالیاتی جدید عنوان کرد: این طرح در ابتدا توسط سازمان امور مالیاتی و دولت تدوین و تقدیم مجلس شد. البته این میزان درآمد پیش بینی شده محقق نخواهد شد. دولت تا سقف ۲۵۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی کرده بود اما مجلس رقم ۲۷۰ هزار میلیارد تومان را تعبیه کرده که به نظر می‌رسد شدنی نیست.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور توضیح داد: قانون مالیات بر ۵ فعالیت جدید مصوب شده است و ما مجری آن هستیم.

وی تاکید کرد: در مورد مالیات بر خودروهای لوکس، سازمان امور مالیاتی متولی محاسبه ارزش خودروها بر اساس نرخ روز است.

پارسا با اشاره به نهایی شدن طرح جامع مالیاتی در کشور بیان کرد: این طرح به طور مرحله ای اجرایی می شود که اصلاح نظام های مالیاتی از جمله این موارد است.

وی افزود: ۴۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی شناسایی می شود که البته این عدد تقریبی است. عددی که با رصد تراکنش های بانکی و همکاری دستگاه های دولتی صورت گرفته است.

این مقام مسئول تاکید کرد: تعداد دستگاه هایی که با سازمان مالیات همکاری نمی‌کنند به تعداد انگشتان دست است و همکاری های خوبی با ما انجام می شود.

در این نشست همچنین معاون فناوری های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور ، گزارشی از اجرای طرح جامع مالیاتی طی 10 سال گذشته، ارایه و در ادامه، دستاوردهای حوزه فناوری اطلاعات را برای اصحاب رسانه تبیین و تشریح کرد.

هادی خانی، خاطرنشان کرد: طرح جامع مالیاتی از سال 1389 وارد فاز عملیاتی شد که براساس آن، بهره گیری از فناوری های اطلاعاتی در دو فاز در دستور کار قرار گرفت. فاز اول الکترونیکی کردن خدمات و فرایندهای مالیاتی یا همان اجرای مالیات الکترونیک ( ETAX ) بود که برابر نیازمندی تعریف شد عملیاتی گردید و فاز دوم که همینک در دست اجراست، اجرای مالیات هوشمند ( ITAX ) است که مراد از آن، داده مبنا کردن کلیه فرایندهای مالیاتی از مرحله شناسایی مودیان و ثبت نام گرفته تا مرحله تشخیص، رسیدگی و وصول و اجرا است.

وی اضافه کرد: با هوشمندسازی نظام مالیاتی که هم اکنون مهمترین برنامه این سازمان به شمار می رود، مالیات ستانی مبتنی بر داده های شفاف، دقیق و به روز خواهد بود و مبنای محاسبه مالیات، صورتحساب های الکترونیک ارسال شده از سوی مودیان در چارچوب قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان و نیز اطلاعات ارایه شده از سوی دستگاه های ذیربط خواهد بود.

خانی تصریح کرد: سازمان امور مالیاتی کشور، هوشمند سازی نظام مالیاتی را به عنوان ظرفیتی برای افزایش کارآیی سازمان، شفاف سازی اقتصاد کشور، اجرای عدالت مالیاتی و ایجاد فضای رقابتی در فضای کسب و کار می شناسد و البته راه بسیار طولانی در پیش است تا در حوزه مالیات الکترونیک ، کلیه خدمات مالیاتی را به طور مستمر، به روز رسانی نموده و بهبود ببخشیم.

وی، مهمترین چالش نظام مالیاتی در مسیر هوشمندسازی را تامین داده ها و اطلاعات مورد نیاز از دستگاه های ذیربط عنوان کرد و گفت: نظام مالیاتی برای اینکه بتواند حکمرانی اطلاعات که یک بحث ملی و حاکمیتی است را به معنای واقعی محقق کند، نیازمند همکاری همه ارکان نظام و به ویژه دستگاه های اجرایی تولید کننده اطلاعات است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

ثبت‌نام ۲۲۵۴ نفر در انتخابات شوراها تا عصر امروز/ بیش از یک‌سوم ثبت‌نام‌ها الکترونیکی انجام شد

چ مارس 10 , 2021
دبیر ستاد انتخابات کشور اظهار کرد: ۲۲۵۴ نفر تا ساعت ۱۸:۰۰ امروز (۲۰ اسفند) برای ثبت‌نام اقدام کردندbadoorbin.comakhbarazad.comمنبع : خبرفوری

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000