اردکانیان: بارش‌ها در نیمه اول سال آبی ۴۰ درصد کاهش داشته است

6048aebc39fac_2021-03-10_15-04 وزیر نیرو گفت: بارش‌ها در نیمه اول سال آبی امسال نسبت به سال قبل ۴۰ درصد و نسبت به بلندمدت ۳۰ درصد کاهش دارد.

رضا اردکانیان در پایان جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: ما در پویش هر هفته الف-ب ایران از جمله وعده‌هایمان این بود که به 1650 روستا آبیاری پایدار برسیم که خوشبختانه با افتتاح دیروز هر 1650 روستا طرح هایشان به مدار بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه هفته آینده هفته پایانی این پویش در سال 99 خواهد بود و ما چند طرح مهم را در استان‌های گیلان و مازندران افتتاح خواهیم کرد، عنوان کرد:چند طرح بزرگ را در استان‌های گیلان، مازندران، تهران و قزوین با سرمایه گذاری بیش از 14 هزار میلیارد تومان
واحد بخار کاسپین به ظرفیت 150 هزار مگاوات در مازندران و سد نهب در استان قزوین را خواهیم داشت.

وزیر نیرو خاطر نشان کرد: یکی از طرح‌های ما طرح بسیار بزرگ تصفیه‌خانه شبکه فاضلاب غرب تهران است که فعلا جمعیت 2 میلیون و 100 هزار نفر و در آینده نزدیک جمعیت 3 میلیون نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد. بیش از یازده هزار متر تونل فاضلاب رو ساخته شده و تصفیه‌خانه بزرگی تکمیل شده است. ما از پسآب تصفیه شده برای مصارف مختلف استفاده می‌کنیم از جمله که پسآب با کیفیت مناسب را به کشاورزان جنوب تهران می‌دهیم و به همان میزان در عوض چاه‌های برداشت آب در میدان محمدیه را ممنوع می‌کنیم که قدم بسیار خوبی برای حفظ آب‌های زیر زمینی و جلوگیری از فرونشست زمین است.

اردکانیان گفت: سال آبی در حال رسیدن به نیمه است و در نیمه اول میزان بارش نسبت به سال قبل 40 درصد و به نسبت در بلندمدت 30 درصد کاهش دارد و البته کاهش حجم مخازن علیرغم کاهش بارش‌ها 10 درصد بیشتر نیست.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

امکان بازگشت پرونده هسته‌ای ایران به شورای امنیت وجود دارد؟

چ مارس 10 , 2021
سیاسی/ سیاست خارجی باز هم مانند هفت سال پیش آمد و رفت های میانجیگران به تهران و تلاش آنها، افزایش یافته است. کشورهای منطقه و خارج از منطقه تلاش می کنند تا نقشی در احیای برجام بازی کنند اما هنوز کسی نمی داند که سرنوشت برجام چه خواهد شد. اوضاع […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000