محمدرضا عارف برای کاندیداتوری اجازه نمی‌گیرد

سیاسی/ انتخابات 604875d28aa13_2021-03-10_11-01 یک فعال رسانه ای و چهره نزدیک به عارف گفت: نهاد اجماع ساز که در مقام موافقت یا عدم موافقت با کاندیداتوری افراد نیست.

محمدرضا عارف اگرچه یک کاندیدای جدی و موثر در جریان اصلاح‌طلبی به حساب نمی‌آید اما همواره در مرکز توجه‌ها بوده است. او از خیلی وقت پیش تمایل خود برای ورود به رقابت‌های 1400 را نشان داده و به نحوی سخن می‌گفت که انگار از اصلاح‌طلبان دلخور است.

نقدهایی که اصلاح‌طلبان در لایه اجتماعی و سیاسی به وی وارد می‌کردند نیز شاهدی بود بر اینکه روابط او با جریان سیاسی متبوعش حسابی شکرآب است. استعفا از شورای عالی سیاست‌گذاری و نپیوستن به نهاد جدید اجماع ساز نیز آفتابی بود دلیل آفتاب.

هفته پیش که برخی از اعضای حقیقی جبهه اصلاحات ایران با وی ملاقات و گفته بودند که بهتر است مقدمات حضور و کاندیداتوری خودش و پزشکیان را فراهم کند اما گمان رفت که اختلافات قدری رنگ باخته است. در همین حین اما شاهدیم که علیرضا خامسیان از چهره‌های نزدیک به عارف پاسخ تندی به منتقدان او داده است!

وی از یک سو می‌گوید «عارف تا این زمانی که صحبت می کنیم اعلام کاندیداتوری نکرده بلکه در پاسخ به سوالات خبرنگاران اعلام کرده که جریان ما یعنی جریان اصلاح طلب، حضور فعالی در انتخابات دارد» و از سوی دیگر در پاسخ به رسانه‌ها و سیاسیونی که می‌گویند اعلام کاندیداتوری عارف بدون هماهنگی با نهاد اجماع ساز است؛ پاسخ می‌دهد « مگر قرار است که یک نفر بگوید اجازه آقا می‌شود من کاندیدا شوم، آقای نهاد اجماع ساز اجازه دارم کاندیدا شوم؟ نهاد اجماع ساز که در مقام موافقت یا عدم موافقت با کاندیداتوری افراد نیست نهاد اجماع ساز همان کارکرد شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان را دارد. »

وی افزوده است: «مگر در انتخابات های گذشته که شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان فعال بود، کاندیداها از این شورا برای اعلام کاندیداتوری اجازه می گرفتند. نهاد اجماع ساز این بستر را برای همه فراهم می کند که همه افراد اولا کاندیدا شوند بعد بین کاندیداهایی که گرایش اصلاح طلب دارند آن موقع اعلام برنامه می کنند و با ساز و کاری که قاعدتا تبیین می کنند یک نفر را به عنوان کاندیدا نهاد اجماع ساز معرفی می کنند. پس نهاد اجماع ساز مانعی برای کاندیداتوری افراد نیست بلکه قاعدتا باید تسهیل گر باشد.»

این فعال رسانه ای ادامه می‌دهد: « تصورم این است که برخی از رسانه ها که نمی خواهم گرایش سیاسی آنها را بگویم و برخی از چهره های سیاسی به طُرق مختلف یک هراسی از احتمال کاندیداتوری عارف در انتخابات ریاست جمهوری دارند و برای همین به جعل خبر و نظرسنجی روی آوردند. برخی رسانه ها در مصاحبه با برخی از فعالان سیاسی به طور مضحکی القائاتی را به فرد مصاحبه شونده برای تخریب عارف انجام می دهند و متاسفانه این روند از چند سال گذشته و از مجلس دهم آغاز شد و یک نوع عملیات روانی سنگینی در حال شکل گیری است که عارف در انتخابات حضور پیدا نکند. »

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

ریزش قیمت سکه ادامه دارد

چ مارس 10 , 2021
در صرافی‌های رسمی هر دلار آمریکا به قیمت ۲۴ هزار و ۲۱۴ تومان و هر یورو نیز به نرخ ۲۸ هزار و ۲۸۱ تومان ارزش‌گذاری شده است. هر دلار امروز بدون تغییر در نسبت با شب گذشته ۲۴ هزار و ۲۱۲ تومان قیمت خورد و هر یورور نیز در حال […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000