مرغ به کشورهای همسایه قاچاق می‌شود/ مشکل روغن خوراکی در کشور نداریم

60485ded8ed5e_60485ded8ed63 معاون وزیر صمت و رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان کشور از قاچاق مرغ خبر داد و گفت: بازار مرغ کیلویی ۶۰ هزار تومان، فرصت مناسبی برای قاچاقچیان فراهم کرده است.

عباس تابش سه شنبه شب در جلسه تنظیم بازار آذربایجان غربی با بیان اینکه بازار کیلویی ۶۰ هزار تومان مرغ بازار مناسبی برای قاچاقچیان فراهم کرده است، افزود: باید به شدت با این افراد برخورد شود چرا که ما ارز دولتی برای تأمین نهاده‌ها و نیاز مردم کشور نه مردم کشورهای همسایه تأمین می‌کنیم.

وی با بیان اینکه با کمک سامانه جامع تجارت پروسه توزیع مرغ از درب کشتارگاه تا مراکز توزیع و فروش از این به بعد رصد خواهد شد تا از تخلف‌های احتمالی فروش مرغ جلوگیری شود، ادامه داد: علت کمبود مرغ در بازار توجه نکردن وزارت جهاد کشاورزی به مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور در دی و بهمن ماه امسال است.

تابش با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از تولید در مسیر مرغداری‌ها به کشتارگاه و از کشتارگاه به بازار ناپدید می‌شود، اضافه کرد: برای جلوگیری از این اتفاق از این به بعد تمامی عوامل چرخه تولید و توزیع موظف هستند اطلاعات خود را در سامانه جامع تجارت ثبت و صورتجلسه و امضا را حذف کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نیاز کشور ۱۱۰ میلیون قطعه جوجه ریزی هست و با در نظر گرفتن ذخیره استراتژیک ستاد تنظیم بازار ۱۳۰ میلیون قطعه ریزی را مصوب کرد اما آنچه اتفاق افتاد ۹۰ میلیون قطعه جوجه ریزی بود.

معاون وزیر صمت و رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان کشور گفت: این میزان کاهش جوجه ریزی در حالی اتفاق افتاد که سهمیه نهاده با ارز دولتی ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی برای ۱۳۰ میلیون جوجه ریزی به وزارت جهاد کشاورزی داده شده بود.

وی با اشاره به تلاش تولیدکنندگان مرغ در این ایام خاطرنشان کرد: یک عده معدودی از تولید کنندگان با اینکه نهاده‌ها را تحویل گرفته بودند اما کمتر از سهمیه جوجه ریزی کردند و متأسفانه مازاد نهاده‌های مصرفی این واحدها سر از بازار سیاه درآورده است.

وی تصریح کرد: از این به بعد تصمیم گرفته شده است بر اساس میزان نهاده داده شده از واحدهای تولیدی مرغ تحویل گرفته شود و هر واحدی که تخلف کند سهمیه نهاده اش قطع و به مراجع قضائی معرفی خواهد شد.

تابش تعلل در اعلام احکام و مدت زمان طولانی بررسی پرونده‌ها در تعزیرات حکومتی را از دیگر مشکلات این بخش عنوان و اضافه کرد: ۲۲۰ پرونده تخلفات در چند هفته قبل تنظیم و تحویل دادیم اما هنوز از صدور رأی خبری نیست.

معاون وزیر صمت و رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان کشور در خصوص تأمین کلاهای استراتزیک مصرفی مردم ازجمله مرغ، روغن و میوه در عید و ماه مبارک رمضان نیز خبر داد.

تابش از ساماندهی وضعیت توزیع روغن هم خبر داد و گفت: ۵۰۰ هزار تن روغن در انبار بندرهای کشور داریم که با احتساب ذخایر استراتژیک تا یک سال آینده نیاز کشور تأمین است وهیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ مشکلی از بابت تولید روغن مایع در کشور نیست، گفت: تولید روغن جامد نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد رشد دارد و می‌توانیم تولید روغن در کشور را تا ۱۰۰ درصد افزایش دهیم.

وی با بیان این‌که بازرسی و نظارت با تأمین آغاز می‌شود، گفت: برای بررسی و بهبود روند توزیع اقلام مورد نیز در ایام عید و ماه مبارک رمضان تاکنون از ۱۴ استان بازدید به‌عمل آمده است.

وحید جلال زاده یکی از نمایندگان مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه با انتقاد از آمارهای ارائه شده توسط سازمانهای درگیر در تولید گوشت مرغ گفت: این آمارها تناقص زیادی با هم دارند و بررسی‌ها و بازدیدهای شخصی من از کشتارگاه‌ها ارومیه نشان می‌دهد که کشتار در چند روز گذشته ۵۰ درصد کاهش داشته است.

وی دلیل اصلی کمبود مرغ را بر خلاف ادعای مسئولان نرسیدن مرغ به مراکز توزیع دانست و گفت: مرغ یا به خارج از مرزها کشور خارج می‌شود یا خارج از شبکه به استان‌های دیگر و با قیمت بیشتر سرازیر می‌شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی از مسئولان خواست برای بدست آوردن اعتماد مردم و پایان دادن به مشکلاتشان تلاش بیشتری انجام دهند.

در این جلسه همچنین در خصوص وضعیت صادرات سیب و مشکلات ترانزیتی آن بحث و تبادل نظر شد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

واقعیت‌هایی درباره اتومبیل‌ها که ممکن است برایتان جالب باشد

چ مارس 10 , 2021
در این گزارش با حقایقی درباره اتومبیل‌ها که ممکن است تا به حال چیزی درباره آن‌ها نشنیده باشید، آشنا شوید. همه علاقه‌مندان به خودرو، حقایقی درباره این اختراع را دوست دارند، خصوصا آن دسته از دانش‌هایی که اطلاعات بیشتری در مورد داستان خودرو و صنایعی که آن را احاطه کردند […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000