ژنرال مک‌کنزی از کمک‌های آمریکا به عربستان در هفته‌های اخیر پرده برداشت

سیاسی/ بین الملل 6047b0e6e814c_6047b0e6e8151 فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام)، از جزئیات حمایت واشنگتن از عربستان برای مقابله با حملات اخیر انصارالله یمن پرده برداشت و مدعی شد، ریاض تمایل به حل سیاسی جنگ یمن دارد.

ژنرال کنت‌مک‌کنزی به شبکه الجزیره قطر گفت: کشورش به عربستان در به اصطلاح "دفاع از خودش" در برابر موج اخیر و بی‌امان حملات به خاک این کشور کمک‌ کرده است.

مک‌کنزی بدون اشاره دقیق و توضیح بیشتر درباه نوع کمک‌ها افزود: ما چندین اقدام را در کمک به دفاعِ عربستان از خودش انجام دادیم.

او خاطرنشان کرد: به کمک به عربستان جهت "دفاع" از خودش ادامه خواهیم داد و از این پایبندی عقب‌نشینی نخواهیم کرد، ما طی هفته‌های گذشته بسیار به آنها کمک کردیم.

فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام)، ادعا کرد: حملات اخیر حوثی‌ها (انصارالله) به عربستان "کمک کننده نیست" و اشاره‌ای به تمایل آنها به راهکار سیاسی ندارد.

او درعین حال مدعی شد: عربستان آنطور که اشاره کرده تمایل به راه حل سیاسی برای جنگ یمن دارد.

این ژنرال آمریکایی درباره این‌که امارات پایگاه خود در اریتره را منهدم و تجهیزات نظامی‌اش را به یمن و مرزهای مصر و لیبی مستقر کرده و بازگردانده گفت: این مساله داخلی امارات است اما ما هماهنگی مستحکم و قوی با امارات را حفظ خواهیم کرد.

مک‌کنزی در بخشی دیگر از این مصاحبه مدعی شد، کشورش در آستانه جنگ با ایران در ژانویه ۲۰۲۰ بعد از حمله به پایگاه عین الاسد عراق بود اما یک سال بعد از این حادثه فرصت ایجاد مسیر سیاسی برای قدم برداشتن با تهران به وجود آمده است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

4 ویرانگر عرضه مسکن/ رکورد ۱۶ ساله رکود ساختمانی ثبت می‌شود؟

س مارس 9 , 2021
بدترین سال ساخت‌وساز در تهران، امسال به ثبت می‌رسد. آمار رسمی نشان می‌دهد، روند عرضه طی ۱۱ ماه اول امسال به گونه‌ای بوده که بعید است تعداد کل آپارتمان‌های جدید در سال ۹۹ به «کف عرضه در بازه زمانی ۱۶ سال گذشته» برسد. پیش‌تر، شدیدترین رکود ساختمانی، در سال ۹۴ […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000